Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A5 |
Coñecemento dos principios de explotación e sustentabilidade do medio mariño e planificación e supervisión da súa xestión |
A6 |
Coñecemento, identificación e avaliación da calidade ambiental do medio mariño e da lexislación vixente. Dirección de consultorías ambientais |
B1 |
Desenvolvemento das capacidades comprensivas, de análises e sínteses. |
B2 |
Utilización de criterios e métodos científicos na formulación e resolución de problemas aplicando os coñecementos adquiridos. |
B9 |
Desenvolvemento da capacidade para actualizar o coñecemento de forma autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Distinguir e identificar as técnicas de ecotoxicología retrospectiva e prospectiva |
AJ6
|
BJ2
|
|
Describir efectos habituais da contaminación en individuos, poboacións e comunidades |
AJ5 AJ6
|
BJ2
|
|
Valorar as vantaxes e limitacións de cada nivel de organización para detectar o impacto
contaminante |
AJ5
|
BJ2
|
|
Comprender os resultados de técnicas básicas de ensaio de toxicidade, estudos de
acumulación-depuración, biomarcadores |
AJ6
|
BJ2
|
|
Valorar críticamente a relevancia da información derivada de ensaios de toxicidade |
AJ6
|
BJ1 BJ2
|
CC4 CC6
|
Valorar críticamente as prediccions de modelos de distribución e efectos de
contaminantes |
|
BJ1 BJ2
|
CC6
|
Enfrontarse á literatura especializada podendo encadrala nun tópico concreto da
ecotoxicoloxía |
|
BJ9
|
CC3 CC6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución e bioacumulación (ecotoxicoloxía
retrospectiva I) |
Principais problemas ambientais. A ecotoxicoloxía. Concepto de
biodisponibilidade. Factores da biodisponibilidade de contaminantes. Uso de organismos bioacumuladores. Requisitos dun bo ioacumulador |
Toxicocinética |
Cinética da acumulación. Conceptos de Factor de Bioconcentración (BCF), Factor de Bioacumulación (BAF). |
Acumulación ao longo da cadea trófica |
Concepto de bioamplificación. Estimas da transferencia trófica e Factor de bioamplificación. Exemplos de bioamplificación e dilución trófica. |
Efectos fisiolóxicos |
Concepto de bioamplificación. Estimas da transferencia trófica e Factor de bioamplificación. Exemplos de bioamplificación e dilución trófica. |
Biomarcadores |
Clasificación, especificidade e relación con efectos adversos. Requisitos dun biomarcador. Exemplos de biomarcador. |
Ensaios de toxicidade |
Relación concentración-resposta. Tipos de ensaio: toxicidade aguda e crónica. Análise dos resultados. Curvas de toxicidade e LC50, NOEC, LOEC e MATC. |
Predicción en ecotoxicoloxía |
Predicción a nivel ecosistema. Distribucións de sensibilidades das
especies. Avaliación de risco ambiental, cálculo do cociente de risco. |
Cambios na composición da comunidade |
Abundancia relativa de especies. Índices bióticos. Índices de Diversidade. Comparación con comunidades de referencia. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
ICT practicals |
B1 B2 B9 C6 C3 |
4 |
6 |
10 |
Multiple-choice questions |
A5 A6 B1 |
1 |
0 |
1 |
Guest lecture / keynote speech |
A5 A6 B1 C6 C4 |
16 |
48 |
64 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
ICT practicals |
Uso de ferramentas e modelos ecotoxicolóxicos |
Multiple-choice questions |
Test |
Guest lecture / keynote speech |
Sesión maxistral |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Atención de dúbidas e problemas personalizada en persoa e/ou a través de correo-e ou calquera outra ferramenta de teleconferencia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Multiple-choice questions |
A5 A6 B1 |
Valorarase a comprensión da materia e dar resposta a casos prácticos |
100 |
|
Assessment comments |
Non asistir ao exame de teoría implica a cualificación final
de NON PRESENTADO.
Estudantes con dispensa de asistencia: habilitarase a
realización das probas con ferramentas de teledocencia.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación implicará directamente a cualificación de
suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así
calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de
cara a convocatoria extraordinaria.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Newman, M. C., and M. A. Unger, Fundamentals of Ecotoxicology, Walker, C. H., S. P. Hopkin, R. M. Sibly, and D. B. Peakall., Principles of Ecotoxicology Clark. R.B., Marine Pollution |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recoméndase aos alumnos facer uso das titorías para resolver dúbidas co profesor.
Programa Green Campus Facultade de Ciencias: para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático.
|
|