| Competencias do título |
|
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
| A8 |
Capacidade para comprender e aplicar os principios e coñecementos básicos da química xeral, química orgánica e inorgánica e as súas aplicacións na enxeñaría. |
| B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
| B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
| B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
| B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
| B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
| C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
| Resultados de aprendizaxe |
| Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
| Manexar os principios básicos da química xeral, a química orgánica e a química inorgánica. |
A8
|
B7
|
C3
|
| Manexar as leis básicas que regulan as reaccións: termodinámica, cinética e equilibrio. |
A8
|
|
C3
|
| Resolver exercicios e problemas de forma completa e razoada |
A8
|
B7
|
C3
|
| Aplicar de forma adecuada os conceptos teóricos no laboratorio mediante o uso correcto e seguro do material básico e dos equipos |
|
B1 B4
|
|
| Usar una linguaxe rigorosa na química |
|
B2
|
|
| Presentar e interpretar datos e resultados |
|
B6 B7
|
|
| Contidos |
| Temas |
Subtemas |
| Unidade 1. Conceptos básicos de química |
Inclúe o tema 1 |
| Tema 1. Conceptos Químicos Fundamentais. |
- Estequiometría. Rendemento reacción. Reactivo limitante.
- Átomo. Modelo mecanocuántico.
- Táboa periódica e propiedades periódicas.
- Enlace Químico. Tipos de enlace: iónico, covalente, metálico. Forzas intermoleculares.
|
| Unidade 2. Termoquímica |
Inclúe o tema 2 |
| Tema 2. Termoquímica. |
- Cambios de enerxía nas reaccións químicas
- Entalpía
- Calorimetría
- Introdución á termodinámica.
|
| Unidade 3. Cinética Química |
Inclúe o tema 3 |
| Tema 3. Cinética Química |
- Velocidade de reacción
- Ecuación de velocidade
- Relación entre a concentración de reactivos e o tempo
- Enerxía de activación
- Catálise
- Mecanismos de reacción
|
| Unidade 4. Equilibrio Químico |
Inclúe o tema 4 |
| Tema 4. Equilibrio Químico |
- Concepto de equilibrio. Constante de equilibrio.
- Equilibrio de gases. Principio de Le Chatelier
- Equilibrio ácido base
|
| Unidade 5. Electroquímica |
Inclúe os temas 5, 6 e 7 |
| Tema 5. Electroquímica I |
- Reaccións redox. Axustes
- Potenciais estándar de electrodo
- Espontaneidade das reaccións redox
- Ecuación de Nernst
|
| Tema 6. Electroquímica II |
- Celas voltaicas. Baterías
- Electrolisis. Aspectos cuantitativos da electrolísis
|
| Tema 7. Corrosión |
- Concepto de corrosión
- Procesos de corrosión e factores que inflúen
- Métodos de protección fronte á corrosión
- Corrosión atmosférica
- Corrosión mariña
|
| Unidade 6. Principios de Química Orgánica |
Inclúe o tema 8 |
| Tema 8. Química Orgánica |
- Introdución á Química Orgánica
- Grupos funcionais
- Nomenclarura
- Isomería
- Tipos xerais de reaccións orgánicas
|
| Unidade 7. Química Orgánica e Inorgánica aplicadas á Enxeñaría |
Inclúe os temas 9 e 10 |
| Tema 9. Química Orgánica aplicada á Enxeñaría |
- A combustión:
. Carbón
. Petróleo
. Gas natural
. Biomasa
- Polímeros
|
| Tema 11. Química Inorgánica aplicada á Enxeñaría |
- Metalurxia
- Síntese industrial de compostos inorgánicos
- Materiais inorgánicos de interese tecnolóxico: Semicondutores, Fibras ópticas, Cerámicos,
Supercondutores
|
| Unidade 8. Bases da Química Industrial: Balances de Materia |
Inclúe o tema 11 |
| Tema 10. Bases de Química Industrial: Balances de Materia |
- Procesos en Enxeñaría
- Balances de Materia
|
| Unidade 9. Principios de Análisis Instrumental |
Inclúe o tema 12 |
| Tema 12. Introdución ás técnicas instrumentais na análise industrial. |
- Clasificación das técnicas instrumentais
- Parámetros de calidade dun método de análise química.
- Calibración
- Cifras significativas
|
| Planificación |
| Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
| Sesión maxistral |
A8 |
30 |
43.5 |
73.5 |
| Solución de problemas |
B1 B7 |
20 |
28.4 |
48.4 |
| Prácticas de laboratorio |
A8 B4 B6 B7 C3 |
5 |
2.5 |
7.5 |
| Traballos tutelados |
B2 B7 C3 |
1 |
2 |
3 |
| Proba obxectiva |
A8 B1 |
4 |
12 |
16 |
| |
| Atención personalizada |
|
1.6 |
0 |
1.6 |
| |
| *Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
| Metodoloxías |
|
Metodoloxías |
Descrición |
| Sesión maxistral |
O estudante: asimila e toma apuntamentos. Formula dúbidas e cuestións |
| Solución de problemas |
Resolución de cuestionarios e boletíns de exercicios. O estudante traballa individualmente ou en grupo, formula dúbidas e cuestións |
| Prácticas de laboratorio |
Lectura comprensiva da práctica. Leva a cabo o traballo experimental. Formula e resolve os cálculos numéricos asociados así como as cuestións que se lle formulen. Examina e valora o resultado final. |
| Traballos tutelados |
Realización de estudos dirixidos. Presentación e corrección. |
| Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe do estudante |
| Atención personalizada |
|
Metodoloxías
|
| Traballos tutelados |
|
| Descrición |
Revisión do desenvolvemento das etapas intermedias e final do estudo dirixido.
