Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química |
A3 |
CE4 - Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química. |
A4 |
CE3 - Aplicar os materiais e as biomoléculas en ámbitos innovadores da industria e Enxeñaría Química |
B1 |
CB6 – Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
CG2 - Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación. |
B10 |
CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno coñecerá as principais características específicas dos materiais moleculares |
AM1 AM3 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10
|
|
O alumno comprenderá como as propiedades moleculares e as interaccións supramoleculares determinan as propiedades do materiais mole- culares |
AM1 AM3 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10
|
CM1
|
O alumno coñecerá os principais tipos de materiais moleculares (cristais líquidos, semiconductores, etc), e as súas características. |
AM1 AM3 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10
|
CM3
|
O alumno coñecerá as técnicas utilizadas para o estudo dos materiais moleculares ( microscopía óptica con luz polarizada, calorimetría diferencial de varrido, etc) |
AM1 AM3 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10
|
CM4
|
O alumno coñecerá as principais características específicas dos materiais poliméricos, composites e nanocomposites |
AM1 AM3 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10
|
CM1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Materiais moleculares: conceptos básicos |
Conceptos básicos |
TEMA 2. Estruturas moleculares dos principais materiais moleculares |
Polímeros conxugados: poliacetilenos, polifenilenvinilenos, politiofenos
--estrutura, propiedades e sínteses
Compostos policíclicos aromáticos:
--bidimensionales: acenos, rilenos, nanografenos, grafeno
--estrutura, propiedades e sínteses
--tridimensionales: fullerenos, nanotubos de carbono
--estrutura, propiedades e sínteses
Outros compostos: poliaminas, compostos heterocíclicos, complexos metálicos
--estrutura, propiedades e sínteses
|
TEMA 3. Tipos de materiais moleculares: cristais líquidos, semiconductores, materiais optoelectrónicos, imáns moleculares |
Cristais líquidos:
-conceptos básicos
-clasificación: calamíticos, discóticos
-métodos de caracterización: microscopía óptica de polarización, DSC, Raios X
-estruturas representativas
-propiedades ópticas e eléctricas, interacción con superficies
Semiconductores e electrónica molecular:
-conceptos básicos (condutividade intrínseca e doping, modelos de bandas e hopping, polarones e solitones)
-métodos de caracterización
-estruturas representativas
Materiais optoelectrónicos:
-conceptos básicos (excitones, puntos cuánticos)
-estruturas representativas
Imáns moleculares
|
Tema 4. Polímeros. |
clasificación e usos. Polímeros en disolución. Propiedades no estado sólido e relación propiedade-estrutura. Degradación, estabilidade e reciclaxe de materiais poliméricos |
Tema 5. Composites e nanocomposites poliméricos |
Materiais porosos e cavidades moleculares. Metalosupramoléculas. Polímeros de sinal molecular |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
B7 B10 |
9 |
0 |
9 |
Presentación oral |
C1 |
2 |
9 |
11 |
Proba mixta |
A1 A4 A3 |
2 |
7 |
9 |
Sesión maxistral |
B1 B4 B5 C4 C3 |
12 |
34 |
46 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais convidados da empresa, a administración ou doutras
universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cos alumnos.
Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestiones tipo test, interpretación e procesamento da información, avaliación de publicacións
científicas, etc.)
|
Presentación oral |
Realización de traballos, tanto individualmente, como en grupo, sobre temas científicos relacionados coas distintas materias do
Máster.
