Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Identificar as fortalezas, debilidades das economías mundiais e postularse nos principais debates actuais sobre o coidado e as tendencias da economía mundial
2. Entender e analizar a influencia do crecemento da poboación, dos recursos naturais, da acumulación de capital física e humana, da tecnoloxía, das institucións e das desigualdades no desenvolvemento económico dos países
3. Coñecer e manexar con certa destreza as fontes estatísticas e documentais relacionadas coa economía mundial e española
4. Aplicar as ferramentas de análise económica ao estudo da economía mundial
5. Capacidade para interpretar con rigor económico as noticias relacionadas coa economía mundial e española
6. Utilizar correctamente o léxico económico máis vinculado á asignatura |
A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 A12
|
|
|
1. Coñecer os recortes básicos da economía mundial e comprender as claves do desenvolvemento nas súas dimensións económicas, sociais e medioambientais
2. Coñecer as interrelacións entre os fluxos de produción, renta e gasto, familiarizando ao alumno coas principais macromagnitudes dunha economía
3. Coñecer os principais modelos económicos que explican o funcionamento das economías, a nivel introdutorio
4. Coñecer e comprender a importancia da taxa de crecemento a longo prazo e a magnitude das diferenzas de renta entre países
5. Fixar uns coñecementos básicos das principais macromagnitudes e a súa sistematización a través de instrumentos de análise cuantitativa como a Contabilidade Nacional (SEC) e a Balanza de Pagos
6. Coñecer o fenómeno da globalización así como o seu potencial e os seus riscos para o desenvolvemento dos países
7. Coñecer e valorar o papel das institucións internacionais encargadas de regular as relacións económicas internacionais, especialmente as comerciais e as financeiras, e os seus retos de futuro
8. Coñecer os plantexamentos en relación coa sostibilidade do desenvolvemento e as estratexias que se deseñaron nos últimos anos a tal efecto |
A1 A7 A9 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3
|
1. Compromiso ético co traballo e a sociedade
2. Capacidade para traballar en equipo
3. Capacidade para interesarse polos problemas económicos e a súa resolución
4. Capacidade para reflexionar e posicionarse en relación cos problemas económicos máis relevantes
5. Habilidade para buscar, filtrar, procesar e interpretar económicamente diversas fontes de información (bibliografía e estatísticas), tanto en lingua española como inglesa, mediante diferentes ferramentas, incluíndo recursos telemáticos
6. Capacidade para o pensamento crítico
7. Actitude activa ante os feitos de actualidade que afecten ao entorno económico da economía mundial |
|
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. A medición da economía |
1.As bases da actividade económica. Agregados macroeconómicos. A Contabilidade Nacional do SEC
2. As contas exteriores: Balanza de Pagamentos.
3. Indicadores socio-económicos de crecemiento e desenvolvementoo. Estadísticas do BM, OECD, FMI, UNCTAD, OMC, PNUD, EUROSTAT.
|
II. Análise da economía mundial. Creación e distribución da riqueza nun mundo globalizado. O papel das Institucións Económicas Internacionais. |
4. Evolución da economía mundial nun marco capitalista. A globalización económica dende Bretton Woods. Teorías de crecemento económico.
5. Economías emerxentes e o círculo vicioso da pobreza. Crecemento e desenvolvemento sostible: Benestar, cambio climático, migracións.
|
III. Relacións económicas internacionais e globalización |
6. Internacionalización e Comercio internacional. OMC e UNCTAD
7. Sistema financeiro internacional, Globalización financeira e crisis financeiras. BM y FMI
8. Integración económica. A Unión Europea |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 A3 |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
A5 A7 A9 |
4 |
8 |
12 |
Aprendizaxe colaborativa |
A12 A13 B9 |
4 |
6 |
10 |
Presentación oral |
A12 C1 |
6 |
12 |
18 |
Proba mixta |
A9 A12 C1 C3 |
2 |
8 |
10 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A7 |
15 |
30 |
45 |
Obradoiro |
A3 A9 A12 B6 B8 C3 C4 C6 C7 |
2 |
32 |
34 |
Traballos tutelados |
A2 A3 B7 |
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da asignatura para explicar ao alumno o desenvolvemento do programa, os instrumentos básicos para a medición da economía, as fontes documentais, bibliografia recomendada e requisitos para a evaluación continua.
|
Análise de fontes documentais |
Introducir ao alumno nas principais bases de datos económicos nacionais e internacionais, con información relevante para a análise da economía mundial. |
Aprendizaxe colaborativa |
Aprender a traballar en grupo para conseguir os obxectivos previamente establecidos. |
Presentación oral |
Presentación oral dos traballos tutelados que se expondrán e defenderán oralmente fronte o resto dos compañeiros e profesor. |
Proba mixta |
Proba escrita sobre os coñecementos adquiridos da materia. |
Sesión maxistral |
Método expositivo para facilitar ao estudante información organizada sobre os elementos, teorías, métodos fundamentais correspondentes aos distintos temas. |
Obradoiro |
Interpretar textos económicos e noticias de actualidade, debates dirixidos, tratamiento de información socio-económica internacional, participación de conferencias, seminarios relacionados coa materia, probas de autoevaluación e outros traballos que estime o profesor. |
Traballos tutelados |
Traballos tutelados relacionados con algún tema do programa. Selección do tema, documentación, estructura xeral, sesions periódicas co profesor, preparación de la presentación...
