Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Recoñecer distintos niveis de organización nos sistemas vivos. |
A17 |
Realizar bioensaios e diagnósticos biolóxicos. |
A20 |
Muestrear, caracterizar e manexar poboacións e comunidades. |
A21 |
Deseñar modelos de procesos biolóxicos. |
A24 |
Xestionar, conservar e restaurar poboacións e ecosistemas. |
A26 |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
A30 |
Manexar adecuadamente instrumentación científica. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Organizar e planificar o traballo. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. |
B8 |
Sintetizar a información. |
B12 |
Adaptarse a novas situacións. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir conceptos ecolóxicos a nivel de individuo, poboación, comunidade e ecosistema. |
A1 A24
|
|
|
Discutir conceptos ecolóxicos valorando criticamente as evidencias que os apoian. |
|
B8
|
|
Enfrontarse con certo éxito á literatura especializada. |
A30
|
|
|
Usar algunhas técnicas básicas da ampla metodoloxía ecolóxica. |
A17 A20 A21 A26 A30
|
B4 B6 B7 B12
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Sección 1. Ecoloxía e evolución (2h) |
Unidade 1: Unha introdución á ecoloxía e a evolución |
Sección 2. O individuo e o ambiente (10h) |
Unidade 2: Xeneralidades sobre a relación individuo-ambiente
Unidade 3: Respostas e adaptacións ao medio abiótico (temperatura)
Unidade 4: Respostas e adaptacións ao medio abiótico (luz)
Unidade 5: Respostas e adaptacións ao medio abiótico (auga).
Unidade 6: Nutrición en animais e plantas
Unidade 7: O compoñente biótico da medio
Unidade 8: Dispersión en animais e plantas |
Sección 3. O ecosistema (12h) |
Unidade 9: Unha introdución ao ecosistema e o seu funcionamento
Unidade 10: Produción en ecosistemas
Unidade 11: A enerxía flúe pero a materia cicla nos ecosistemas
Unidade 12: Ciclos biogeoquímicos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A17 A20 A21 A24 A26 A30 B4 B6 B7 B8 B12 |
28 |
56 |
84 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A17 A20 A21 A24 A26 A30 B4 B6 B7 B8 B12 |
15 |
15 |
30 |
Seminario |
A1 A17 A20 A21 A24 A26 A30 B4 B6 B7 B8 B12 |
8 |
8 |
16 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A17 A20 A21 A24 A26 A30 B4 B6 B7 B8 B12 |
0 |
1 |
1 |
Estudo de casos |
A1 A17 A20 A21 A24 A26 A30 |
0 |
14 |
14 |
Proba obxectiva |
A1 A17 A20 A21 A24 A26 A30 B4 B6 B7 B8 B12 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral para transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A maior parte do apoio gráfico destas sesións estará dispoñible no campus virtual (Moodle). |
Prácticas de laboratorio |
Para que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico no campo e/ou laboratorio. |
Seminario |
Presentación e estudo de modelos numéricos para unha mellor comprensión e resolución de problemas ecolóxicos. A maioría destes modelos traballaranse con PCs da Facultade se os alumnos non dispoñen de portátiles. |
Proba de resposta múltiple |
Exame parcial da materia. Durante o curso levarán a cabo un o dous. Non serán eliminatorios, de modo que ao exame final irase con toda a materia, pero contarán en conxunto o 30% da nota final. Os exames parciais de opción múltiple levarán acabo por medio da plataforma Moodle. |
Estudo de casos |
Informes das actividades desenvolvidas en Seminarios e Prácticas. |
Proba obxectiva |
Exame escrito de toda a materia: teoría, prácticas e seminarios. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
Proba de resposta múltiple |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Preparación, explicación e revisión de exames
Resolución de dúbidas que poidan xurdir segundo se explica a materia
Orientación e tutela para un aproveitamento óptimo das prácticas
Orientación e tutela para un aproveitamento óptimo das seminarios
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A17 A20 A21 A24 A26 A30 B4 B6 B7 B8 B12 |
Exame escrito final de toda a materia: teoría, prácticas e seminarios (ver observacións). 50%
