Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir estatísticamente unha mostra, resumila mediante táboas, gráficos e medidas descriptivas |
A6
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Coñecer os conceptos, resultados fundamentais e aplicacións da probabilidade |
A6
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Comprender o concepto de variable aleatoria e coñecer as principais distribucións de probabilidade |
A6
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Coñecer os fundamentos da Inferencia Estatística. Utilizar métodos de estimación de parámetros e contraste de hipóteses e aplicalos á toma de decisións |
A6
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Elaborar, comprender e valorar informes baseados en análises estatísticas |
A6
|
B1 B6
|
C3
|
Realizar cálculos e simulacións en situacións de incerteza |
A6
|
B1 B6
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os seguintes temas desenrolan os contidos da ficha da Memoria de Verificación, que figuran no cadro á dereita. |
Estatística descritiva dunha e varias variables.
Cálculo de probabilidades.
Variables aleatorias e modelos de distribución discretos e continuos.
Introducción á Inferencia Estatística.
Estimación por intervalos de confianza.
Contrastes de hipóteses.
Introducción á optimización. |
1. Estatística descritiva dunha e varias variables.
|
Descrición estatística dunha variable: distribucións de frecuencias, representacións gráficas e medidas características.
Descrición estatística de varias variables: distribucións de frecuencias, representacións gráficas e medidas características.
Regresión lineal e correlación. |
2. Probabilidade e probabilidade condicionada. |
Conceptos xerais: espacio muestral e álxebra de sucesos.
Definición axiomática de probabilidade.
A probabilidade como límite da frecuencia.
Regla de Laplace.
Definición de probabilidade condicionada.
Independencia de sucesos.
Teoremas do producto, a probabilidade total e Bayes. |
3. Variables aleatorias. |
Concepto de variable aleatoria.
Variables aleatorias discretas e continuas
Medidas características dunha variable aleatoria. |
4. Distribucións notables. |
Distribucións notables discretas: distribucións de Bernoulli, binomial, xeométrica, hiperxeométrica, Poisson e uniforme.
Distribucións notables continuas: distribucións exponencial, normal, uniforme, chi-cuadrado de Pearson y t de Student.
Aproximación entre distribucións: o teorema central do límite.
|
5. Introdución á inferencia estatística.
|
Conceptos xerais: mostraxe, estimación de parámetros e contrastes de hipóteses paramétricas. |
6. Estimación de parámetros. |
Estimación puntual: estimación puntual da media, a varianza e dunha proporción.
Estimación por intervalos de confianza: intervalos de confianza para unha media, unha varianza, unha proporción, e para a diferencia de dúas medias. |
7. Contrastes de hipóteses paramétricas. |
Conceptos xerais: nivel de significación, p-valor e potencia dun contraste.
Procedemento xeral de contraste de hipóteses.
Contrastes de hipóteses para a media, a varianza, unha proporción, e para a igualdade de dúas medias.
Introducción á optimización.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B2 B2 B3 |
21 |
36.75 |
57.75 |
Solución de problemas |
A6 A6 B1 B3 B4 B1 B3 B4 |
21 |
36.75 |
57.75 |
Proba de resposta múltiple |
A6 A6 |
1.25 |
2.5 |
3.75 |
Proba obxectiva |
A6 A6 |
2.5 |
5 |
7.5 |
Prácticas a través de TIC |
B6 C3 |
9 |
13.5 |
22.5 |
|
Atención personalizada |
|
0.75 |
0 |
0.75 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir ó estudante os coñecementos teóricos |
Solución de problemas |
Seminarios en grupos de tamaño intermedio destinados á resolución de exercicios e problemas |
Proba de resposta múltiple |
Proba de tipo test realizada ó longo do curso co fin de facer un seguemento da evolución da adquisición de coñecementos polo estudante |
Proba obxectiva |
Proba de tipo test realizada ó remate da asignatura co fin de avaliar globalmente a adquisición de coñecementos polo estudante |
Prácticas a través de TIC |
Resolución de supostos prácticos e teóricos mediante a utilización de software estatístico (R/R Commander) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A atención personalizada farase mediante titorías presenciais no despacho dos profesores |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A6 A6 |
Exame final de tipo test (20 preguntas) |
45 |
Proba de resposta múltiple |
A6 A6 |
Exame parcial de tipo test (10 preguntas) |
25 |
Prácticas a través de TIC |
B6 C3 |
Exame de tipo test (5 preguntas) que avaliará o coñecemento do programa estatístico empregado nas prácticas (R/R Commander) |
30 |
|
Observacións avaliación |
Evaluación na primeira oportunidadeA Proba de resposta
múltiple (exame parcial) realizarase ao longo do curso (a título
orientativo, unha vez impartido o tema 4). A Proba obxectiva (exame
final) abarcará os contidos de tódolos temas (temas 1 a 7). Na avaliación das Prácticas a través de TIC, se terá en conta a
asistencia regular ás prácticas otorgándose 15 puntos. Neste caso, o
test da parte práctica puntuarase sobre 15 puntos. Para superar a asignatura é necesario acadar
unha cualificación total mínima de 50 puntos, sendo en todo caso
obligatoria a presentación á Proba obxectiva. Quen non se presente á
Proba obxectiva será cualificado como 'non presentado'. Se a
cualificación obtida sumando a Proba de resposta múltiple e a Proba
obxectiva é menor que a da Proba obxectiva puntuada sobre un máximo de
70 puntos, reemplazarase aquela cualificación por esta última. Non se
conservarán os puntos obtidos en cursos anteriores pola asistencia
regular ás prácticas. Evaluación na segunda oportunidadeFarase
unha Proba obxectiva similar á da primeira oportunidade. A avaliación
farase seguindo o mesmo procedemento que na primeira oportunidade, é
dicir, se a suma da cualificación da Proba de resposta
múltiple (exame parcial) e a Proba obxectiva é menor que a da Proba
obxectiva
soa puntuada sobre 70 puntos, considerarase a maior das dúas. A
avaliación das Prácticas a través de TIC farase mediante un test
semellante ao da primeira oportunidade, que contribuirá á cualificación
cun máximo de 30 puntos. Se a asistencia regular ás prácticas durante o
curso se tivo en conta na avaliación da primeira oportunidade, tamén
será tida en conta (e co mesmo criterio) na da segunda oportunidade. Non
se conservarán os puntos obtidos en cursos anteriores pola asistencia
regular ás prácticas. N.B.: No caso do alumnado con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e/ou dispensa académica de exención de
asistencia que renuncie á evaluación continua decidindo non presentarse á Proba de resposta múltiple
(exame parcial) e/ou non asistir ás prácticas, será avaliado nas dúas
oportunidades como o resto de alumnado que se atopa nunha situación
similar.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|