Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A7 |
Coñecer e aplicar os principios de farmacocinética e farmacodinámica. Acción, efectos, reaccións adversas e interaccións farmacolóxicas. Descrición dos distintos grupos farmacolóxicos. Fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicacións. Deseño de fármacos e desenvolvemento de medicamentos. Receitas. Estudos de toxicidade. Produtos naturais de utilización terapéutica. Vías de administración de medicamentos. |
A26 |
Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer o deseño dos fármacos e o desenvolvemento dos medicamentos. Coñecer a toxicidade dos fármacos. Coñecer o uso da receita. |
A7
|
B1 B3
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
Coñecer e aplicar os principios de farmacodinamia no uso e indicacións dos fármacos. |
A7
|
B3 B19
|
C3 C6
|
Coñecer e aplicar os principios de farmacocinética no uso e indicacións dos fármacos. Coñecer as vías de administración de medicamentos. |
A7 A26
|
B3 B19
|
C3 C6
|
Coñecer a acción, efectos, reaccións adversas e interaccións farmacolóxicas. |
A7
|
B1 B3 B19
|
C6 C8
|
Coñecer e describir os distintos grupos farmacolóxicos. Fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicaciones. Coñecer os produtos naturais de utilización terapéutica. |
A7
|
B1 B3 B19
|
C4 C6 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución á Farmacoloxía e lexislación vixente. |
1. Introdución á Farmacoloxía.
2. Lexislación vixente. |
Uso racional do medicamento. Receita. Farmacoeconomía. |
3. Desenvolvemento e comercialización dos medicamentos.
4. Prescrición e uso de medicamentos. Receita.
5. Uso racional de medicamentos.
6. Información e selección de medicamentos.
7. A avaliación económica da utilización de medicamentos. Tipos de estudos farmacoeconómicos.
|
Principios xerais de acción de fármacos: farmacocinética (Vías de administración de medicamentos). |
8. Absorción de fármacos.
9. Distribución de fármacos.
10. Biotransformación de fármacos: Metabolismo e Eliminación.
|
Principios xerais de acción de fármacos: farmacodinámica (Acción e efectos). |
11. Interaccións fármaco-receptor.
12. Mecanismos moleculares de acción.
|
Factores fisiolóxicos e patolóxicos que condicionan a resposta aos fármacos.
|
13. Factores fisiológicos que condicionan a resposta a fármacos.
14. Factores patolóxicos que condicionan a resposta a fármacos. |
Deseño de fármacos e desenvolvemento de medicamentos. Reaccións adversas aos medicamentos. Estudos de toxicidade. |
15. Reaccións adversas aos medicamentos.
16. Ensaio clínico controlado.
17. Farmacovixilancia. |
Interaccións farmacolóxicas. |
18. Interacción de fármacos.
19. Anamnesis farmacolóxica. |
Introdución á Farmacoloxía clínica (Produtos naturais, descrición grupos farmacolóxicos e fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicaciones). |
20. Produtos naturais de utilización terapéutica.
21. Descrición dos distintos grupos farmacolóxicos.
22. Fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicaciones. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Multiple-choice questions |
A7 A26 B1 B3 B19 C1 C3 C4 C6 C8 |
2 |
144 |
146 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Multiple-choice questions |
50 preguntas con 5 respostas das cales só unha é correcta. Non se aplica factor de corrección polas respostas non acertadas. |
Personalized attention |
|
Description |
Durante as sesións maxistrais poderase interromper ao profesor para expor as dúbidas que xurdan. Posteriormente e vía correo electrónico tamén se poden expor dúbidas sobre os temas expostos en clase.
Durante os talleres realizarase atención personalizada para resolver as dúbidas e problemas que lle xurdan ao alumno. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Multiple-choice questions |
A7 A26 B1 B3 B19 C1 C3 C4 C6 C8 |
O alumno deberá realizar unha proba de 50 preguntas (45 dos temas vistos nas clases maxistrais e 5 do traballo realizado nos obradoiros) tipo test con resposta múltiple, unha correcta de entre 5 posibles. Non puntúa negativo. O aprobado (5) estará no 70% das respostas correctas, é dicir, o número de respostas correctas para aprobar é de 35. |
100 |
|
Assessment comments |
The rating system will be expressed by numerical rating in accordance with the provisions of art. 5 of Royal Decree 1125/2003 of September 5 (BOE September 18), which establishes the European credit system and the system of qualifications for university degrees of an official nature and valid throughout the national territory
Grading system: 0-4.9 = Failed 5-6.9 = Approved 7-8.9 = Remarkable 9-10 = Outstanding 9-10 Honor Registration (Graceful)
Graceful Honor Enrollment will be awarded to the student with the highest overall score as long as it is greater than 9. In the event that the number of enrollments that can be granted is less than the number of students with the highest overall score, enrollment of honor to those students with the highest marks on the exam. If the number of honors that can be granted continues to be lower, the mark of the workshops in which oral presentations were made will be taken into account.
Students with part-time enrollment (they must send an email to the teacher indicating their situation at the beginning of the course): the evaluation of the workshops will be carried out by delivering the exercises proposed in each workshop on the moodle platform. The evaluation of the multiple-choice test will be carried out following the instructions in this guide.
Students with second and subsequent enrollment (they must send an email to the teacher indicating their situation at the beginning of the course): they can present an academic waiver and the evaluation of the workshops will be maintained from the previous enrollment. The grade may be raised by re-performing the exercises proposed in the workshops in that enrollment. The evaluation of the multiple-choice test will be carried out following the instructions in this guide.
The student who submits less than 50% of the exercises proposed in the workshop and does not attend the final exam will be considered not presented.
|
Sources of information |
Basic
|
|
1. Rang HP, Dale MM, Ritter JM,Flower RJ. Farmacología. 7ª ed. Madrid: Elsevier, 2012. 2.Flórez J. Farmacología Humana. 5ª ed. Barcelona: Masson, 2008. 3.Lorenzo-Velázquez B, Lorenzo Fernández P. Farmacologíabásica y clínica. 18ªed. Madrid: Médica Panamericana, 2013. 4. Goodman y Gillman. Las bases farmacológicas de la terapéutica. 11 edición. EditorialPanamericana, 2006. 5.Martindale JFK. The extraPharmacopoeia . The Pharmaceutical Press. 31 edición. 1996. |
Complementary
|
|
1. Gómez Ortiz, Santiago y Gómez Facundo, Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Barcelona:Nexus Médica Editores S.L. 2015. 2. J. Ignacio de Ahumada Vázquez, M.ª Luisa Santana Falcón, José S. Serrano Molina.Ignacio de. Farmacología práctica para las diplomaturas en ciencias de la salud: (enfermería, fisioterapia, podología): con autoevaluación. Madrid : Díaz deSantos, 2002. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
General Human Anatomy /750G02001 | General Physiology/750G02003 | Physiology of Systems/750G02004 | General Pathology/750G02008 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Na entrega de traballos recoméndase aos alumnos que
presenten documentos en papel, preferentemente reciclados, impresos en ambos os
lados e que non empreguen plásticos para a entrega de varias follas, mellor documentos
grapados. Os alumnos deben estar claros que a aplicación da normativa
da UDC sobre as situacións de plaxio será revisada polo profesorado. |
|