Study programme competencies |
Code
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Study programme competences / results
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A2 |
CE2 - Aplicar los conceptos, principios, teorías y hechos fundamentales relacionados con la Nanociencia y Nanotecnología a la resolución de problemas de naturaleza cuantitativa o cualitativa. |
A4 |
CE4 - Desarrollar trabajos de síntesis y preparación, caracterización y estudio de las propiedades de materiales en la nanoescala. |
A6 |
CE6 - Manipular instrumentación y material propios de laboratorios para ensayos físicos, químicos y biológicos en el estudio y análisis de fenómenos en la nanoescala. |
A7 |
CE7 - Interpretar los datos obtenidos mediante medidas experimentales y simulaciones, incluyendo el uso de herramientas informáticas, identificar su significado y relacionarlos con las teorías químicas, físicas o biológicas apropiadas. |
A8 |
CE8 - Aplicar las normas generales de seguridad y funcionamiento de un laboratorio y las normativas específicas para la manipulación de la instrumentación y de los productos y nanomateriales. |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B7 |
CG2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
CG3 - Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B9 |
CG4 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
CG5 - Trabajar de forma colaborativa. |
B12 |
CG7 - Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
C6 |
CT6 - Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables |
C7 |
CT7 - Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social. |
C8 |
CT8 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad |
C9 |
CT9 - Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Aplicar habilidades para utilizar, baixo condicións de seguridade, técnicas experimentais en laboratorios físicos, químicos e biolóxicos, ao mismo tempo que se vai collendo destreza para desenvolver outras habilidades máis complexas. |
A4 A6 A8
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B2 B3 B7 B10 B12
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C6 C7
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Demostrar coñecementos e habilidades experimentais suficientes para utilizar de maneira correcta e segura os produtos, o material e o instrumental máis habitual en laboratorios físicos, químicos e biolóxicos, sendo consciente de sus características máis importantes, incluindo o perigo e os posibles riscos. |
A2 A4 A8
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B2 B4 B5 B8 B12
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C6 C8
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Interpretar e presentar datos experimentais a través dun portafolio persoal. |
A7
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B2 B5 B7 B9 B12
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C9
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Contents |
Topic |
Sub-topic |
Módulo 1. Técnicas Básicas nun laboratorio de física. |
- Cálculo de incertezas experimentais directas e indirectas.
- Expresión correcta das magnitudes físicas experimentais.
- Análisis e Representación gráfica dos resultados experimentais.
- Medida da densidade có método do picnómetro.
- Medida da viscosidade con viscosímetro de Ostwald.
- Medida da tensión superficial co método da gota.
- Medida da conductividade iónica en electrolitos en función da concentración.
- Calibrado de 4 termómetros diferentes (de resistencia, termopares, de columna e termistores).
- Determinación do equivalente eléctrico do calor mediante calorimetría.
- Medida do índice de refracción mediante o banco óptico.
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Módulo 2. Técnicas Básicas nun laboratorio de química. |
- Seguridade no laboratorio de Química. Clasificación, envasado e etiquetado de produtos químicos. Fichas de seguridade. Calidade dos reactivos. Xestión de residuos no laboratorio. Utilización de equipos de protección.
- Material xeral nun laboratorio químico. Material gravimétrico e volumétrico.
- Rexistro e comunicación do traballo de laboratorio. O caderno de laboratorio.
- Preparación de disolucións e repaso das unidades de concentración.
- Separación de líquidos. Destilación. Extracción líquido-líquido.
- Separación de sólidos. Filtración.
- Calorimetría. Determinación de calores de reacción en calorímetro.
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Modulo 3. Introducción al laboratorio biolóxico. |
- Normas básicas de traballo seguro no laboratorio biolóxico.
- Uso correcto de material de laboratorio biolóxico.
- Preparación de disolucións tampón biolóxicas.
- Dilucións seriadas e rectas patrón.
- Cultivo de microorganismos.
- Cultivo celular.
- Funcionamiento e manexo básico de lupas binoculares e microscopios.
- Uso de pH-metro e espectrofotómetro.
- Extracción de macromoléculas.
