Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os diversos sistemas de xeración que poden ser utilizados pra obter enerxía eléctrica |
A4
|
B1
|
|
Comprender os procesos de xeneración eléctrica a partir de fontes de enerxía tradicional |
A1 A5
|
B4
|
C6
|
Coñecer, saber seleccionar e dimensionar o conxunto de elementos que conforman o sistema de xeneración das centrais eléctricas |
A4
|
B9
|
|
Coñecer, saber seleccionar e dimensionar os diversos sistemas auxiliares que forman parte das centrais eléctricas |
A5 A32
|
B1 B5
|
C6
|
Coñecer os principios de funcionamento do mercado eléctrico |
A4
|
B2
|
|
Coñecer os principio de operación dos mercados enerxéticos |
A4
|
B2
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os contidos descritos na memoria de verificación desenrólanse a continuación segundo a distribución amosada |
Sistemas de xeneración eléctrica. (Tema 1)
Centrales eléctricas clásicas: Componentes. Alternadores. Mando, regulación, control e servizos auxiliares. Parques de transformación. (Temas 3, 4, 5 e 7)
Outras instalacións eléctricas de xeneración. (Temas 6 e 8)
Introducción á operación da xeneración e ós mercados eléctricos. (Tema 2) |
Tema 1: Enerxía eléctrica e desenvolvemento sostible - Impacto medioambiental e as tecnoloxías máis eficientes de produción de enerxía eléctrica |
1.1. Introdución ao desenvolvemento sostible
1.2. Custos de emisión de CO2
1.3. Procesos de combustión
1.4. Impacto ambiental das diferentes tecnoloxías
1.5. Técnicas de mellora da eficiencia
1.6. Novas tecnoloxías de uso de carbón
1.7. Tecnoloxía da gasificación do carbón
1.8. Captura e almacenamiento do CO2 |
Tema 2: Recursos enerxéticos e a produción de electricidade - Cobertura da demanda de enerxía eléctrica |
2.1. Reservas e recursos enerxéticos
2.2. Clasificación e tipos de centrais eléctricas
2.3. Estudo dos diferentes tipos de fontes de enerxía primaria
2.4. Estudo da demanda de enerxía eléctrica
2.5. Configuración do SEP
2.6. Configuración e funcionamento do mercado de enerxía eléctrica español
2.7. Tarifas, prezos e custos da enerxía eléctrica
2.8. Programación da xeración
2.9. Parámetros relativos á produción |
Tema 3: Centrais eléctricas de carbón |
3.1. Circuíto auga-vapor. Turbinas de vapor
3.2. Circuíto aire-gases
3.3. Circuíto combustible-cinzas
3.4. Circuíto auga de refrigeración
3.5. Control e regulación da central |
Tema 4: Centrais térmicas nucleares |
4.1. A fisión nuclear
4.2. Elementos dun reactor nuclear
4.3. Control do reactor nuclear
4.4. Tipos de reactores nucleares |
Tema 5: Esquemas eléctricos. Servizos auxiliares |
5.1. Estudo dos diferentes esquemas eléctricos
5.2. Servizos auxiliares das centrais. Consumo enerxético
5.3. Fornezo de reserva |
Tema 6: Centrais térmicas de gas. Ciclo combinado. Coxeración |
6.1. Ciclo termodinámico de Brayton
6.2. Turbinas de gas. Compoñentes
6.3. Ciclo termodinámico Otto-Diesel
6.4. Motores de combustión interna
6.5. Ciclo combinados. Caldera de recuperación de calor
6.6. Regulación e control dunha central de ciclo combinado
6.7. Coxeración |
Tema 7: Centrais hidroeléctricas convencionais e de bombeo |
7.1. Descrición dos compoñentes dunha central hidroeléctrica
7.2. Turbinas hidráulicas. Control e regulación
7.3. Centrais hidroeléctricas reversibles. Tipos |
Tema 8: Introdución ás centrais eléctricas con fontes renovables |
Centrais eólicas, térmicas, fotovoltaicas, de biomasa, mariñas, geotérmicas e minihidráulicas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A4 A5 A32 B2 B4 |
21 |
40 |
61 |
Solución de problemas |
A4 A32 B1 B5 C6 |
21 |
35 |
56 |
Traballos tutelados |
A4 A32 B1 B2 B4 B9 C6 |
3 |
20 |
23 |
Saídas de campo |