Exposición oral de traballos, informes, etc., incluíndo debate con profesores e alumnos |
Proba mixta |
Prográmase un exame final, que permitirá avaliar obxectivamente o grao de asimilación e a capacidade
As probas finais serán presenciais |
Sesión maxistral |
Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de lousa, computador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual |
Atención personalizada |
|
Descrición |
A metodoloxía de ensino proposta baséase no traballo do estudantado, que se converte así no protagonista principal do proceso ensino-aprendizaxe. Para que o estudantado obteña un rendemento óptimo do seu esforzo é capital que exista unha interacción contínua e estreita alumnado-profesorado, de maneira que o último poida guiar ao primeiro neste proceso. Esta interacción darase de maneira especial nos obradoiros e sesións de resolución de problemas. A través da interación alumnado-profesorado, así como das diferentes actividades de avaliación, determinarase ata que punto o alumnado acadou os obxectivos competenciais establecidos en cada unidade temática, e decidirá o alumnado que precisa atención personalizada a través de titorías individualizadas. Polo tanto, periódicamente o profesorado poderá convocar aos alumnos a titorías, que se celebrarán nos horarios máis axeitados para cada estudante, coa intención de que reciban a necesaria orientación. Con independencia das titorías propostas polo profesorado, o estudantado pode acudir a titoría, a petición propia, cantas veces o desexe, e no horario que lle resulte máis adecuado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
B1 B4 B5 C4 C3 |
Será avaliada a participación do alumno nas sexións expositivas, a través de preguntas formuladas polo profesor ou a través do debate cos compañeiros |
5 |
Seminario |
B7 B10 |
Dentro dos seminarios realizaranse unha serie de actividades evaluables: Resolución de problemas e casos prácticos (10%) Realización de traballos e informes escritos (10%) |
15 |
Presentación oral |
C1 |
O alumno presentará de forma oral, ao longo do desenrolo da materia, un ou varios dos resultados obtidos dentro das actividade plantexadas nos seminarios |
15 |
Proba mixta |
A1 A4 A3 |
Co propósito de avaliar a adquisición de coñecementos e competencias realizarase unha proba final (de acordo co calendario establecido no Centro). Nesta proba exporanse problemas e cuestións relativas aos contidos da materia, análogos aos realizados durante as sesións presenciais durante o curso |
65 |
|
Observacións avaliación |
SISTEMA DE AVALIACIÓN PONDERACIÓN MÍNIMA PONDERACIÓN MÁXIMA establecida na pagina web da USC Exame final 55.0 75.0 Resolución de problemas e casos prácticos 10-15 Realización de traballos e informes escritos 5-10 Exposición oral (traballos, informes, problemas e casos prácticos) 5-10 Avaliación continua do alumno mediante preguntas e cuestións orais durante o curso 5-10
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
E. V. Anslyn, D. A. Dougherty (2006). Modern Physical Organic Chemistry. University Science Books
M. C. Petty (2008). Molecular Electronics; From Principles to Practice. Wiley
J. Scheirs (1998). Polymer recycling : science, technology and applications. John Wiley & Sons |
|
Bibliografía complementaria
|
Michael M. Haley and Rik R. Tykwinski (2006). Carbon-rich compounds : from molecules to materials. Weinheim : Wiley
Fernando Langa, Jean-Francois Nierengarten (2008). Fullerenes : principles and applications. Royal Society of Chemist
Guldi, D. M.; Martín, N.Eds. Kluwer (2002). Fullerenes: From Synthesis to Optoelectronic Properties. Academic Press, Dordrecht, Netherland
P. J. Collings (2001). Introduction to Liquid Crystals Chemistry and Physics. London: Taylor & Francis
S. Kumar (2001). Liquid Crystals: Experimental Study of Physical Properties and Phase Transitions. Cambridge: Cambridge University Press
S. Chandrasekhar (1992). Liquid Crystals: Experimental Study of Physical Properties and Phase Transitions. Cambridge: Cambridge University Press,
Y. Li (2015). Organic Optoelectronic Materials. Springer
C. Brabec, U. Scherf, V. Dyakonov (2014). Organic Photovoltaics: Materials, Device Physics, and Manufacturing Technologies. Weinheim: Wiley-VCH |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Técnicas Avanzadas de Caracterización de Materiais/610509121 | Propiedades de Materiais/610509122 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É obligatorio ter cursado con anterioridade as materias do módulo de Formación Obligatoria Avanzada e é recomendable cursar as restantes materias do módulo de Nanoquímica e Novos Materiais |
|