Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Planear a acción preventiva a desenvolver, nas situacións nas que o control ou redución dos riscos supón a realización de diferentes actividades, que implican a intervención de distintos especialistas. |
A7 |
Integrar as técnicas afíns á prevención: xestión da calidade, xestión medioambiental, prevención de riscos patrimoniais e seguridade vial. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Planear a acción preventiva a desenvolver, nas situacións nas que o control ou redución dos riscos supón a realización de diferentes actividades, que implican a intervención de distintos especialistas |
AP1
|
|
|
Planear a acción preventiva a desenvolver, nas situacións nas que o control ou redución dos riscos supón a realización de diferentes actividades, que implican a intervención de distintos especialistas |
AP1
|
|
|
Integrar as técnicas afíns á prevención: xestión da calidade, xestión ambiental, prevención de riscos patrimoniais e seguridade viaria. |
AP7
|
|
|
Integrar as técnicas afíns á prevención: xestión da calidade, xestión ambiental, prevención de riscos patrimoniais e seguridade viaria. |
AP7
|
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
AP1 AP7
|
|
CM3
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
AP1 AP7
|
BP3
|
CM1 CM3
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
BP1 BP2 BP4 BP5
|
CM5 CM6
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
AP1 AP7
|
|
CM4 CM6 CM7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
AP1 AP7
|
|
CM7 CM8
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
AP1 AP7
|
BP5
|
CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I.-SISTEMAS DE MEDIOAMBIENTE |
1. Introdución:
1.1. Achega do Medio Ambiente á calidade total da xestión empresarial.
2. Marco actual da xestión ambiental.
2.1. V Plan de actuación da Ou E.
2.2. Sistemas voluntarios de mercado.
2.2.1. Regulamento da etiqueta ecolóxica.
2.2.2. Regulamento EMAS.
3. Sistemas de xestión normalizados.
3.1. Vantaxes dun SGMA certificado.
3.2. Sistemas normalizados de xestión.
3.3. A norma UNE-EN-ISO-14001:2015.
3.3.1. Elementos importantes de ISO-14001:2015.
3.3.2. Proceso de certificación dos sistemas de xestión ambiental.
3.3.3. Auditorias de xestión da calidade e ambiental: norma UNE-EN-ISO 19011. |
II.-SISTEMAS DE CALIDADE |
1. Introdución:
1.1. Achega da Calidade á Xestión Empresarial.
2. Marco actual dos sistemas de calidade |
III.-SISTEMAS DE RESPONSABILIDADE SOCIAL CORPORATIVA |
5. Responsabilidade social Corporativa: NORMA SA 8000 |
IV.-SISTEMAS DE PROTECCIÓN DE DATOS. |
1. A lei de Protección de datos:
1.1 Introdución.
1.2 Desenvolvemento
1.3 Axencia española de protección de datos
1.4 Deber de información
1.5 Consentimento.
1.6 Comunicación de datos
1.7. Problemas |
V.-A INTEGRACIÓN DE SISTEMAS. |
1.Sistema Integrado de Xestión: NORMA UNE 66.177:
1.1 Obxecto e campo de aplicación
1.2 Estrutura e proceso de integración
1.3 Desenvolvemento do plan de integración
1.4. Implantación
1.5. Revisión e mellora |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
14 |
16 |
Estudo de casos |
A1 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
10 |
12 |
Sesión maxistral |
A1 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
15 |
25 |
Análise de fontes documentais |
A1 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
6 |
10 |
Proba obxectiva |
A1 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
8 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "cómo facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Sesión maxistral |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como sínteses de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Desenvolvemento da materia teórica no ámbito práctico, axudando ao alumno a trasladar de forma correcta os coñecementos aprendidos á resolución de casos prácticos.
Formar ao alumno na resolución práctica dos temas teóricos e na súa exposición. Axudar á elección de temas complementarios aos coñecementos adquiridos para a súa exposición e presentación individual ou colectiva. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase o contido e desenvolvemento dos traballos así como o seu nivel de dificultade e o rigor no referente ás normas aplicadas, se o traballo así o require. Igualmente valorarase a autonomía do alumno para a súa realización e a súa presentación. |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Probas para avaliar os coñecementos adquiridos durante o curso. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a asignatura é indispensable ter realizadas e aprobadas as partes por separado. No marco das metodoloxías incluiranse aspectos tales como asistencia a clase, traballo persoal, traballos persoais proposto, ACTITUDE, etc., para axudar á obtención do aprobado. É necesario superar o 50% da puntuación na proba obxectiva para aprobar. A cualificación correspondente a "Traballos tutelados" poderá fluctuar entre o 30% indicado e un 100%, en consecuencia a "Proba obxectiva" pode variar entre un 0% e o 70% indicado. No caso de que algún alumno non puidese por razón debidamente xustificada seguir esta metodoloxía docente, deberá porse en contacto co profesor para realizar unha serie de traballos e/ou unha proba obxectiva que permita validar os seus coñecementos na materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Normativa de calidad Normativa de medioambiente Normativa de integración de sistemas de calidad, prevención y medioambiente. Ley Orgánica de Protección de datos |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|