Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Define concepts, principles, theories and specialized facts of different areas of chemistry. |
A2 |
Suggest alternatives for solving complex chemical problems related to the different areas of chemistry. |
A3 |
Innovate in the methods of synthesis and chemical analysis related to the different areas of chemistry |
A6 |
Design processes involving the treatment or disposal of hazardous chemicals |
A8 |
Analyze and use the data obtained independently in complex laboratory experiments and relating them with the chemical, physical or biological appropriate techniques, including the use of primary literature sources |
B1 |
Possess knowledge and understanding to provide a basis or opportunity for originality in developing and / or applying ideas, often within a research context |
B2 |
Students should apply their knowledge and ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their field of study. |
B4 |
Students should be able to communicate their conclusions, and the knowledge and the reasons that support them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner |
B5 |
Students must possess learning skills to allow them to continue studying in a way that will have to be largely self-directed or autonomous. |
B7 |
Identify information from scientific literature by using appropriate channels and integrate such information to raise and contextualize a research topic |
B10 |
Use of scientific terminology in English to explain the experimental results in the context of the chemical profession |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Describir as características dos compostos organometálicos e predecir de forma razoada a súa estabilidade e reactividade en función das características electrónicas; comprender as diferencias entre os compostos formados polos grupos principais e os elementos de transición; describir os mecanismos básicos dos procesos nos que participan compostos organometálicos: reaccións de sustitución de ligando, procesos de inserción, reaccións de adición oxidante e eliminación reductora, entre outras, valorar a utilidade dos compostos organometálicos en procesos catalíticos que teñen lugar en medios homoxéneos e heteroxéneos; utilizar razoamentos basados en efectos estéricos e electrónicos para predecir o efecto de cambios nos reactivos, metais e ligandos no curso das reaccións organometálicas
|
AC1 AC2 AC3 AC6 AC8
|
BC1 BC2 BC4 BC5 BC7 BC10
|
CC1 CC3 CC4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Química Organometálica |
1. Regra dos 18 electrons. Clasificación de ligandos.
2. Xeralidades dos compuestos dos grupos principais.
3. Derivados de litio e de magnesio.
4. Compostos de aluminio e de silicio.
5. Compostos de elementos de transición. Estrutura e enlace.
6. Reaccións de sustitución. Reaccións de adición oxidante e de eliminación redutora.
7. Tipos de catálise: homoxénea e heteroxénea. Importancia do metal nos ciclos catalíticos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A6 A8 B1 B2 B4 B5 B7 B10 C1 C3 C4 |
12 |
24 |
36 |
Seminar |
A1 A2 A6 A8 B2 B4 C1 C3 |
7 |
14 |
21 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A6 B1 B2 B4 C1 |
2 |
16 |
18 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Actividade presencial na que se presentan os aspectos mais destacados do programa. Non obstante, a pesares de ser clases expositivas, requerirase nelas a participación do alumnado. É conveniente co alumno, con anterioridade o de cada clase, lea a bibliografía recomendada nas partes relacionadas co tema a tratar. |
Seminar |
|
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita que constará dunha serie de preguntas de distinta natureza: desenvolvemento medio-longo dun tema ou parte del, desenvolvemento curto sobre aspectos específicos, resolución de problemas, ou de elección entre respostas múltiples. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Seminar |
Guest lecture / keynote speech |
Mixed objective/subjective test |
|
Description |
Tutorías programadas polo profesor e coordinadas polo Centro. Estarán orientadas á resolución de dúbidas sobre os contidos da asignatura e a preparación dos problemas. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Seminar |
A1 A2 A6 A8 B2 B4 C1 C3 |
|
0 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A6 A8 B1 B2 B4 B5 B7 B10 C1 C3 C4 |
Avaliarase a participación activa do alumno nas clases, o seu razoamento e capacidade de argumentación fronte aos diferentes aspectos tratados. |
0 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A6 B1 B2 B4 C1 |
A proba escrita terá lugar na data e hora fixada. Consistirá nunha serie de preguntas e problemas relacionados co programa da materia, dacordo co indicado no apartado Metodoloxía. |
0 |
|
Assessment comments |
Final exam 65%
Resolution of problems 15%
Written Works and informs 10%
Assistance and participation 5%
Continuous evaluation 5%
|
Sources of information |
Basic
|
|
- A.F. Hill (2002). Organotransition metal chemistry. Cambridge, Royal Soc. of Chem. - R.H. Crabtree (2009). The organometallic chemistry of the transition metals. New Jersey, Wiley - C. Elschenbroich (2006). Organometallics. Weinheim, Wiley-VCH
- B.D. Gupta, A.J. Elias (2010). “Basic Organometallic Chemistry”, University Press, India. - M. Bowker (1998). “The Basis and Applications of Heterogeneous Catalysis”, Oxford University Press, Oxford. - J. Hagen (2006). “Industrial Catalysis. A Practical Approach”, Wiley-VCH, Weinheim. |
Complementary
|
|
- - G.O. Spessard y G.L. Miessler (2010). Organometallic Chemistry. New York, Oxford Univ. Press
- - D. Astruc (2003). Química organometálica. Barcelona, Reverté
- R.H. Crabtree y E. Peris Fajarnés (1997). Química organometálica de los metales de transición. Castellon, Pub. Univ. Jaume I
- - G.A. Carriedo Ule y D. Miguel Sanjosé (1995). Iniciación a la química organometálica. Oviedo, Pub. Univ. Oviedo
- - R.A. van Santen, P.W.N.M. van Leeuwen (1999). “Catalysis: an Integrated Approach”, Elsevier Science.
- P.W.N.M. van Leeuwen, (2004). "Homogeneus Catalysis. Understanding the Art”, Kluver Academic Publishers, Dordrecht.
- - B. Cornils y W.A. Herrmann (Eds.) (2000). “Applied Homogeneus Catalysis with Organometallic Compounds”, Wiley-VCH, Weinheim.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
O alumno debe ter asentados coñecementos avanzados de materias propias da Área de Química Inorgánica.
Recoméndase a preparación de cada un dos temas utilizando o manual de referencia proposto para esta materia e, en caso necesario, algún manual complementario. Unha vez finalizada a lectura dun tema no manual de referencia, é útil facer un resumo dos punto importantes, identificando os aspectos básicos relativos a cada grupo de elementos químicos que se deben lembrar e asegurándose de coñecer tanto as súas propiedades como as reaccións químicas nas que poden participar. |
|