Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece e utiliza os conceptos relacionados coa capacidade, a corrente eléctrica e a autoinducción e indución mutua, así como as propiedades eléctricas e magnéticas básicas dos materiais |
A7
|
B1 B4
|
C1 C5
|
Coñece as unidades, ordes de magnitude das magnitudes físicas definidas e resolve problemas básicos de enxeñaría, expresando o resultado numérico nas unidades físicas adecuadas.. |
A7
|
B1 B2 B4
|
C1 C5 C7
|
Coñece os conceptos e leis fundamentais da mecanica, termodinámica,campos, ondas e electromagnetismo e a súa aplicación a problemas básicos en enxeñaría. |
A7
|
B1 B4
|
C1 C5 C7
|
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental ou simulación e trata, presenta e interpreta os datos obtidos, relacionándoos coas magnitudes e leis físicas adecuadas. |
A7
|
B1 B4
|
C1
|
Analiza problemas que integran distintos aspectos da física, recoñecendo os variados fundamentos físicos que subxacen nunha aplicación técnica, dispositivo ou sistema real. |
|
B1 B4
|
C5 C7
|
Utiliza correctamente os conceptos de temperatura e calor. Aplícaos a problemas calorimétricos, de dilatación e de transmisión de calor. |
A7
|
B1 B4
|
C1
|
Aplica correctamente as ecuacións fundamentais da mecánica a diversos campos da física e da enxeñaría:dinamica do solido rixido,oscilacions,elasticidade,fluidos, electromagnetismo e ondas |
A7
|
B1 B4 B6
|
C1
|
Aplica o primeiro e segundo principio de termodinámica a procesos, ciclos básicos e máquinas térmicas |
A7
|
B1 B4
|
C1 C2
|
Coñece as propiedades principais dos campos eléctrico e magnético, as leis clásicas do electromagnetismo que os describen e relacionan, o significado das mesmas e a súa base experimental. |
A7
|
B1 B4
|
C1 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Principios da Termodinámica
|
1. TEMPERATURA E GASES
1.1. Equilibrio térmico e temperatura . Escalas termométricas. Ley cero da termodinámica
1.2. Dilatación térmica
1.3. Gases ideas. Ecuación de estado
1.4. Gases reais. Cambios de estado. |
Fundamentos de procesos e máquinas térmicas |
2. PRIMEIRO PRINCIPIO DA TERMODINÁMICA
2.1. Calor e traballo nos procesos termodinámicos.
2.2. Enerxía interna. Primeiro principio da termodinámica
2.3. Enerxía interna dun gas ideal.
2.4. Transformacions isotérmicas e adiabáticas dun gas ideal
3. SEGUNDO PRINCIPIO DA TERMODINÁMICA
3.1. Reversibilidad dos procesos termodinámicos.
3.2. Máquinas térmicas e frigoríficas. Segundo principio da termodinámica
3.3. Ciclo de Carnot.
3.4. Entropía. Principio de aumento de entropía. |
Campos eléctrico e magnético |
4. CAMPO E POTENCIAL ELÉCTRICO
4.1. Carga eléctrica. Principio de conservación.
4.2. Lei de Coulomb
4.3. Campo eléctrico. Lei de Gauss
4.4. Potencial eléctrico e deferencia de potencial.
5. DIELÉCTRIOS E POLARIZACIÓN. CONDENSADORES
5.1. Materiais dieléctricos. Polarización
5.2. Capacidade e asociacions dun condensador.
5.3. Enerxía dun condensador cargado
6. CIRCUITOS DE CORRENTE CONTINUA
6.1. Intensidade eléctrica e densidade de corrente. Lei de Ohm
6.2. Resistencia, potencia eléctrica e lei de joule
6.3. Forza electromotriz. Lei de Ohm xeneralizada
6.4. Análises de circuitos de corrente continua. Régulas de Kirchhoff.
7. CAMPOS MAGNÉTICOS
7.1. Forzas magnéticas
7.2. Fontes do campo magnético.
7.3. Fluxo magnético e teorema de Gauss
7.4. Lei de Biot e Savart. Lei de Ampère
7.5. Magnetismo na materia |
Electromagnetismo |
8. INDUCCIÓN ELECTROMAGNÉTICA
8.1. Fenómenos de indución. Lei de indución de Faraday-Henry.
8.2. Lei de Lenz. Forza electromotriz de movemento
8.3. Campos eléctricos inducidos
8.4. Correntes parásitas. Indución mutua e autoinducción. |
Ecuaciones de Maxwell |
9. ONDAS ELECTROMAGNÉTICAS
9.1. Ecuacions de Maxwell
9.2. O espectro electromagnético
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 C1 C3 C5 C7 |
21 |
42 |
63 |
Solución de problemas |
A7 B1 B4 B6 C2 C5 |
21 |
42 |
63 |
Prácticas de laboratorio |
B2 B4 B6 C2 C5 |
9 |
9 |
18 |
Proba obxectiva |
A7 B1 C1 C3 C7 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico no laboratorio |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, que ten a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Exposición dos contidos da materia onde se podan resolver dúbidas por parte do estudante.
