Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Valorar criticamente situacións empresariais reais basándose nos conceptos analizados nas clases maxistrais. |
A2 A3 A5 A6 A7 A8 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9
|
C1
|
Identificar os aspectos mais relevantes relacionados coa estructura organizativa das empresas
Identificar os custes que plantexa a organization interna de cara a selección de estructuras organizativas óptimas |
A1 A2 A3 A4 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Identificar os aspectos e as problemáticas mais relevantes relacionadas coa xestión empresarial no ámbito do goberno corporativo
Coñecer e valorar os distintos mecanismos para a solución de problemas de goberno corporativo |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. INTRODUCCIÓN A ECONOMIA DA EMPRESA |
1.1. Economia da empresa: a concepción da empresa para a teoría neoclásica
1.2. Economía da empresa: a concepcion da empresa no ámbito da economía institucional |
TEMA 2. COMPORTAMIENTO XERENCIAL E GOBERNO DA EMPRESA |
2.1. Obxectivos empresariais: da maximización do beneficio como obxectivo único á existencia de múltiples obxectivos
2.2. Conflicto de obxectivos intra-empresa: separación da propiedade e control e custos de axencia
2.3. Mecanismos de goberno corporativo |
TEMA 3. ORGANIZACIÓN DA EMPRESA |
3.1. A organización da empresa: estructura organizativa
3.2. Tipología de estructuras organizativas
3.3. Diseño de estructuras organizativas e custos de organización interna |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B2 B1 B3 B6 B7 B8 C5 C6 C8 |
17 |
0 |
17 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A11 B4 |
21 |
53 |
74 |
Análise de fontes documentais |
A6 A7 A12 C4 C7 |
4 |
5 |
9 |
Traballos tutelados |
A3 A5 A8 A9 A10 A12 A13 B5 B9 C1 |
4 |
16 |
20 |
Proba de resposta múltiple |
A3 A4 A8 A10 A12 B1 |
2 |
18 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación de conceptos teóricos básicos |
Estudo de casos |
Análise de casos prácticos reais aplicada ao marco conceptual da materia |
Análise de fontes documentais |
Utilización de distiintos doocumentos (artigos, noticias....) que abordan aspectos relevantes sobre a materia con actividaddes deseñadas para a análise dos mesmos |
Traballos tutelados |
Traballos en grupo nos que se aplicarán os conceptos vistos nas sesións maxistrais. |
Proba de resposta múltiple |
Exame tipo test |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Análise de fontes documentais |
Proba de resposta múltiple |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Adaptación das metodoloxías seleccionadas ás circunstancias particulares de cada grupo de referencia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A3 A4 A8 A10 A12 B1 |
Exame tipo test
|
70 |
Traballos tutelados |
A3 A5 A8 A9 A10 A12 A13 B5 B9 C1 |
A partires da elección duhna empresa real realizarase unha análise de distintos aspectos relacionados co seu goberno corporativo e organización interna.
O traballo, ademais de entregarse por escrito, presentarase oralmente na clase cara ao final do período do curso, segundo o calendario fixado polo profesor. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información. 2. Identificación do estudante: O estudante deberá acreditar a súa personalidade segundo a normativa vixente. B) TIPOS DE CALIFICACION: 1. Calificación de non presentado: Corresponde ao alumno/a, cando só participa en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, independentemente da cualificación acadada. 2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e despensa académica de exención de asistencia:A evaluación realizarase sobre os mesmos contidos e criterios de avaliación que os estudantes con dedicación a tempo completo. O principio do curso estes estudantes dirixiránse ó profesorado para fixar un calendario de actuacións específico acorde coa súa situación particular para deste xeito posibilitar a realización das distintas actividades de avaliación do curso. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: A avaliación correspondente a primeira oportunidade será totalmente continua en base a unha proba de resposta múltiple (60%) e a presentación oral dos traballos que compoñen o resto da avaliación da asignatura (40%). No caso da proba de resposta múltiple, a data de realización será a fixada no calendario oficial para a primeira oportunidade. A presentación oral realizarase durante o período lectivo do curso, de acordo co calendario fixado polo profesor para cada grupo. Para superar a asignatura haberá que acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10 no cómputo global da avaliación, pero ademáis é condición sine qua non acadar 5 puntos sobre 10 na proba de resposta múltiple. De non acadarse este mínimo na proba de resposta múltiple, a asignatura estará suspensa, e a nota será a do exame. 2. Segunda oportunidade: No que atinxe a 2ª oportunidade de xullo, as notas da presentación oral serán tidas en conta. Ademáis, sempre e cando sexa posible, poderá recuperarse a realización das probas de presentación oral no caso de aqueles estudantes que non a realizasen. Para isto, o alumno dirixirase ó profesor coa suficiente antelación para indicarlle o seu desexo de realizar o traballo, o cal deberá ser entregado e presentado antes da data do exame oficial da segunda oportunidade; de non ser posible por temas de datas, ou compromisos do profesor, a avaliación só se fará a partires da proba de resposta múltiple, mantendo a ponderación do 60%. Para aprobar necesitarase acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10 no cómputo global, pero ademáis é condición sine qua non acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10 na proba de resposta múltiple. De non acadarse este mínimo na proba de resposta múltiple, a asignatura estará suspensa, e a nota será a obtida en dita proba. 3. Convocatoria adiantada: Os alumnos que se presenten a convocatoria adiantada, a avaliación só se fará a partires dunha proba de resposta múltiple e para aprobar necesitarase acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10. D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN:
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Douma, S., Scheruder, H. (2013). Economic Approaches to Organizations. Pearson
Cuervo, A. (2008). Introducción a la Adminsitración de Empresas. Thompson Civitas
Mintzberg, H. (1988). La Estructuración de las Organizaciones. Ariel Economia
Brickley,J. Smith, C., Zimmerman, J. (2005). Managerial Economics and Organizational Architecture. McGraw Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de
imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores de sostibilidade e nos
comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso
axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|