Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Profundizar no coñecemento das decisións financeiras. |
A1 A2 A4 A6 A8 A9 A12 A13
|
|
|
Aprender a tomar decisións financeiras financieras coa axuda de métodos matemáticos e ferramentas informáticas. |
A2 A9 A10
|
B3
|
C3 C6
|
Saber formular e defender un proxecto financero. |
A3 A4 A5 A10
|
B8
|
C1 C3 C6
|
Profundizar no coñecemento do mercado de capitais. |
A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B1 B2 B7 B8
|
C1 C3 C5 C6
|
Estimular a capacidade de aprendizaxe tanto de forma individual como en grupo |
|
B5 B6 B9
|
C1 C4 C7 C8
|
Mellorar a expresión oral e escrita. |
|
B4
|
C1 C2 C4 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción as decisións de investimento e financiación. |
Decisións financeiras
|
Conceptos básicos sobre la evaluación de proyectos de inversión. |
Concepto de investimento.
Elementos dun proxecto.
Fluxos de caixa. |
Avaliación de proxectos de investimento individuais. |
Selección de proxectos en condicións de certeza.
Selección de proxectos en condicións de risco.
Selección de proxectos con racionamento de capital. |
Financiación empresarial. |
Introducción.
Financiamento alleo.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A11 B1 B4 B6 B8 B9 C5 C6 C7 C8 |
15 |
30 |
45 |
Estudo de casos |
A2 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 |
20 |
40 |
60 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 A5 A6 A7 A13 B2 C2 C3 C8 |
8 |
16 |
24 |
Discusión dirixida |
A2 A3 A9 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 C8 |
4 |
4 |
8 |
Proba mixta |
A4 A5 A6 A7 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C6 |
3 |
9 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos contidos de cada tema e organización do traballo en grupo |
Estudo de casos |
Plantexamento, análise, discusión e resolución de problemas prácticos |
Prácticas a través de TIC |
Manexo da folla de cálculo e prácticas a través de Moodle. Desarrollo e resolución de modelos de análise coa axuda da folla de cálculo u otro software. |
Discusión dirixida |
Debates relacionados con problemas prácticos de actualidade. |
Proba mixta |
Proba de evaluación correspondiente ao examen final das convocatorias oficiais |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Prácticas a través de TIC |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
O alumnado ten á súa disposición o horario de titorías publicado para a atención personalizada. Pedirase cita a través do correo electrónico.
Así mesmo programaranse titorías en grupos reducidos nas que poderase atender dúbidas y tamén titorías adicionais para fortalecer o seguimento dos alumnos virtuais.
En todas estas titorías, así como nas sesión maxistrais, ofrécese axuda, coordinación e supervisión para que o alumno sexa capaz de comprender a materia e tomar decisións financeiras de forma autónoma, tanto no caso dos alumnos matriculados en réxime de dedicación a tempo completo como no caso de alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A2 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 |
Valorarase o progreso e as habilidades do alumnado observados a través da súa participación nas actividades prácticas e probas |
25 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 A5 A6 A7 A13 B2 C2 C3 C8 |
Valorarase o progreso e as habilidades do alumnado |
10 |
Proba mixta |
A4 A5 A6 A7 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C6 |
Valorarase a capacidade do alumnado para resolver os problemas plantexados |
60 |
Discusión dirixida |
A2 A3 A9 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 C8 |
Valorase a capacidade do alumnado de defender e argumentar as súas opinións |
5 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera
dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de
información. 2. Identificación do estudante: O estudante ha de acreditar a súa personalidade de
acordo coa normativa vixente. B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN 1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en
actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a
cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 2. Estudantes con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Os estudantes con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial, aínda que estean exentos de asistencia, serán avaliados cos
mesmos criterios que aos alumnos a tempo completo. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN 1. Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación
anteriormente indicados nesta sección. 2. Segunda oportunidade: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas
as oportunidades de avaliación 3. Convocatoria adiantada: As condicións de avaliación da oportunidade adiantada
(art. 19 dás Normas de Avaliación, Revisión e Reclamacións dás Cualificacións
dúas Estudos de Grao e Mestrado Universitario) serán específicas para esta
oportunidade. Esta será avaliada por medio dunha proba mixta que suporá o 100 %
da cualificación final. D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: As probas realizadas en fraude supoñen a
cualificación de cero puntos na avaliación final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández, A. S., Iglesias, S. ((2000). ). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Casos prácticos. . Santiago: Tórculo.
Suárez, A. ((2005). ). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. . Madrid: Pirámide.
Piñeiro, C., De Llano, P., Álvarez, B. ((2006). ). Dirección Financiera: modelos avanzados de decisión con Excel.. Madrid: Delta.
Pindado, J. (dir.) ((2012). ). Finanzas empresariales. Madrid: Paraninfo.
Ortega de la Poza, R. (2017). Fundamentals of Financial Management. Esic
Doldán, F. ((2003). ). Métodos cuantitativos de selección de inversiones.. Santiago: Tórculo.
Brealey, R.A.; Myers, S.C.; Allen, F. (2010). Principios de finanzas corporativas. McGraw-Hill
Brealey, R.A.; Myers, S.C.; Allen, F. (2014). Principles of corporate finance. McGraw-Hill Irwin |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise das Operacións Financeiras/611G01004 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle ou outras opcións, en formato dixital sen
necesidade de imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos
relacionados cos valores de sostibilidade e nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón
físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a
un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|