Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecementos sobre o control de máquinas e accionamientos eléctricos e as súas aplicacións.
Comprender os principios de funcionamento e saber aplicalos para este tipo de dispositivos.
Saber identificar, clasificar e describir o comportamento das máquinas
eléctricas, mediante o uso de métodos analíticos e técnicas de modelado.
Ter habilidade para aplicar métodos cuantitativos á análise das máquinas eléctricas e para resolver problemas de enxeñaría.
Deberá desenvolver habilidades de traballo en laboratorio e en talleres.
Saber empregar literatura técnica e outras fontes de información, como estándares da industria referentes a este tipo máquinas eléctricas.
|
A1 A4 A5 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C3 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Aplicación dos dispositivos estáticos de regulación |
1.1 Terminoloxía.
1.2 Sistemas de corrente continua
1.3 Sistemas de corrente alterna.
1.4 Sistemas de regulación de tensión en motores de indución.
1.5 Sistemas para motores de rotor devanado.
|
2. Introdución aos circuítos rectificadores. |
2.1 Rectificadores monofásicos de media onda.
2.2 Rectificadores monofásicos de dobre onda.
2.3 Rectificadores trifásicos.
|
3. Rectificadores controlados. |
3.1 Convertidor monofásico de ponte completa.
3.2 Convertidor trifásico en ponte completa. |
4. Convertidores de cc. a c.a Choppers. |
4.1 Chopper directo ou reductor de tensión.
4.2 Chopper inverso ou elevador de tensión.
4.3 Choppers de dous e catro cuadrantes.
|
5. Convertidores de c.c. a c.a. Onduladores ou investidores. |
5.1 Control da tensión de saída dun investidor. |
6. Accionamientos eléctricos con motores de c.c. |
6.1 Regulación de velocidade mediante rectificadores controlados
6.2 Regulación de velocidade mediante Choppers.
6.3 Regulación mediante realimentación. |
7. Accionamientos eléctricos con motores de c.a. asíncronos |
7.1 Regulación de velocidade por control da tensión do estator
7.2 Regulación de velocidade por control da tensión e frecuencia.
7.3 Regulación de velocidade por control estático dunha resistencia adicional no rotor.
7.4 Regulación de velocidade por recuperación da potencia de deslizamiento.
7.5 Control vectorial de motores asíncronos.
|
8. Accionamientos eléctricos con motores de c.a. síncronos. |
8.1 Regulación de velocidade de motores síncronos en lazo aberto.
8.2 Regulación de velocidade de motores síncronos en lazo pechado. Motor síncrono autopilotado.
|
9. Prácticas de laboratorio |
9.1 Funcionamento dos PLCs.
9.2 Arranque estrela-triángulo de motor asíncrono, con confirmación mediante un PLC.
9.3 Arranque estrela-triángulo, con cambio de sentido de xiro dun motor de indución, mediante PLC.
9.4 Convertidores de frecuencia 1.
9.5 Convertidores de frecuencia 2.
9.6 Convertidores de frecuencia 3.
|
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A4 A5 A25 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C5 |
21 |
32 |
53 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A4 A5 A25 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C5 |
9 |
10 |
19 |
Solución de problemas |
A1 A4 A5 A25 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C5 |
21 |
38 |
59 |
Proba obxectiva |
A1 A4 A5 A25 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C5 |
5 |
12 |
17 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Actividade presencial na aula, onde se establecerán os conceptos fundamentais da materia. Realizarase mediante unha exposición oral, complementada con medios audiovisuais e multimedia, cuxo fin é transmitir os coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas de laboratorio |
Realizaranse no laboratorio de electricidade, en 6 sesións de 1,5 horas/sesión. Consistiran en casos prácticos onde o alumno deberá demostrar os coñecementos teóricos adquiridos. |
Solución de problemas |
O profesor realizará diversos problemas tipo, explicando dunha maneira sistemática os diferentes métodos de resolución. En cada sesión resolveranse as dúbidas ou dificultades que poidan xurdir, a fin de proporcionar ao alumno os recursos necesarios para a súa posterior solución. |
Proba obxectiva |
Proba de avaliación que se realizará ao final do curso, nas correspondentes convocatorias oficiais, onde o alumno deberá demostrar o seu grao de aprendizaxe dunha maneira obxectiva. Constarán dun número comprendido entre 15 e 20 preguntas tipo test, acompañadas de 6 posibles respostas, onde só unha é a correcta, o alumno deberá xustificar sempre a resposta, sendo esta condición indispensable para que a resposta sexa aceptada como correcta. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Realízase nas correspondentes tutorias, onde a iniciativa do alumno resólvense, ou aclaran as posibles dúbidas. Tamén se poden realizar a proposta do profesor, requiriendole que explique ou resolva os posibles problemas que se poidan expor, nas sesións de Solución de Problemas, ou nas correspondentes Prácticas de Laboratorio. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A4 A5 A25 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C5 |
A proba obxectiva que se realizará ao final do curso, nas correspondentes convocatorias oficiais, onde o alumno deberá demostrar o seu grao de aprendizaxe dunha maneira obxectiva. Constarán dun número comprendido entre 15 e 20 preguntas tipo test, acompañadas de 6 posibles respostas, onde só unha é a correcta, o alumno deberá xustificar sempre a resposta, sendo esta condición indispensable para que a resposta sexa aceptada como correcta.
Para superar a materia o alumno deberá obter 4,5 ptos. sobre 10 nesta proba.
Esta proba representará o 70% da nota final. |
70 |
Solución de problemas |
A1 A4 A5 A25 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C5 |
Proporase unha proba cando o desenvolvemento do temario chegue á metade, que suporá o 15% da nota final, sempre que o alumno obteña 5 ptos. sobre 10 na proba obxectiva. Esta proba é voluntaria. |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A4 A5 A25 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C5 |
A realización con aproveitamento das prácticas de laboratorio son indispensables para superar a materia.
O exame de prácticas de laboratorio representarán o 15% da nota final da materia, sempre que o alumno obteña 4,5 ptos. sobre 10 na proba obxectiva, en ningún caso pode servir para compensar notas inferiores a 4,5 ptos, na Proba Obxectiva. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Se na proba obxectiva a nota é maior ou igual a 4,5 ptos. sobre 10 . A nota será 0,70x(nota proba obxectiva)+ 0,15x(nota prácticas laboratorio, deberá asistir a todas as sesións)+ 0,15x(nota da proba intermedia a realizar, nas horas de solución de problemas, é unha proba voluntaria). No caso de que non se alcancen os 4,5 ptos na proba obxectiva, a nota resultante será a obtida exclusivamente na proba obxectiva.
Todas as probas avaliaranse sobre 10. A proba obxectiva evaluarase como: Nota= [Acertos-(Erros/Distractores)](10/Nº de preguntas)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
FRAILE MORA, J. , Máquinas eléctricas. Madrid, Mc Graw Hill/Interamericana de España, 2003. FRAILE MORA, J. , Problemas de máquinas eléctricas. Madrid, Mc Graw Hill/Interamericana de España, 2005. WILDI, T. Máquinas Eléctricas y Sistemas de Potencia. México. Pearson Prentice Hall,2007. BOLDEA, I.; NASAR, S.A. Electric Drives, USA, CRC Press, 1999. GRAY, C.; Máquinas Eléctricas y sistemas accionadores. México, Ediciones Alfaomega, 1993. FITZGERALD, KINGSLEY, UMANS. , Máquinas eléctricas. México, Mc Graw Hill/Interamericana, 2004. BONAL, Jean, Accionamientos eléctricos a velocidad variable,Paris. Technique & Documentation, 1999. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Máquinas Eléctricas I/770G02021 | Instalacioós Eléctricas en Baixa Tensión/770G02022 | Circuitos Eléctricos de Potencia/770G02023 | Máquinas Eléctricas II/770G02026 | Física I/770G02003 | Fisíca II/770G02007 | Fundamentos de Electricidade/770G02013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Transporte de Enerxía Eléctrica/770G02036 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|