Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A19 |
Coñecer e identificar os procesos patolóxicos do pé e sistémicos con repercusión podolóxica, pé de risco e os parámetros clínicos patolóxicos das afeccións estruturais e funcionais do aparato locomotor en decúbito, bipedestación estática e dinámica. Identificar as lesións dermatolóxicas e o seu tratamento. Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico. |
A20 |
Coñecer e desenvolver as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e pronóstico, e deseñar o plan de tratamento ortopodolóxico da patoloxía da extremidade inferior. Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Patoloxía do antepé e do retropé. Deformidades conxénitas. Lesións neurolóxicas. Amputacións. Asimetrías. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B9 |
Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión. |
B11 |
Coñecementos de informática relativos ó seu ámbito de estudo. |
B12 |
Capacidade de xestión da información. |
B18 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e identificar as causas biomecánicas dos procesos patolóxicos morfolóxicos e funcionais do pé. |
A19 A20
|
B1 B3 B9 B11 B18
|
C1 C3 C7
|
Coñecer, utilizar racionalmente e interpretar as probas complementarias necesarias para o diagnóstico dos procesos patolóxicos morfolóxicos e funcionais do pé. |
A19 A20
|
B1 B3 B7 B11
|
C1 C3 C7
|
O alumno/a coñece e desenvolve as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico. |
A19 A20
|
B1 B3 B7 B9 B11 B12 B18 B19
|
C1 C3 C4 C7
|
Coñece e deseña o plan de tratamento ortopodolóxico da patoloxía da extremidade inferior. Coñece a patoloxía do antepié e do retropié. Deformidades conxénitas. Lesións neurolóxicas. Amputacións. Asimetrías. |
A19 A20
|
B1 B3 B7 B9 B11 B12 B18 B19
|
C1 C3 C7
|
O alumno/a coñece e identifica os procesos patolóxicos do pé e sistémicos con repercusión podológica, pé de risco e os parámetros clínicos patolóxicos das afeccións estruturais e funcionais do aparello locomotor en decúbito, bipedestación estática e dinámica. |
A19 A20
|
B1 B3 B7 B9 B11 B12 B18 B19
|
C1 C3 C4 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico |
Tema 1: Conceptos teóricos do diagnóstico en Podoloxía
Tema 2: Modelos teóricos sobre a función/ disfunción do pé
|
Parámetros clínicos patolóxicos das afeccións estruturais e funcionais do aparato locomotor en decúbito, bipedestación estática e dinámica |
Tema 3: Alteracións da columna vertebral
Tema 4: Alteracións da articualción coxofemoral e o xeonllo e o morna
Tema 5: Alteracións lonxitudinais do membro inferior
|
Patoloxía do retropié |
Tema 6: Alteracións morfolóxicas e funcionais da articulación tibioperonea astragalina
Tema 7: Alteracións morfolóxicas e funcionais da articulación subastragalina
TEMA 8: Sindromes dolorosos: Talaxias
|
Patoloxía do antepie |
Tema 9: Alteracións morfolóxicas e funcionais do antepiei
Tema 10: Síndromes dolorosas: Metatarsalgias
Tema 11: Alteracións morfolóxicas e Funcionais do primeiro raio
Tema 12: Alteracións dos sesamoideos
Tema 13: Alteracións morfolóxicas e Funcionais dos dedos
Tema 14: Alteracións morfolóxicas e Funcionais do quinto raio |
Amputacións. Pé de risco. Lesións neurolóxicas. Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Deformidades conxénitas |
Tema 15: Introdución ao pé de risco: definición e fisiopatoloxía.
Tema 16: Introdución ás amputacións: Definición, epidemioloxía e custo social.
Tema 17: Lesións neurolóxicas. . Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Deformidades conxénitas |
UNIDADE TEÓRICO PRÁCTICA
Técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico, e deseñar o plan de tratamento integral da patoloxía da extremidade inferior |
Tema 18: Semioloxía da exploración física
Tema 19: Parámetros clínicos anormais da exploración en descarga.
