Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Capacidade de utilizar ferramentas Bioinformáticas a nivel de usuario |
A6 |
Capacidade de comprender o funcionamento celular a través da súa organización estrutural, sinalización bioquímica, expresión génica e variabilidade xenética |
A11 |
Capacidade de comprender a estrutura, función e evolución dos xenomas e aplicar as ferramentas necesarias para o seu estudio |
A12 |
Capacidade para comprender, detectar e analizar a variación xenética, coñecer os procesos de genotoxicidad e as metodoloxía |
A13 |
Capacidade para integrarse profesionalmente en servizos do sector sanitario, farmacéutico, veterinario, produción animal, biotecnoloxía ou industrias do sector da alimentación |
B1 |
Capacidade de análise e síntese de problemas biolóxicos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética |
B2 |
Capacidade de toma de decisións para a resolución de problemas: que sexan capaces de aplicar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos na formulación de problemas biolóxicos e a busca de solucións |
B3 |
Capacidade de xestión da información: reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados sobre cuestións científicas e biotecnolóxicas |
B5 |
Capacidade para redactar, representar, analizar, interpretar e presentar documentación técnica e datos relevantes no campo da rama de coñecemento do máster na lingua nativa e polo menos noutra lingua de difusión internacional |
B7 |
Capacidade de progreso persoal: aprender de forma autónoma, adaptarse a novas situacións, desenvolvendo calidades como creatividade, capacidade de liderado, motivación pola excelencia e a calidade |
B9 |
Capacidade de preparación, exposición e defensa dun traballo |
B11 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en entornos novos |
B12 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de formular xuízos baseados na información, que, por ser incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades éticas e sociais vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B13 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, o coñecemento e as últimas razóns que os apoian a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e inequívoco |
B14 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito autodirixido ou autónomo |
C1 |
Capacidade de expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Capacidade para coñecer e empregar axeitadamente a terminoloxía técnica do campo de coñecemento do máster, na lingua nativa e en inglés, como lingua de difusión internacional neste campo |
C3 |
Capacidade de utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Capacidade de desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñocer os mecanismos causantes da variabilidade xenética e a importancia da variación xenética na evolución.
|
AI3 AI6 AI11 AI12 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI5 BI7 BI9 BM2 BM3 BM4 BM5
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Variación xenética: a mutación
|
Variación xenética e o seu significado.
Natureza e consecuencias das mutacións
Reordenacions cromosómicas.
Tasas de mutación.
|
Tema 2. ADN móvil |
Abundancia nos xenomas.
Tipos de elementos transponibles.
Impacto sobre os xenomas |
Tema 3. A recombinación. |
Tasas de recombinación.
Conversión xénica.
Dimorfismo sexual na tasa de recombinación, entrecruzamento e conversión xénica.
|
Tema 4. Evolución do pensamiento científico respecto a orixen da variabilidade xenética. A aportación de Woese. |
Evolución celular: el camino “bacheado” a “quien se sabe donde”. Historia del pensamiento evolutivo. Estado de la Microbiología (y la Virología) durante la mayor parte del siglo XX. Carl Woese. LUCA. Generación de variabilidad genética en los comienzos de la vida.
|
Tema 5. A evolución microbiana na era da xenómica. |
A turbulenta dinámica da evolución microbiana. Conceptos malditos da xenética clásica: ¿Elementos xenéticos con sabor lamarckiano? ¿Evolución da evolvabilidade?
|
Tema 6. El misterioso mundo dos virus. |
¿Están vivos os virus? Evolución dos virus y dos replicones virais. Modelos de dinámica de poblacións virais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A11 A12 A13 B1 B2 C3 C2 |
0 |
23 |
23 |
Proba de ensaio |
A3 B2 C2 C3 |
2 |
11 |
13 |
Análise de fontes documentais |
A6 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B5 B7 B9 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C4 C5 C8 |
1 |
14 |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A3 C3 |
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
No caso do alumnado PRESENCIAL, en cada clase expoñeranse os contidos do temario.