Resolución de cuestións puntuais que lle impiden ao alumno o seguimento xeral da materia.
O estudante con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será atendido en réxime de horas de titorías (previa cita).
|
|
| Avaliación |
|
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
| Solución de problemas |
B1 B7 |
Resolución dos boletíns de exercicios, cuestionarios e capacidade para explicalos na aula. |
20 |
| Prácticas de laboratorio |
A8 B4 B6 B7 C3 |
Realización de cada unha das prácticas, entrega do informe e capacidade para traballar de forma colaborativa.
|
10 |
| Traballos tutelados |
B2 B7 C3 |
Realización e exposición na aula de actividades dirixidas.
Realización dunha actividade e avaliación mediante unha proba obxectiva.
|
10 |
| Proba obxectiva |
A8 B1 |
Aproximadamente na metade do cuadrimestre realizarase un 1er exame parcial (teoría e problemas) eliminatorio correspondente á materia impartida ata ese momento. Ao finalizar o cuadrimestre realizarase un 2º exame parcial (teoría e problemas) para os estudantes que superasen o 1er parcial e un exame global da materia (teoría e problemas) para os estudantes que non se tivesen presentado ou non tivesen aprobado o 1er exame parcial.
Cada exame constará de dúas partes independentes, sendo necesario obter unha nota mínima en cada unha delas para compensalas:
- teoría, puntuación máxima 3 puntos, puntuación mínima para compensar 1,25 puntos.
- problemas, puntuación máxima 3 puntos, puntuación mínima para compensar 1,25 punto.
|
60 |
| |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes para ser avaliados terán que realizar como mínino o 75% das clases prácticas de laboratorio. Para poder sumar os puntos das distintas actividades á nota do exame haberá que alcanzar en este un mínimo de 2,5 puntos. Para a avaliación da segunda oportunidade pódense realizar as mesmas actividades de avaliación continua que durante o curso excepto as prácticas de laboratorio e no seu lugar poderanse realizar cuestionarios vía Moodle. O estudante con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será avaliado mediante a cualificación obtida no exame final (80%) e a realización de traballos tutorizados (20%). Para aqueles estudantes do Plan do 2010, que de forma explícita,
renuncien á avaliación continua serán avaliados mediante a cualificación
obtida no exame final (100%) .
|
| Fontes de información |
|
Bibliografía básica
|
http://eup.cdf.udc.es (). .
PÉREZ IGLESIAS, J. y SECO LAGO, H.M. (2006 ). Experimentos de química. Aplicaciones a la vida cotidiana . Badajoz. Editorial Filarias
VINAGRE F., VAZQUEZ DE MIGUEL L.M. (1996 ). Fundamentos y problemas de química . Alianza, 4ª Ed.
CHANG (2002 ). Química . Interamericana. Mc Graw - Hill. 7ª Edición
McMurry, Fay (2009 ). Química General . Prentice Hall
Petrucci, Ralph H. (2011). Química general: principios y aplicaciones modernas. Prentice Hall |
|
|
Bibliografía complementaria
|
PETERSON (2012 ). Fundamentos de nomenclatura química . Reverte
Skoog, Douglas A ( 2007 ). Principios de análisis instrumental . Santa Fe : Cengage Learning
José Vale Parapar y col. (2004 ). Problemas resueltos de Química para Ingeniería . Thomson
PAZ, M.; CASTRO, F. y MIRO, J. (1995 ). Química . Madrid.Ed.UNED
KOTZ, TREICHEL, HARMAN (2003 ). Química y reactividad química . Thomson Ed. 5º Ed.
WILLIS (1995 ). Resolución de Problemas de Química General . Reverté |
|
| Recomendacións |
| Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
| Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
| Materias que continúan o temario |
| Enxeñaría Medioambiental/770G01014 |
|
| Observacións |
|
Recomendacións Sostenibilidade Medio Ambiente, Persoa e Igualdade de Xénero:
1. A entrega dos traballos documentais (traballo tutelado) que se realicen nesta materia farase da seguinte maneira:
1.1.Entregarase en formato virtual e / ou soporte informático
1.2.No caso de ter que imprimir algo en papel farase en papel reciclado e a dobre cara. Non se
imprimirán borradores, só a versión final. 2. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Fomentarase que os materiais que se desfeiten da materia (papeis,
plásticos) se tiren nos respectivos contenedores habititados na rúa para tal fin. 3. Intentarase transmitir aos estudantes a importancia dos principios
éticos relacionados cos valores da sostenibilidade para que estos os
apliquen non so na aula, senón nos comportamentos persoais e
profesionais. 4. Debe incorporarse a perspectiva de xénero nesta materia polo que
os traballos entregados polos estudantes e o material preparado polo
profesor deben usar linguaxe non sexista. 5. Facilitarase a plena integración dos estudantes que por razón
físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten
dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida
universitaria. |
|