A32 B2 |
4 |
0 |
4 |
Proba mixta |
A4 A5 A32 B1 B5 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A orde dos temas impartidos non terá que ser o descrito na guía docente. Ademais, haberá temas que se poidan ver conjuntamente no desenvolvemento doutros, xa que a división entre eles pode non ser estrita. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios e problemas concretos no aula, a partir dos coñecementos que se explicaron. |
Traballos tutelados |
Realización dun boletín de problemas de carácter individual, con exercicios similares aos resoltos no aula. Ademáis, dentro dos traballos tutelados podrase incluir algún pequeno traballo de temas concretos da asignatura pra asegurar a correcta comprensión da materia. |
Saídas de campo |
Visita a unha instalación industrial relacionada co contenido da asignatura. |
Proba mixta |
Consiste na realización dunha proba de aproximadamente 4 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutorías personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia.
A realización do boletín de problemas será individual, e cada alumno poderá asistir ás sesións de tutorías que considere oportunas para resolver as dúbidas que lle xurdan ao efecto. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A4 A32 B1 B5 C6 |
Resolución dun caso práctico. |
15 |
Proba mixta |
A4 A5 A32 B1 B5 |
Exame con parte tipo test, preguntas de desenvolvemento e exercicios. |
70 |
Traballos tutelados |
A4 A32 B1 B2 B4 B9 C6 |
Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía. |
15 |
|
Observacións avaliación |
No marco dos "Traballos tutelados" poderanse incluír aspectos tales como asistencia a clase, traballo persoal, traballos persoais propostos, actitude, etc., para axudar á obtención do aprobado. A "Proba mixta" dividirase nunha parte teórica (tipo test), nunhas preguntas sinxelas, e nuns exercicios. A nota obtida polo alumno cos "Traballos tutelados" será ponderada coa nota obtida nos exercios da "Proba mixta". É necesario superar o 50% da puntuación no test da "Proba mixta" para aprobar. Os alumnos que non aprobaran os "Traballos tutelados" terán que superar uns exercicios máis amplos na "Proba mixta". Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212)", serán evaluados da mesma forma, permitindo unha semana máis de marxe nas entregas de tarefas. Para a segunda oportunidade non haberá un segundo plazo de entrega de traballos, e a evaluación farase de maneira similar á da primeira oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sanz Feito, J. (1990). Centrales Eléctricas. UPM
Orille Fernández, Á. L. (1993). Centrales Eléctricas I, II y III. UPC
Rojas Rodríguez, S. (1997). Centrales hidroeléctricas teoría y problemas. UNEX
Sabugal García, S. (2006). Centrales térmicas de ciclo combinado: teoría y proyecto. Díaz de Santos
Barrero, F. (2004). Sistemas de energía eléctrica. Thomson |
|
Bibliografía complementaria
|
Gómez Expósito, A. (2003). Sistemas eléctricos de potencia problemas y ejercicios resueltos. Prentice Hall
Lapuerta Amigo, M. (1998). Tecnologías de la combustión. Universidad de Castilla-La Mancha
García Ybarra, P. L. (2001). Tecnologías energéticas e impacto ambiental. McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Termodinámica/770G02012 | Mecánica de Fluídos/770G02016 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Instalacións de Enerxías Renovables/770G02033 | Técnicas de adquisición de medidas eléctricas/770G02030 | Xestión Eficiente da Enerxía Eléctrica/770G02040 | Mantemento Industrial/770G02041 | Instrumentación Industrial/770G02042 | Comunicacións Industriais/770G02043 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos |
|