Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Definir un problema e identificar as restricións na análise e deseño dos accionamiento das máquinas eléctricas.
Coñece as características de materiais e equipos relacionados co deseño de accionamiento de máquinas eléctricas.
Ten habilidades de traballo en laboratorio e en talleres. |
A1 A4 A5 A25
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C3 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Accionamientos eléctricos con motores de c.c. |
Con rectificadores monofásicos semi controlados.
Con rectificadores monofásicos controlados.
Con rectificadores trifásicos semi controlados.
Con rectificadores trifásicos controlados.
Con convertidores de cc. Funcionamiento nos catro cuadrantes.
|
Accionamientos con motores de inducción. |
Construcción e principios de funcionamiento.
Circuito equivalente. Medida dos parámetros.Ensaios.
Potencia.Par de rotación.
Arranque. Regulación da velocidade.
Motor de inducción monofásico.
Accionamientos controlando a tensión do estator, a frecuencia e a tensión-frecuencia.
Cicloconvertidores.
Sistemas de modulación por ancho de pulso.
Inyección de tensión no rotor.
Regulación da velocidade mediante a recuperación da potencia de deslizamiento.
Máquina de inducción doblemente alimentada.
Prácticas de laboratorio.
-Ensaio en vacío e corto. Circuito equivalente.
-Inversor estrella-triángulo con PLC.
-Funcionamiento con variador de velocidade. Entradas analóxicas e dixitales.
-Regulación da velocidade variando a tensión no rotor.
|
Máquina sincrona. |
Construción e principios de funcionamento.
Principio de funcionamento como xerador e como motor.
O sistema inductor e a súa excitación.
Funcionamento en baleiro e en carga.
Diagramas vectoriales, curvas características e parámetros singulares.
Diagrama no espazo da máquina de rotor cilíndrico con carga equilibrada e non saturada.
Diagrama vectorial da máquina saturada.
Diagrama vectorial da máquina síncrona de polos saíntes.
Características en curtocircuíto
Triángulo de Potier.
Característica reactiva.
Regulación de tensión dun alternador.
As máquinas síncronas funcionando en paralelo
Manobra de axuste, sincronización.
Estabilidade estática do funcionamento en paralelo.
A máquina síncrona axustada a unha rede de potencia infinita.
Análise do funcionamento como xerador e como motor.
Repartición das potencias activa e reactiva entre alternadores axustados en paralelo sobre unha rede de potencia infinita.
O motor síncrono en servizo.
Par e potencia do motor síncrono
Curvas en V de Mordey.
Motores de reluctancia, histéresis e imáns permanentes.
Aplicacións do motor síncrono.
Diagramas de funcionamento dunha máquina síncrona.
Curtocircuíto da máquina síncrona.
Prácticas de laboratorio.
-Análise non lineal. Método de Potier ou do factor de potencia nulo.
-Axuste á rede. Variacións da potencia activa e reactiva.
- Límites de funcionamento dun alternador.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A4 A5 A25 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C5 |
21 |
32 |
53 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A4 A5 A25 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C5 |
9 |
10 |
19 |
Solución de problemas |
A1 A4 A5 A25 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C5 |
21 |
38 |
59 |
Proba obxectiva |
A1 A4 A5 A25 B1 B2 B3 B5 C1 C2 C3 C5 |
4 |
12 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Actividade presencial na aula, onde se establecerán os conceptos fundamentais da materia. Realizarase mediante unha exposición oral, complementada con medios audiovisuais e multimedia, cuxo fin é transmitir os coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas de laboratorio |
Realizaranse no laboratorio de electricidade, en 6 sesións de 1,5 horas/sesión. Consistiran en casos prácticos onde o alumno deberá demostrar os coñecementos teóricos adquiridos. |
Solución de problemas |
O profesor realizará diversos problemas tipo, explicando dunha maneira sistemática os diferentes métodos de resolución. En cada sesión resolveranse as dúbidas ou dificultades que poidan xurdir, a fin de proporcionar ao alumno os recursos necesarios para a súa posterior solución. |
Proba obxectiva |
Proba de avaliación que se realizará ao final do curso, nas correspondentes convocatorias oficiais, onde o alumno deberá demostrar o seu grao de aprendizaxe dunha maneira obxectiva. Constarán dun número comprendido entre 15 e 20 preguntas tipo test, acompañadas de 6 posibles respostas, onde só unha é a correcta, o alumno deberá xustificar sempre a resposta, sendo esta condición indispensable para que a resposta sexa aceptada como correcta. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Realízase nas correspondentes tutorias, onde a iniciativa do alumno resólvense, ou aclaran as posibles dúbidas.
En practícalas de laboratorio o alumno deberá resolver e explicar os diferentes casos que se lle expoñan. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A4 A5 A25 B1 B2 B3 B5 C1 C2 C3 C5 |
A proba obxectiva que se realizará ao final do curso, nas correspondentes convocatorias oficiais, onde o alumno deberá demostrar o seu grao de aprendizaxe dunha maneira obxectiva. Constarán dun número comprendido entre 15 e 20 preguntas tipo test, acompañadas de 6 posibles respostas, onde só unha é a correcta, o alumno deberá xustificar sempre a resposta, sendo esta condición indispensable para que a resposta sexa aceptada como correcta.
Para superar a materia o alumno deberá obter 4,5 ptos. sobre 10 nesta proba.
Esta proba representará o 70% da nota final. |
70 |
Solución de problemas |
A1 A4 A5 A25 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C5 |
Trátase de casos prácticos a proposta do profesor, que deberá resolver e explicar mediante unha exposición oral. |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A4 A5 A25 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C5 |
A realización con aproveitamento das prácticas de laboratorio é indispensable para superar a materia.
O exame de prácticas de laboratorio representarán o 15% da nota final da materia, sempre que o alumno obteña 4,5 ptos. sobre 10 na proba obxectiva, en ningún caso pode servir para compensar notas inferiores a 4,5 ptos, na Proba Obxectiva. |
15 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Boldea, I.; Nasar, S.A. (1999). Electric Drives,. CRC Press
El-Sharkawi, M.A. (2000). Fundamentals of Electric Drives. Cengage Learninig
Fraile Mora, Jesús (2008). Máquinas Eléctricas. Mc Graw Hill
Wildi, Theodore (2007). Máquinas Eléctricas y Sistemas de Potencia. Pearson Prentice Hall
Fraile Mora, Jesús (2003). Problemas de máquinas eléctricas. Mc Graw Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Circuitos Eléctricos de Potencia/770G02023 | Fundamentos de Electricidade/770G02013 | Máquinas Eléctricas/770G02121 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Electrónica de Potencia/770G02029 | Fundamentos de Automática/770G02017 |
|
Materias que continúan o temario |
Vehículo Eléctrico/770G02134 |
|
|