Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Materiais Moleculares e Poliméricos Código 610509320
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación Química e Química Industrial (Plan 2020)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Química
Coordinación
Jimenez Gonzalez, Carlos
Correo electrónico
carlos.jimenez@udc.es
Profesorado
Jimenez Gonzalez, Carlos
Correo electrónico
carlos.jimenez@udc.es
Web http://https://www.usc.gal/gl/estudos/masteres/ciencias/master-universitario-investigacion-quimica-quimica-industrial/20202021/materiai
Descrición xeral A materia completa o módulo de formación Nanoquímica e novos materiais dende o punto de vista molecular. Ademais proporciona panorámicas das aplicacions mais importantes destes materiais
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificación nos contidos
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Clase Maxistral, seminario e proba mixta.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Non hai modificación nas metodoloxías docentes, salvo que pasarán a ser impartidas de forma sincrónica ou asincrónica utilizando a plataforma Moodle e Teams ou calquera outra que a UDC poña a disposición dos alumnos
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico, a demanda do alumno.
Teams (ou outra plataforma similar), a petición do alumno
4. Modificacións na avaliación
Non hai modificacións na metodoloxía ou porcentaxe de avaliación das distintas actividades.
*Observacións de avaliación:
Caso de que as sesións maxistrais ou clases de seminario non se poidan celebrar de forma sincrónica, a asistencia e participación activa nestas actividades non será avaliada. A proba mixta levará a cabo utilizando Moodle, Teams ou calquera outra plataforma de teleformación que a UDC poña a disposición da comunidade universitaria.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai modificación.


*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química
A3 CE4 - Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química.
A4 CE3 - Aplicar os materiais e as biomoléculas en ámbitos innovadores da industria e Enxeñaría Química
B1 CB6 – Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B7 CG2 - Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación.
B10 CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química
C1 CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico
C3 CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
C4 CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O alumno coñecerá as principais características específicas dos materiais moleculares AM1
AM3
AM4
BM1
BM4
BM5
BM7
BM10
O alumno comprenderá como as propiedades moleculares e as interaccións supramoleculares determinan as propiedades do materiais mole- culares AM1
AM3
AM4
BM1
BM4
BM5
BM7
BM10
CM1
O alumno coñecerá os principais tipos de materiais moleculares (cristais líquidos, semiconductores, etc), e as súas características. AM1
AM3
AM4
BM1
BM4
BM5
BM7
BM10
CM3
O alumno coñecerá as técnicas utilizadas para o estudo dos materiais moleculares ( microscopía óptica con luz polarizada, calorimetría diferencial de varrido, etc) AM1
AM3
AM4
BM1
BM4
BM5
BM7
BM10
CM4
O alumno coñecerá as principais características específicas dos materiais poliméricos, composites e nanocomposites AM1
AM3
AM4
BM1
BM4
BM5
BM7
BM10
CM1

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. Materiais moleculares: conceptos básicos Conceptos básicos
TEMA 2. Estruturas moleculares dos principais materiais moleculares Polímeros conxugados: poliacetilenos, polifenilenvinilenos, politiofenos
--estrutura, propiedades e sínteses
Compostos policíclicos aromáticos:
--bidimensionales: acenos, rilenos, nanografenos, grafeno
--estrutura, propiedades e sínteses
--tridimensionales: fullerenos, nanotubos de carbono
--estrutura, propiedades e sínteses
Outros compostos: poliaminas, compostos heterocíclicos, complexos metálicos
--estrutura, propiedades e sínteses
TEMA 3. Tipos de materiais moleculares: cristais líquidos, semiconductores, materiais optoelectrónicos, imáns moleculares Cristais líquidos:
-conceptos básicos
-clasificación: calamíticos, discóticos
-métodos de caracterización: microscopía óptica de polarización, DSC, Raios X
-estruturas representativas
-propiedades ópticas e eléctricas, interacción con superficies
Semiconductores e electrónica molecular:
-conceptos básicos (condutividade intrínseca e doping, modelos de bandas e hopping, polarones e solitones)
-métodos de caracterización
-estruturas representativas
Materiais optoelectrónicos:
-conceptos básicos (excitones, puntos cuánticos)
-estruturas representativas
Imáns moleculares
Tema 4. Polímeros. clasificación e usos. Polímeros en disolución. Propiedades no estado sólido e relación propiedade-estrutura. Degradación, estabilidade e reciclaxe de materiais poliméricos
Tema 5. Composites e nanocomposites poliméricos Materiais porosos e cavidades moleculares. Metalosupramoléculas. Polímeros de sinal molecular

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario B7 B10 9 0 9
Presentación oral C1 2 9 11
Proba mixta A1 A4 A3 2 7 9
Sesión maxistral B1 B4 B5 C4 C3 12 34 46
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais convidados da empresa, a administración ou doutras
universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cos alumnos.

Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestiones tipo test, interpretación e procesamento da información, avaliación de publicacións
científicas, etc.)
Presentación oral Realización de traballos, tanto individualmente, como en grupo, sobre temas científicos relacionados coas distintas materias do
Máster.
Exposición oral de traballos, informes, etc., incluíndo debate con profesores e alumnos
Proba mixta Prográmase un exame final, que permitirá avaliar obxectivamente o grao de asimilación e a capacidade
As probas finais serán presenciais
Sesión maxistral Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de lousa, computador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Descrición
A metodoloxía de ensino proposta baséase no traballo do estudantado, que se converte así no protagonista principal do proceso ensino-aprendizaxe. Para que o estudantado obteña un rendemento óptimo do seu esforzo é capital que exista unha interacción contínua e estreita alumnado-profesorado, de maneira que o último poida guiar ao primeiro neste proceso. Esta interacción darase de maneira especial nos obradoiros e sesións de resolución de problemas. A través da interación alumnado-profesorado, así como das diferentes actividades de avaliación, determinarase ata que punto o alumnado acadou os obxectivos competenciais establecidos en cada unidade temática, e decidirá o alumnado que precisa atención personalizada a través de titorías individualizadas. Polo tanto, periódicamente o profesorado poderá convocar aos alumnos a titorías, que se celebrarán nos horarios máis axeitados para cada estudante, coa intención de que reciban a necesaria orientación. Con independencia das titorías propostas polo profesorado, o estudantado pode acudir a titoría, a petición propia, cantas veces o desexe, e no horario que lle resulte máis adecuado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral B1 B4 B5 C4 C3 Será avaliada a participación do alumno nas sexións expositivas, a través de preguntas formuladas polo profesor ou a través do debate cos compañeiros 5
Seminario B7 B10 Dentro dos seminarios realizaranse unha serie de actividades evaluables: Resolución de problemas e casos prácticos (10%) Realización de traballos e informes escritos (10%) 15
Presentación oral C1 O alumno presentará de forma oral, ao longo do desenrolo da materia, un ou varios dos resultados obtidos dentro das actividade plantexadas nos seminarios 15
Proba mixta A1 A4 A3 Co propósito de avaliar a adquisición de coñecementos e competencias realizarase unha proba final (de acordo co calendario establecido no Centro). Nesta proba exporanse problemas e cuestións relativas aos contidos da materia, análogos aos realizados durante as sesións presenciais durante o curso 65
 
Observacións avaliación

SISTEMA DE AVALIACIÓN PONDERACIÓN MÍNIMA PONDERACIÓN MÁXIMA establecida na pagina web da USC
Exame final 55.0 75.0

Resolución de problemas e casos prácticos 10-15

Realización de traballos e informes escritos 5-10

Exposición oral (traballos, informes, problemas e casos prácticos) 5-10

Avaliación continua do alumno mediante preguntas e cuestións orais durante o curso 5-10


Fontes de información
Bibliografía básica E. V. Anslyn, D. A. Dougherty (2006). Modern Physical Organic Chemistry. University Science Books
M. C. Petty (2008). Molecular Electronics; From Principles to Practice. Wiley
J. Scheirs (1998). Polymer recycling : science, technology and applications. John Wiley & Sons

Bibliografía complementaria Michael M. Haley and Rik R. Tykwinski (2006). Carbon-rich compounds : from molecules to materials. Weinheim : Wiley
Fernando Langa, Jean-Francois Nierengarten (2008). Fullerenes : principles and applications. Royal Society of Chemist
Guldi, D. M.; Martín, N.Eds. Kluwer (2002). Fullerenes: From Synthesis to Optoelectronic Properties. Academic Press, Dordrecht, Netherland
P. J. Collings (2001). Introduction to Liquid Crystals Chemistry and Physics. London: Taylor & Francis
S. Kumar (2001). Liquid Crystals: Experimental Study of Physical Properties and Phase Transitions. Cambridge: Cambridge University Press
S. Chandrasekhar (1992). Liquid Crystals: Experimental Study of Physical Properties and Phase Transitions. Cambridge: Cambridge University Press,
Y. Li (2015). Organic Optoelectronic Materials. Springer
C. Brabec, U. Scherf, V. Dyakonov (2014). Organic Photovoltaics: Materials, Device Physics, and Manufacturing Technologies. Weinheim: Wiley-VCH


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Técnicas Avanzadas de Caracterización de Materiais/610509121
Propiedades de Materiais/610509122

Materias que continúan o temario

Observacións

É obligatorio ter cursado con anterioridade as materias do módulo de Formación Obligatoria Avanzada e é recomendable cursar as restantes materias do módulo de Nanoquímica e Novos Materiais



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías