Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender a función que desempeñan os tipos tipos de cambio no comercio internacional, nos fluxos de capitais e o xeito no que estes se determinan. |
A1 A2 A3 A11 A12
|
B1
|
C1
|
Manexar un modelo económico que relacione os tipos de cambio, os tipos de interese e outras variables macroeconómicas importantes, tales como a tasa de inflación e o nivel de produción. |
A2 A3 A4 A11 A12
|
|
|
Recoñecer a influencia dos factores que afectan aos tipos de cambio reais e aos prezos relativos das monedas a longo prazo. |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
Identificar os factores que inflúen na determinación do tipo de cambio no curto prazo. |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
Coñecer as principais vías de influencia das políticas monetaria e fiscal sobre o tipo de cambio e a produción nacional a curto prazo. |
A2 A11 A12
|
B2 B3 B4
|
C1
|
Comprobar o importante papel do tipo de cambio no funcionamento dos mercados internacionais de débeda, de accións e de materias primas |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
Resolver casos prácticos que esixen a aplicación de principios básicos que permiten entender a relación entre tipos de interese, prezos e tipos de cambio. |
A2 A11 A12
|
B2 B3 B4 B5 B7
|
C1
|
Usar informacións e datos relevantes co fin de investigar a realidade dos mercados financeiros en xeral e dos mercados de divisas en particular. |
|
B5 B6 B8
|
C1
|
Evaluar a evidencia empírica dispoñible sobre a relación entre diñeiro, tipos de interese e tipos de cambio. |
A9 A12
|
|
C1
|
Mostrar interese polas cuestións relacionadas co campo de estudo das Finanzas Internacionais |
|
B9
|
C4
|
Manexar fontes documentais en inglés |
A11
|
|
|
Participar activamente na discusión dos temas abordados no programa da materia |
|
|
C1 C4
|
Colaborar activamente na realización de traballos en equipo |
|
|
C4
|
Apreciar a importancia das consideracións éticas no desenrolo da actividade profesional no sector financeiro |
|
|
C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Fundamentos das finanzas internacionais |
1.1 O mundo das finanzas internacionais
1.2 O mercado de divisas (Forex)
1.3 A cobertura do risco de cambio |
2. Determinantes dos tipos de cambio |
2.1 Enfoque de Balanza de Pagos
2.2 Mercados monetarios e tipos de xuro
2.3 Niveis de prezos e taxas de inflación
2.4 Explicacións integradoras. As expectativas |
3. Mercados internacionais e tipos de cambio |
3.1 Mercados de débeda e de accións
3.2 Mercados de materias primas
3.3 O investimento internacional |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A4 A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 C1 C4 |
15 |
30 |
45 |
Estudo de casos |
A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
8 |
12 |
20 |
Lecturas |
A2 A11 C6 |
0 |
6 |
6 |
Discusión dirixida |
B7 B8 B9 |
2 |
0 |
2 |
Proba mixta |
A4 A12 C6 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Solución de problemas |
Resolución de casos prácticos concretos que esixen a aplicación dos coñecementos que se traballaron na aula. |
Estudo de casos |
Descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto polo alumno a través dun proceso de discusión dirixido polo profesor |
Lecturas |
Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados na aula. Presentaranse en papel ou en soporte dixital. Informaráse previamente ao estudante dos contidos que terá que traballar |
Discusión dirixida |
Dinámica de grupo dirixida polo profesor |
Proba mixta |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que se realiza co obxectivo de avaliar coñecementos, capacidades e destrezas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Proba mixta |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Atención e resolución de dúbidas relativas aos contidos explicados na sesión maxistral ou que xorden nos procesos de resolución de casos prácticos e na discusión de casos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A4 A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 C1 C4 |
Resolución de problemas prácticos que esixe a aplicación dos coñecementos que previamente se traballaron na aula. Realizaranse dúas probas avaliables ao longo do curso. |
40 |
Proba mixta |
A4 A12 C6 |
Consistirá nunha única proba escrita que permita avaliar o nivel de coñecemento do alumno sobre os contidos do programa desenvolvidos na aula e tamén da súa aplicación.
Esta proba poderá incluír preguntas tipo test.
|
10 |
Estudo de casos |
A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
Formulación dunha actividade específica que requira traballo de ánalise e estudo aplicado polo alumno baseándose no desenvolvido ao longo do curso. Realizarase unha proba avaliable ao longo do curso. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: Condicións de avaliación (estudo de casos e proba obxectiva): Está prohibido acceder á aula con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Identificación do estudante: O estudiante ha de acreditar a súa identidade de acordo ca normativa vixente. B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. Estudantes con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para las restantes probas acordarase, no seu caso, ó inicio do curso un calendario específico de datas compatible ca súa adicación. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: Primeira oportunidade: Aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente indicados nesta sección. Segunda oportunidade: Os criterios de avaliación son os mesmos para tódalas oportunidades de avalación. Convocatoria adiantada: A ponderación da proba obxectiva será do 80% da nota final no caso de estudantes do segundo cuatrimestre (3º curso GEMP). D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE EVALUACIÓN Nas actividades de carácter teórico que esixan un desenvolvemento
por escrito, valoraranse especialmente, ademais dos coñecementos, a linguaxe
empregada, a capacidade de análise e o grao de síntese. Na parte práctica
valorarase especialmente a capacidade de aplicar os conceptos e principios abordados
na parte teórica para resolver casos e problemas prácticos. Coa realización das probas avaliables que se desenvolverán durante
o curso, o alumno pode alcanzar o 100 % da cualificación final (10 puntos). Para superar a materia requírese unha cualificación final mínima
de cinco puntos (computada a suma da avaliación das diferentes
metodoloxías). A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia,
solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Eun, C. S.; Resnick, B. G. (2007). Administración financiera internacional. México D.F.: McGrawHill, cuarta edición
Carbaugh, R. J. (2009). Economía Internacional. México D.F.: Cengage Learning
Krugman, P. R.; Obstfeld, M.; Melitz, M. (2016). Economía Internacional. Teoría y Política. Madrid: Pearson, décima edición
Kozikowski, Z. (2013). Finanzas internacionales. México D.F.: McGrawHill Educación
Weithers, T. (2006). Foreign Exchange. A Practical Guide to the FX Markets. New Jersey: Wiley Finance, UBS
Levi, M.D. (2005). International Finance. New York: Routledge, cuarta edición |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|