Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química |
A3 |
CE4 - Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química. |
A4 |
CE3 - Aplicar os materiais e as biomoléculas en ámbitos innovadores da industria e Enxeñaría Química |
B1 |
CB6 – Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
CG2 - Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación. |
B10 |
CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principios para o illamento, a clonación, expresión e purificación de proteínas .
Aprender as técnicas básicas utilizadas para ver procesos biolóxicos en células |
AM1 AM3 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10 BM11
|
CM1 CM3 CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
ITEM 1. Manipular e secuenciar o ADN.
1. Sentido do tema ( Introdución )
Este tema pode abordar a descrición das principais ferramentas e métodos para manipular a información xenética e comprobar se as operacións foron exitosos e foron realizados como son deseñados. |
2.Subtemas.
Os enzimas de restrición e vectores de clonación de hibridación para a detección de secuencias específicas, por PCR, secuenciación de ADN.
3. Bibliografía
- Molecular Biology of the Cell quinta edición (2008). Alberts et al. Garland Science Capítulo 8.
- Bioloxía Molecular cuarta edición (2008). Robert F. Weaver. McGraw -Hill International Edition. Os capítulos 4 e 5.
4. As actividades a desenvolver.
Casos prácticos que os alumnos deberán resolver mediante os coñecementos adquiridos. Tamén podería recomendarse aos alumnos a lectura de artigos científicos relacionados co tema e a sua exposición pública . |
ITEM 2. As técnicas para a obtención e análise de proteínas.
1. Sentido do tema ( Introdución )
Como , utilizando as técnicas vistas no elemento 1, podemos producir e purificar proteínas no laboratorio para probas ou para evaluar a súa actividade, determinar a súa estrutura, etc. |
2. Subtemas
As proteínas recombinantes, reserva de proteínas , expresión e purificación de proteínas, e análise de secuenciación de proteínas.
3. Bibliografía
- Molecular Biology of the Cell quinta edición (2008) . Alberts et al . Garland Science. Capítulo 8.
- Bioloxía Molecular cuarta edición (2008) . Robert F. Weaver . McGraw -Hill International Edition . Os capítulos 4 e 5.
4. As actividades a desenvolver.
Durante o desenvolvemento do suxeito, casos prácticos que os alumnos deberán resolver mediante os coñecementos adquiridos. Tamén podería recomendarse aos alumnos a lectura de artigos científicos relacionados co tema a sua exposición pública.
|
ITEM 3. Ver procesos biolóxicos.
1. Sentido do tema ( Introdución )
Os principais métodos de visualización de estructuras e procesos biolóxicos, tanto in vivo como in vitro. |
2. Subtemas
Marcadores químicos , GFP e proteínas de fusión fluorescentes, microscopia óptica ( confocal , de super- resolución, en tempo real), microscopia electrónica.
3. Bibliografía
- Molecular Biology of the Cell quinta edición (2008) . Alberts et al. Garland Science. Capítulo 9.
4. As actividades a desenvolver.
Durante o desenvolvemento do suxeito casos prácticos que os alumnos deberán resolver mediante os coñecementos adquiridos han xurdir . Tamén podería considerarse alumnos a lectura de artigos científicos relacionados co tema para a presentación / interpretación pública. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A1 A4 A3 B1 B5 B11 C3 |
7 |
10 |
17 |
Seminario |
B4 B7 B10 C1 C4 |
2 |
8 |
10 |
Proba mixta |
A1 A4 B1 B4 C3 C4 |
1 |
36 |
37 |
Sesión maxistral |
B5 C4 |
11 |
0 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Clase teórico / práctica, na que propoñense aplicacións da teoría, problemas, exercicios. Tamén pode propoñerse a presentación polos alumnos dun traballo relacionado co tema.
Clases interactivas pequeno grupo (seminarios , "S" nos horarios). |
Seminario |
Tutoriais de pizarra grupo moi pequeno (" T" nos horarios ) planificado polo profesor e coordinado polo Centro. En xeral, cada alumno terá dúas horas por semestre e materia. As actividades serám variadas como exercicios dirixidos, aclaración de dúbidas sobre a teoría, problemas, exercicios, lecturas ou outras tarefas. también presentación,discusión ou comentarios sobre o traballo feito de xeito individual ou en pequenos grupos. A participación nestas clases é obrigatoria. |
Proba mixta |
Exame para avaliar habilidades competencias e conocimientos. |
Sesión maxistral |
Lección ensinada polo profesor , que poden ter diferentes formatos (teoría, problemas e / ou exemplos xerais, as orientacións xerais sobre o tema ...). O profesor pode ter o apoio de medios audiovisuais e informáticos pero, en xeral, os alumnos non precisan tratar con eles en clase. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Seminario |
|
Descrición |
Os alumnos con dedicación a tempo parcial ou con dispensa de presencialidad deberan contactar cos profesores da materia a principio de curso para establecer un calendario de actividades que permitan adquirir e avaliar de forma complementaria as competencias da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
B5 C4 |
Avaliación da asiduidade e participación |
10 |
Solución de problemas |
A1 A4 A3 B1 B5 B11 C3 |
Avaliación continua |
5 |
Seminario |
B4 B7 B10 C1 C4 |
Avaliación continua |
15 |
Proba mixta |
A1 A4 B1 B4 C3 C4 |
Avaliación final |
70 |
|
Observacións avaliación |
<p class="tw-data-text vk_txt tw-ta tw-text-small" data-placeholder="Traducción" id="tw-target-text" data-fulltext="" dir="ltr">Proceso de avaliación.
A avaliación realizarase a través dunha avaliación continua e da conclusión dun exame final.<br />O acceso ao exame require á participación en polo menos o 80% das clase e actividades obrigatorias(seminarios e <br />tutoriais).
Avaliación continua (N1) vai pesar 40% na nota para o curso e conten dous compoñentes: clases interactivas en pequenos grupos (seminarios) e clases interactivas en grupos moi pequenos (tutoriais. Seminarios e tutoriais poden incluír<br />exercicios e traballos feitos en persoa, exercicios presentados ao profesor ou presentacións públicas de temas <br />previamente seleccionados.
O exame final (N2) pode abarcar todo o contido da materia.
A puntuación do estudante, que non deberá ser inferior ao exame final, se obterá como resultado da aplicación da <br />seguinte fórmula:
End = Nota máxima (0,4 x 0,6 x N1 + N2, N2)
N1 é o correspondente á avaliación continua (escala de 0-10) e exame N2 numérica final (0-10 escala) grao numérica.</p><p class="tw-data-text vk_txt tw-ta tw-text-small" data-placeholder="Traducción" data-fulltext="" dir="ltr">Avaliación global. Os alumnos con dedicación a tempo
parcial ou con exención de asitencia poderán optar por ser avaliados
nesta modalidade se non reúnen as condicións para avaliación continua.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Básica (manuais de referencia).
Molecular Biology of the
Cell (Alberts y otros, Garland Science, sexta edición, 2015)
Complementaria.
Molecular Biology (Weaver, McGraw
Hill Higher Education, quinta edición, 2015)
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É necesario coñecer os distintos tipos de biomoléculas e procesos de transferencia da información da expresión xénica nas células.
É moi importante para asistir ás clases e actividades.
É esencial manter o estudo da materia "actualizado". |
|