- Búsqueda de información bibliográfica, citas e referencias. Bases de datos e recursos informáticos de interese en bioloxía. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
C6 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Laboratory practice |
A4 A6 A8 B2 B4 B5 B8 |
60 |
48 |
108 |
Objective test |
A2 B3 B10 B12 C9 |
2 |
18 |
20 |
Student portfolio |
A7 B7 B9 |
0 |
18 |
18 |
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Personalized attention |
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3 |
0 |
3 |
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(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentaranse os distintos módulos da materia, incluindo os obxetivos da mesma, a forma na que se desenvolverá, así como o calendario e demáis información de interese. |
Laboratory practice |
Sesións nos laboratorios respectivos, onde se manexará material específico para as distintas prácticas, que cubren un amplo abano de técnicas básicas Físicas, Químicas e Biolóxicas. O alumnado disporá en Moodle do guión da práctica concreta que se realizará nesa sesión, onde se lle indicarán os obxectivos da mesma, o material dispoñible e as recomendacións de saúde e seguridade pertinentes. |
Objective test |
Constará dun exame de preguntas cortas ou tipo test e se realizará nas datas fixadas no calendario de exames aprobado pola Facultade. |
Student portfolio |
Refírese á coñecida como libreta ou caderno de laboratorio. O alumno debe apuntar nela o desenvolvemento da práctica e os datos u observacións pedidos. Ademáis farase a análise e representación dos datos se así fose solicitado. Dito portafolio entregarase ao profesor de cada módulo da materia para a súa avaliación e cualificación. |
Personalized attention |
Methodologies
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Laboratory practice |
Student portfolio |
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Description |
As titorías do profesorado, preferentemente virtuais, serán un recurso imprescindible para que os alumnos podan consultar todas as dúbidas que se lle presenten, o cal redundará na calidade dos seus portafolios de laboratorio. É por iso que teñen unha importancia capital na materia. |
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Assessment |
Methodologies
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Competencies / Results |
Description
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Qualification
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Student portfolio |
A7 B7 B9 |
Avaliación dos resultados obtidos, tratamento dos datos, e expresión dos mesmos. |
70 |
Objective test |
A2 B3 B10 B12 C9 |
Exame tipo test ou de preguntas cortas relacionadas co traballo desenvolvido no laboratorio. |
30 |
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Assessment comments |
A asistencia ás sesións de prácticas programadas é obrigatoria. Máis de tres faltas sen xustificar implicará a non superación da materia. As faltas deberán xustificarse e poderán recuperarse se é posible. É preciso obter un mínimo de 4/10 na avaliación de cada módulo para poder superar a materia. A cualificación dos módulos aprobados manterase na 2ª oportunidade.
ALUMNOS MATRICULADOS CON DISPENSA
ACADÉMICA O MATRÍCULA A TIEMPO PARCIAL: As prácticas son de carácter obligatorio pudindo
realizarse dentro do calendario oficial en cualquera turno. No caso de falta
non xustificada, aplicaránse os mesmos criterios que se describiron con
anterioridade para os alumnos de matrícula ordinaria.
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Sources of information |
Basic
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Karp, G. (2011). Biología Celular y Molecular. Conceptos y experimentos. . McGraw-Hill Interamericana Eds.
Cerdán Villanueva, M. E., Freire Picos, M. A., González Siso, M. I. & Rodríguez Torres, A. M. (1997). Biología Molecular. Avances y Técnicas generales. . A Coruña. Universidade da Coruña
Tortora, A, G.J., Funke, B. R. & Case, C.L (2017). Introducción a la Microbiología . McGraw-Hill Interamericana Eds. 12 ed.
Insausti, M.J., Redondo, P., Charro E. (1999). Manual de Experimentación Básica en Química. Valladolid, Universidad de Valladolid
Torrecilla, M.I. (1994). Prácticas de Física General.. Zaragoza. Prensas Universitarias de Zaragoza.
Ortega Girón, M.R. (1980). Prácticas de laboratorio de física general.. Barcelona
Petrucci, R. H.; Harwood, W. S.; Herring, F. G (2003). Química General. . Madrid, 8ªEd, Pearson Educación |
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Complementary
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H. Kennet (2014). Cambridge IGCSE physics. Laboratory practical book.. Hodder Educational. Londres.
Singer (2001). Experiments in Applied Microbiology. . Academic Pres.
Ninfa, A. J. (2010). Fundamental laboratory approaches for biochemistry and biotechnology.. Hoboken: John Wiley and Sons
Varios (2007). Manual de Seguranza e Saúde no Laboratorio. . Universidade da Coruña
J.D. Wilson (2015). Physics laboratory experiments.. Boston, MA : Cengage Learning.
Loyola-Vargas, V.M. y Vázquez-Flota F. (2006). Plant cell culture protocols. . Humana Press. 2nd Edition.
A. Amengual Colom (2003). Prácticas virtuales de física básica.. Palma de Mallorca. Universitat de les Illes Balears. |
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Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
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Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Cell Biology/610G04003 | Chemistry: Structure and Bonding/610G04005 | Physics: Mechanics and Waves/610G04002 |
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Subjects that continue the syllabus |
Techniques of Characterisation of Nanomaterials 1/610G04025 | Kinetic and Catalysis/610G04026 | Thermodynamics: Equilibrium and Phases/610G04018 | Structural Biochemistry/610G04019 | Molecular and Metabolic Biochemistry/610G04023 | Physics: Electricity and Magnetism/610G04007 | Chemistry of the Elements/610G04011 | Chemistry: Equilibrium and Change/610G04008 |
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Programa Green Campus Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
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