Tema 20: Parámetros clínicos anormais da exploración en bipedestación e dinámica
Tema 21: análise da pegada plantar e a marcha en situacións patolóxicas
Tema 22: Solicitude e interpretación de probas complementarias |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba práctica |
A20 B1 B12 B18 B19 C3 |
1 |
10 |
11 |
Proba mixta |
A19 A20 B1 B3 B7 B9 B11 B12 B18 B19 C1 C3 C4 C7 |
2 |
130 |
132 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba práctica |
O alumnado que non teña superadas as prácticas en cursos anteriores, deberá facer unha proba práctica na que demostre a adquisición de competencias vinculadas ó modulo práctico.
No caso de non ter cursadas as prácticas ó alumnado poderá incorporarse as prácticas da materia Patoloxía Podolóxica 1 do novo plan de estudos e facer a proba práctica da mesma. |
Proba mixta |
Exame con 30 preguntas de proba obxectiva e 3 preguntas de proba de desenvolvemento. No exame incluirá preguntas relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios, e o estudo de casos. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolverase de forma programada nos horarios do profesor de atención ao alumno esta atención poderá desenvolverse de forma virtual ou presencial.
O alumno deberá realizar unha entrega dos traballos indicados en ambas as metodoloxías e o profesor poderá realizar cuestións sobre os mesmos durante a atención personalizada. Establecerase ao longo do curso o momento obrigatorio de asistencia a esta atención.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A19 A20 B1 B3 B7 B9 B11 B12 B18 B19 C1 C3 C4 C7 |
Realizarase un exame con 20 preguntas de proba obxectiva e 3 preguntas de proba ensaio. Os contidos que se avaliarán neste exame serán os desenvolvidos durante as sesións maxistrais, as prácticas de laboratorio e os seminarios do curso académico 2019/2020.
Na proba haberá preguntas sobre os contidos de toda a materia
|
80 |
Proba práctica |
A20 B1 B12 B18 B19 C3 |
Realizarase unha proba práctica oral no laboratorio durante a cual ó alumnado debrá demostrar ter adquiridas as competencias asignadas ó modulo práctico. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Ao ser unha materia en extinción o alumnado non terá programadas actividades presenciais. Terá acceso aos materiais da materia na Plataforma Moodle. No caso de non ter cursadas as prácticas en cursos anteriores o alumnado terá que incorporarse ás prácticas da materia Patoloxía Podológica I do novo plan de estudos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
MICHAUD, T.C. Foot Orthoses and Other Forms of Conservative Foot Care. Baltimore: Williams Wilkins, 1993. MICHAUD, T.CHuman Locomotion. The conservative Management of Gait_related disorders.Massachusetts. Newton Biomechanics.2011 VALMASSY, RL. Clinical Biomechanics of the lower extremities. St. Louis: Mosby, 1996 TACHDJIAN, M.O. Ortopedia Clínica Pediátrica. Diagnóstico y tratamiento. Buenos Aires: Médica Panamericana, 1999 M. O. SEIBEL, Función del pie: texto programado, Madrid, Ortocen, 1994 ROOT M, Normal and abnormal function of the foot, Vol. 2, Clinical Biomechanics Corporation, 1997 Root. M. Función Normal y Anormal del pie. Ed. Base. Barcelona. 2012 ROOT M. Exploración biomecánica del pie, Vol 1. Madrid: Ortocen Editores, 1991 MUNUERA P. El primer radio: Biomecánica y ortopodología. Santander :EXA Editores, 2008 MCRAE R. Exploración clínica ortopédica. Madrid: Ed Harcourt Brace, 1998 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía específica do membro inferior/750G02002 | Sistemas de Información e Comunicación en Ciencias da Saude/750G02010 | Podología xeral/750G02012 | Biomecánica do membro inferior/750G02013 | Ortopodoloxía 1/750G02017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Farmacoloxía/750G02009 | Radiodiagnóstico e Radioprotección/750G02014 | Ortopodoloxía 2/750G02018 |
|
Materias que continúan o temario |
Ortopodoloxía 3/750G02019 | Patoloxía Podolóxica 2/750G02022 | Podoloxía Física/750G02023 | Podoloxía Deportiva/750G02025 | Pe de risco/750G02031 | Prácticum 1/750G02033 | Prácticum 2/750G02034 | Prácticum 3/750G02035 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": - A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase entregaranse en formato dixital e en papel sen empregar plásticos, con impresións a dobre cara, empregando papel reciclado e evitando a impresión de borradores.
- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria
- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas.
Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento. |
|