Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender a composición e organización dos seres vivos.
Coñecer as principais características dos tecidos humanos e da súa bioloxía.
Coñecer as bases da herdanza xenética.
Coñecer o papel do ciclo celular, a diferenciación celular, a reparación dos tecidos e as alteracións no crecemento celular.
Identificar e nomear o tipo de neoplasia dependendo do tecido do que se orixina.
Coñecer os principios fisico-mecánicos aplicables á andaina humana.
Identificar e aplicar técnicas instrumentais para a análise de forzas. |
A67 A69 A72
|
B23 B29 B35 B39
|
C9 C11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. BIOLOXÍA DE CÉLULAS E TECIDOS |
Composición e organización dos seres vivos.
Bioloxía celular.
Principios de histoloxía humana e anatomía patolóxica.
Principios de xenética.
Patoloxía celular, alteracións do crecemento celular e reparación de tecidos. Nomenclatura e clasificación das neoplasias.
|
II. BASES FÍSICAS DO MOVEMENTO HUMANO |
Principios físicos aplicables á marcha humana.
Cinemática.
Dinámica.
Traballo, enerxía e potencia mecánica.
Tecnoloxías de análises de movemento 3D, captura de movemento e medición de forzas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A67 A69 B39 C9 |
9 |
3 |
12 |
Solución de problemas |
A69 B23 B29 |
2 |
4 |
6 |
Traballos tutelados |
A67 A69 A72 B23 B29 B35 B39 C9 C11 |
3 |
9 |
12 |
Proba mixta |
A67 A69 A72 B23 C9 |
5 |
1 |
6 |
Sesión maxistral |
A67 A69 A72 B23 B29 |
42 |
70 |
112 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Bases Biolóxicas: Observación de tecidos ó microscopio óptico.
Bases Físicas: Os alumnos asistirán a unha sesión de análise de marcha. Observarán en primeiro lugar como se colocan os marcadores reflectores e os eléctrodos de EMG sobre o corpo, como se sitúan as placas de forza, e como se realiza a captura. A continuación, observarán que resultados obtéñense e cal é a análise dos mesmos. Posteriormente, deberán realizar, por grupos, un informe no que expliquen o que é a análise de marcha, coas súas propias palabras, tomando recursos da internet, etc. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas. Os alumnos toman notas. |
Traballos tutelados |
Bases Biolóxicas: Por grupos, os alumnos realizarán una presentación na clase sobre as bases celulares e/ou xenéticas dunha patoloxía.
Bases Físicas: Os alumnos deberán realizar un traballo, por grupos, no que se mostre algunha aplicación da análise de marcha. Posteriormente, devandito traballo será presentado en clase durante unha das sesións prácticas.
|
Proba mixta |
Bases físicas: consistente na resolución de problemas.
Bases biolóxicas: identificación de estructuras en imaxess histolóxicas, preguntas tipo test con 3 opciones donde únicamente unha delas é verdadeira e preguntas curtas.
Se realizará unha proba a mediados do primeiro cuatrimestre e outra proba final. |
Sesión maxistral |
Expóñense os contidos da materia, con axuda de material dixital. Os alumnos toman notas, e estudan a materia pola súa conta, con apoio do profesor/as grazas a tutorías. Para valorar a asimilación dos conceptos por parte do alumnado, realizaranse tamén algunas actividades breves na aula. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Bases biolóxicas: Nas prácticas de laboratorio de estudos de tecidos, o alumno contará coa axuda do profesor para manexar o microscopio e o resto do material empregado, así como para identificar estruturas nas diversas mostras analizadas. Para plantexar preguntas sobre o desenvolvemento do traballo supervisado ou a teoría das bases biolóxicas do movemento humano, os estudantes poden ir a titorías. O estudante tamén poderá asistir a titorías para plantexar dúbidas sobre os contidos expostos nas clases maxistrais.
Bases físicas: Na práctica de laboratorio de análise de marcha, o alumno terá a dispoñibilidade do profesor para aclarar calquera dúbida que poida xurdir, xa sexa durante a sesión práctica ou posteriormente, para a preparación do informe. Do mesmo xeito, terás a dispoñibilidade do profesor para responder ás túas preguntas durante a preparación do traballo supervisado. Nos dous casos pode ir ás titorías. Ademais, nestas titorías, o alumno tamén poderá plantexar as dúbidas que xurdiron durante o estudo da teoría e a preparación dos problemas.
No caso de estudantes con dispensación académica, facilítase ao alumno o material necesario para estudar a materia e o profesor atenderá ao alumno durante as titorías sempre que o solicite, ou noutro momento se non pode asistir á titoría. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A67 A69 A72 B23 C9 |
Avaliaranse as respostas do alumno aos exames que constarán de dúas partes:
Bases biolóxicas: preguntas de proba e preguntas curtas; identificación de estruturas en imaxes histolóxicas.
Base física: resolución de problemas.
Cada un dos exames (bases biolóxicas + bases físicas) representa o 40% da nota final. |
80 |
Prácticas de laboratorio |
A67 A69 B39 C9 |
Avaliarase o informe que han de entregar os alumnos ao profesor. |
10 |
Traballos tutelados |
A67 A69 A72 B23 B29 B35 B39 C9 C11 |
Avaliarase a súa presentación en clase. |
10 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de avaliación será o mesmo na primeira e na segunda oportunidade. Na segunda oportunidade, a exposición oral pode substituírse por traballo escrito. Na oportunidade avanzada, realizarase unha proba mixta que cubra todos os contidos da materia.
No caso de estudantes con matrícula a tempo parcial, o sistema de avaliación será o mesmo. Isto é certo tanto para a primeira como para a segunda oportunidade. Os alumnos con dispensa académica poderán optar por evaluación basada nos exames.Para aprobar o exame, os estudantes deben superar as partes de Bases Biolóxicas e as Bases Físicas. Para aprobar a materia é necesario obter unha nota igual ou superior a cada parte da materia. Para a concesión do "Matrícula de Honra", priorizaranse os estudantes que superen a materia na primeira oportunidade. Na primeira oportunidade considérase "Non presentado" cando o alumno non realiza as probas mixtas ou os traballos supervisados. Na segunda oportunidade e a oportunidade avanzada, considérase "Non presentado" se o alumno non supera a proba mixta
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Biología Celular: - Curtis,
H; Barnes, NS; Schnek, A; Massarini, A. (2008). Biología. Ed. Médica
Panamericana. 7ª Edición. - Freeman,
S. (2010). Fundamentos de Biología. Ed. Pearson Internacional. - Biología Celular e Histología: - Paniagua,
R; Nistal, M; Sesma, P; Álvarez-Uria, M; Anadón, R; Fraile, B; Sáez, FJ.
Citología e Histología Vegetal y Animal. Ed. Interamericana
McGraw-Hill.- cualquier edición - Histología: - Geneser,
F. Histología . Ed. Médica Panamericana.- cualquier edición. - Junqueira,
LC; Carneiro, J. Histología Básica. Texto y atlas. Ed. Elsevier.- cualquier edición. - Ross, MH;
Pawlina W. Histología. Texto y Atlas Color con Biología Celular y
Molecular. Ed. Médica Panamericana.- cualquier edición. - Welsch, U Histología. Ed. Médica Panamericana. 3ª edición.- cualquier edición. - Young, B;
Heath, JW. Wheater´s Histología Funcional. Texto y Atlas en color. Ed.
Elsevier. 4ª Edición - cualquier edición. - Mecánica: - Beer, FP; Johnston, ER; Clausen, WE. Mecánica Vectorial para Ingenieros. Ed. McGraw-Hill. 7ª edición. - Meriam, JL; Kraige, LG. Mecánica para Ingenieros. Ed. Reverté. 3ª edición. - Análise de Marcha: - Whittle, MW. Gait Analysis, An Introduction. Ed. Elsevier. 4ª edición. |
Bibliografía complementaria
|
|
- Biología General y Celular: -
Campbell, NA; Reece, JB; Taylor, MR; Simor, EJ; Dickey
JL. (2009). Biology. Concepts and connections. Ed. Pearson. 6ª Edición. - Mader, SS.
(2007). “Essentials of Biology”. Editorial McGraw Hill International.Welsch, U.
(2008). Histologia. Ed. Médica Panamericana. - Histología: - Cui, D
(2012). Histología con correlaciones funcionales y clínicas. Ed. Wolters
Kluver. - Kierszenbaum,
A (2008). Histología y Biología Celular. Introducción a la anatomía patológica.
Ed. Elsevier Mosby. 2ª Edición - Sepúlveda
Saavedra, J (2012). Texto Atlas de Histología, Biología Celular y Tisular. Ed.
McGraw-Hill. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Biomecánica do membro inferior/750G02013 | Fisioloxía Humana/750G02101 | Microbioloxía e parasitoloxía /750G02107 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega de traballos que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. - Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. - En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel reciclado; evitarase a impresión de borradores. Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|