|
50 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A17 A20 A21 A24 A26 A30 B4 B6 B7 B8 B12 |
Exame/s parcial/is da materia desenvolvidos ao longo do curso. Non eliminan materia (ver observacións). 30% |
30 |
Estudo de casos |
A1 A17 A20 A21 A24 A26 A30 |
Informes das actividades desenvolvidas en Seminarios e Prácticas (ver observacións). 20%
|
20 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación final será consecuencia dos resultados globais obtidos en todas as actividades de avaliación, que incluirán as tres partes da materia Teoría, Seminarios e Prácticas cunha contribución á cualificación final proporcional á súa contribución na planificación horaria: 60% Teoría, 20% Seminarios e 20% Prácticas. Todos os estudantes terán dúas oportunidades para aprobar o curso:No caso da primeira oportunidade realizarase unha avaliación continua incluíndo entregables, probas parciais e exame final (en data marcada por Xunta de Facultade), coa seguinte ponderación:60% Teoría (30% de probas parciais + 30% exame final)20% Seminarios (10% entregable + 10% exame final)20% Prácticas (10% entregable + 10% exame final). No caso da segunda oportunidade realizarase un único exame final (en data marcada pola Xunta de Facultade) incluirá preguntas sobre as tres partes da materia coa seguinte ponderación: 60% Teoría20% Seminarios20% PrácticasTanto en primeira como en segunda oportunidade para superar a materia é necesario superar simultaneamente todas e cada unha das tres partes (Teoría, Seminarios e Prácticas); unha parte suspensa poderá ser compensada con outras se a súa cualificación é polo menos 4/10. A nota media para aprobar a materia debe ser un 5.0. Aqueles alumnos que entreguen e/ou se presenten a algunha das actividades da avaliación continua serán considerados como presentados, recibindo a cualificación correspondente aos traballos entregados e/ou probas realizadas segundo a súa ponderación, e unha cualificación de cero naquelas traballos e/ou probas nos que non se presentou. En caso de non entregar ningunha das tarefas e non presentarse a ningunha das probas convocadas será considerado como non presentado. A asistencia a Seminarios e Prácticas non é obrigatoria, mais quedará rexistrada. Os elementos entregables de Seminarios e Prácticas consistirán nun exercicio das actividades desenvolvidas en Seminarios e Prácticas. Devanditos exercicios realizaranse e entregarán seguindo as indicacións dadas polo profesor (formato, contidos, prazos, etc.) e a súa cualificación será susceptible de exame oral individual, de ser necesario. Estes exercicios deben realizarse de maneira que recollan o traballo e a interpretación de cada estudante. Os exercicios de seminarios e prácticas serán corrixidos e devoltos aos alumnos antes das correspondentes probas finais de avaliación. A consecución da matrícula de honra requirirá un nota final de polo menos un 9.0 e a entrega de todos os elementos entregables do curso. Para os alumnos que poidan acollerse á convocatoria adiantada de decembro a avaliación consistirá nunha única proba global con valor do 100%, similar ao descrito anteriormente para a segunda oportunidade. Os estudantes con dispensa académica oficialmente recoñecida poderán realizar as actividades propostas ou equivalentes telemáticamente e apoiados mediante titorías (presenciais ou telemáticas)
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na oportunidade correspondente.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química/610G02001 | Matemáticas/610G02003 | Estatística/610G02005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Fisioloxía vexetal aplicada/610G02029 | Fisioloxía Animal I/610G02035 |
|
Materias que continúan o temario |
Ecoloxía II: Poboacions e comunidades/610G02040 | Ecoloxía humana/610G02041 | Ecotoxicoloxía/610G02042 | Análise de datos en Bioloxía/610G02044 |
|
Observacións |
Prímase a comprensión sobre a memorización. |
|