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
Destinadas a reforzar a aprendizaxe autónoma do alumno a través do seguimento e a supervisión das distintas actividades programadas (búsqueda de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos) |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 A3 B7 |
Traballo de curso correspondente á evaluación continua: parte de análise cuantitativa, explicación da metodoloxía utilizada, desenvolvemento do tema e bibliografía utilizada. Estes traballos serán tutorizados previamente polo profesor antes da defensa oral. |
20 |
Proba mixta |
A9 A12 C1 C3 |
Proba escrita de coñecementos adquiridos e utilización adecuada de conceptos e linguaxe económica da materia. |
40 |
Presentación oral |
A12 C1 |
Traballo de curso correspondente a evaluación continua: parte de exposición e defensa oral. |
20 |
Obradoiro |
A3 A9 A12 B6 B8 C3 C4 C6 C7 |
Discusión dirixida, lecturas, solución de problemas, probas de autoevaluación e participación activa na asignatura |
20 |
|
Observacións avaliación |
A asignatura está estructurada para facilitar que o alumno leve la materia ao día, dado o carácter actual da materia Economía Mundial. O examen final de coñecementos representa o 40% da calificación total que sumarase as calificacions obtidas na evaluación contínua: 40% correspondente ao traballo de grupo e un 20% restante na actividad "Obradoiro". Lémbrase que a evaluación continua é fundamental para superar a asignatura. Será imprescindible unha calificación mínima de 4/10 no examen escrito de coñecementos para sumar á calificación de evaluación continua. A segunda oportunidade será evaluada igualmente co 40% da proba escrita de coñecementos máis a posibilidade de recuperar o 20% da evaluación correspondente á metodoloxía "Obradoiro".
Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado cando só participe de actividades de avaliación que teñan una ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final.
Condicións de realización da avaliación final: Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. O alumno deverá identificarse según a nomativa vixente. Convocatoria adiantada: No caso de que o alumno
solicitase a convocatoria adiantada, éste será avaliado tal como indica la GADU da asignatura xa que é una materia do primeiro cuadrimestre. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Poderá facer o traballo de xeito individual. Excepto para as datas das probas de coñecementos aprobadas en Xunta de Facultade, as titorías e as tarefas da evaluación continua acordarase entre o profesor e o alumno.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Alonso, J.A.(dir.) (última edición, aunque según los temas valen ediciones anteriores) Lecciones sobre Economía Mundial. Lecciones de Economía Mundial, Civitas,
Madrid.
? Durán, G. García de la Cruz y Sánchez Díez (2013), Estructura económica y
relaciones internacionales, Garceta, Madrid.
? Viñas Apaolaza, Pérez Ortiz y Sánchez Díez (2013), Análisis del Entorno
Económico Internacional, Garceta, Madrid.
? Requeijo y otros (2007), Indicadores de Estructura Económica, Delta
Publicaciones, Madrid.
? García de la Cruz, Durán, y Sánchez Díez (coord.) (2011), La economía
mundial en transformación, Paraninfo, Madrid.
? Nieto Solís, J. A. (2005) Organización económica internacional y
globalización, Ed. Siglo XXI, Madrid.
? Pugel, Thomas A. (2004) Economía Internacional, Ed. McGraw-Hill (12
edición)
Banco Mundial. Informe sobre el desarrollo mundial.
www.worldbank.org
? EUROSTAT. Anuario Estadístico. www.europa.eu.int
? FMI. Direction of Trade Statistics Yearbook. www.imf.org
? INE. Cuentas económicas www.ine.es
? OCDE. Perspectivas económicas de la OCDE. www.oecd.org
? OMC. Informe anual. www.wto.org
? ONU. Anuario estadístico. www.un.org
? PNUD. Informe sobre el desarrollo humano. www.undp.org
? UNCTAD. Trade and Development Report. www.unctad.org
? CEPAL. Comisión Económica para América Latina y Caribe.
www.eclac.cl
? Revista de Economía Mundial http://www.sem-wes.org/seccion.php?menu=15&idsec=15
? Información Comercial Española http://www.revistasice.com/es-ES/Paginas/default.aspx
? Revista de Economía Aplicada http://www.revecap.com/revista/ |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia Económica/611G01002 | Estatística I/611G01006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Política Económica/611G01013 |
|
Materias que continúan o temario |
Economía Española/611G01016 | Integración Económica e Economía Europea/611G01025 | Economía Regional: Economía de Galicia/611G01030 |
|
Observacións |
Dentro dos obxectivos de facultade sostible vinculado o "GreenCampus": 1. A entrega
dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase
en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase
a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2. Débese ter
en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade
e nos comportamentos persoais e
profesionais. 3. Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase
a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou
socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e
proveitoso á vida universitaria. |
|