Para a resolución de problemas, elixirán libremente resolvelos sós ou en grupo. A corrección será individualizada
Os alumnos desenvolverán as prácticas propostas no laboratorio. En todo instante terán o seguimento do profesor
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
B2 B4 B6 C2 C5 |
Valorarase a comprensión do traballo de laboratorio |
30 |
Solución de problemas |
A7 B1 B4 B6 C2 C5 |
Como parte da avaliación continua, realizaranse ao longo do curso tres probas de solución de problemas. Cada unha estará relacionada con diferentes contidos da materia e puntuará un 10%. Estes problemas serán resoltos individualmente polos alumnos e avaliados polo profesor |
30 |
Proba obxectiva |
A7 B1 C1 C3 C7 |
Coincidindo coas oportunidades oficiais realizarase unha proba obxectiva escrita sobre os contidos da materia |
40 |
|
Observacións avaliación |
A realización das prácticas de laboratorio é obrigatoria. Con
todo, os alumnos que xa estiveran matriculados anteriormente na asignatura e que superasen as prácticas nos dous cursos
anteriores ao actual, poderán optar entre realizalas novamente e ser avaliadas,
ou non realizalas e conservar a puntuación obtida. A cualificación de "non presentado" figuraralles a
aqueles alumnos que non se presentasen á proba obxectiva e ademais non
alcanzasen a puntuación mínima de 5 puntos no resto de metodoloxías avaliadas. Os criterios de avaliación para a segunda oportunidade son os
seguintes: manterase a puntuación obtida nas prácticas de laboratorio, supondo
igualmente o 30 % da cualificación, mentres que o 70 % restante corresponderá á
proba obxectiva. Para os alumnos con recoñecemento a tempo parcial e dispensa
académica con exención de asistencia teranse en conta as metodoloxías máis
idóneas para as necesidades específicas que requira cada alumno. Sempre que se teña que utilizar papel empregarase papel reciclado e realizaranse impresións a dobre cara.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
F.W. Sears, M.W.
Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman “Física Universitaria”. Ed.
Addison-Wesley Iberoamericana
M. Alonso y E.J.
Finn “Física”. Ed. Addison - Wesley Iberoamericano
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
M. Alonso y E.J.
Finn
"Física" (3 Volúmenes). Ed. Addison - Wesley Iberoamericano F.J. Blatt "Fundamento
de Física". Ed. Prentice Hall. Hispanoamericana S.A. R.M. Eisberg y
L.S. Lerner "Física: Fundamentos y Aplicaciones".Ed. Mc. Graw - Hill W.E. Gettys, F.J.
Keller y M.K. Skove "Física Clásica y Moderna". Ed. Mc.
Graw - Hill R.A. Serway
"Física". Ed. Mc. Graw - Hill P.A. Tippler
"Física". Ed. Reverté S.M. Lea y J.R.
Burke.
“Física”. Ed. Paraninfo. PROBLEMAS -S.Burbano, E.
Burbano y C. Gracia. “Problemas de Física”. Ed. Tebar J. García Roger "Problemas
de Física". Ed. Universitaria de Barcelona - F. Belmar, F.
Cervera, H. Estellés "Problemas de Física (Mecánica,
Electromagnetismo, Ondas)". Ed. Tebar Flores. - F.A. González
"La Física en Problemas". Ed. Tebar Flores - J.L. Torrent
Franz "272 Exámenes de Física" Ed. Tebar Flores - Varios
Autores de ULPGC "Problemas de Física". Ed. Univ. de Las
Palmas - F.J. Gálvez,
R. López, A. Llopis y C. Rubio "Física. Curso Teórico-Práctico de
Fundamentos de Física de la Ingeniería". Ed. Tebar Flores |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Cálculo/770G01001 | Física I/770G01003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Termodinámica/770G01012 | Fundamentos de Electricidade/770G01013 |
|
|