|
Proba de ensaio |
Proba escrita na que se tratará calquera aspecto abordado na docencia teórica e práctica
|
Análise de fontes documentais |
O alumnado leerá unha serie de documentos de artigos de investigación relacionados coa materia. Este traballo se reflectirá en unha elaboración en power point que será presentada e exposta na aula
|
Prácticas de laboratorio |
As prácticas de laboratorio son as seguintes:
Práctica 1: amplificación por medio de PCR de ADN mitocondrial de Drosophila buzzatti
Práctica 2: electroforésis dos produtos de PCR
Práctica 3: Traballos con ferramentas bioinformáticas para a análise dos produtos de PCR e para a súa utilización na ensamblaxe do xenoma mitocondrial de Drosophila buzzatti
PLAN DE CONTINXENCIA: no caso de confinamento as prácticas serán reconvertidas ou sustituídas en análise informáticos traballando con distintas secuencias xenómicas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
O alumnado podrá acudir as tutorías dos profesores noss horarios previamente establecidos ou consensuados cos alumnos e alumnas da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A3 C3 |
Valorarase a asistencia ás sesións prácticas e a execución dos exercicios propostos polo profesor. Para o seguemento e avaliación do aprendizaxe, os alumnos haberán de elaborar e presentar un caderno de prácticas ca súa introducción, materiais e métodos, descripción de resultados e conclusións. Nesta actividade avaliarase a adquisición da competencia A5. |
15 |
Análise de fontes documentais |
A6 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B5 B7 B9 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C4 C5 C8 |
Os estudantes leerán varios artigos de investigación e realizarán unha presentación en power point de 10-12 minutos de duración |
15 |
Proba de ensaio |
A3 B2 C2 C3 |
Test de resposta múltiple sobre os contenidos teóricos e prácticos. Cando menos o 50% da proba será en inglés. Nesta actividade avaliarase a adquisición das competencias A5, A9, A16. |
70 |
|
Observacións avaliación |
<p>As prácticas de laboratorio son obrigatorias.</p><p>Para aprobar a
materia o alumno debe obter a lo menos un 50% da cualificación da proba
mixta e un 50% da cualificación de prácticas de laboratorio.<em><br /></em></p><p>Se
considerará NON PRESENTADO cando o alumno non participe en máis dun 20%
das actividades avaliables programadas. Este criterio se aplica á
convocatoria de xaneiro, Na convocatoria de xullo, para obter a
cualificación NON PRESENTADO, bastará con non presentarse ás probas
obxectivas (examen de teoría e examen de prácticas). </p><p>Para a
avaliación da convocatoria de xullo o alumno, ademáis dos exámenes de
teoría e prácticas, deberá presentar a presentación en power point da exposición oral. No caso de que xa estivese avaliada na convocatoria
de xaneiro, a culificación obtida manterase na de Xullo</p><p>Para o
alumnado con dedicación a tempo parcial e dispensa de exención de
asistencia o profesor adoptará as medidas que considere
oportunas para non perxudicar a súa cualificación
(flexibilidad nas datas de entrega das actividades avaliables, data de
examen, entrega de seminarios). Asemesmo, en vez da presentación oral,
estes alumnos realizarán un resumen de 2-3 páxinas que deberán entregar
en pdf a o profesorado da materia. </p><p><br /></p><p><em><br /></em></p>
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<div> A a sistencias as clases maxistrais posibilita o tratamento de
dúbidas ou cuestións que poidan xurdir no transcurso das explicacións,
facilitando a comprensión dos temas. <br /></div><div>O estudo debe contemplar a consulta habitual de, ao menos, a bibliografía recomendada.</div><div>O estudo e traballo en grupo favorece a comprensión e desenvolve o espíritu crítico. <br /></div><div>As
dudas e dificultades que plantexe calqueira asoecto da materia
resolveránse o antes posible, plantexándoas nas clases presenciáis ou
acudindo as tutorías individuais.</div><div><br /></div><div>Dado que
parte da bibliografía recomendada para esta materia está en inglés, se
recomenda ter manexo dista lingua, a lo menos a nivel de comprensión de
textos escritos. <br /></div><div><br /><br /></div><p class="x_x_MsoNormal"><b>Programa Green Campus Facultade de Ciencias</b></p><p class="x_x_MsoNormal">Para
axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co punto 6
da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os
traballos documentais que se realicen nesta materia:</p><p>a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático.</p><p class="x_x_MsoNormal">b. De realizarse en papel:</p><p class="x_x_MsoNormal">- Non se empregarán plásticos.</p><p class="x_x_MsoNormal">- Realizaranse impresións a dobre cara.</p><p class="x_x_MsoNormal">- Empregarase papel reciclado.</p><p class="x_x_MsoNormal">- Evitarase a realización de borradores.</p> |
|