Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e integrar a lóxica financeira a aplicar na toma de decisións de financiamento na empresa |
A1 A2 A3 A6 A8 A11
|
B2 B6 B8 B10
|
C6
|
Coñecer as teorías financeiras básicas sobre os mercados de capitais e comprender as súas implicacións prácticas |
A6 A8 A10 A11
|
B1 B3 B5 B7
|
C4 C6 C8
|
Saber valorar un investimento financeiro |
A2 A4 A5 A8 A11
|
B4 B9
|
C1 C6
|
Saber desenvolver modelos financeiros e aplicar ferramentas informáticas |
A9 A11
|
B6
|
C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I: FINANCIAMENTO EMPRESARIAL |
1. O financiamento da empresa e o seu custo: o custo de capital
2. A estrutura de capital: a política de endebedamento da empresa |
BLOQUE II: SELECCIÓN DE CARTEIRAS E VALORACIÓN DE ACTIVOS CON RISCO |
1. A rendibilidade e o risco
2. A formación de carteiras óptimas
3. A valoración de activos con risco |
BLOQUE III: PRODUTOS DERIVADOS |
1. Futuros e opcións: valoración e estratexias de investimento
2. Permutas financeiras (swaps) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 B1 B2 B5 B10 C4 C5 C6 C7 C8 |
18 |
36 |
54 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 |
22 |
44 |
66 |
Proba mixta |
A1 A4 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C4 |
2 |
13 |
15 |
Seminario |
A3 A6 A8 A9 A11 B2 B3 B7 |
4 |
2 |
6 |
Proba mixta |
A1 A4 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C4 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición teórico-práctica dos temas do programa |
Solución de problemas |
Realización de tarefas prácticas: desenvolvemento de aplicacións dos coñecementos traballados e resolución de exercicios e problemas
|
Proba mixta |
Probas teórico-prácticas que poderán ser de diverso tipo (test, resposta breve, resposta ampla...) e que constitúen parte da avaliación continua
|
Seminario |
Titorías de grupo reducido que se desenvolverán no cuadrimestre |
Proba mixta |
Exame teórico-práctico sobre os contidos da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Proba mixta |
Seminario |
|
Descrición |
As titorías en grupos reducidos realizaranse nas datas fixadas ao longo do cuadrimestre. Estas titorías poden ser dedicadas, total ou parcialmente, a actividades relacionadas co traballo en grupo.
As titorías individuais do curso para todo o alumnado desenvolveranse a través de Teams ou presencialmente, segundo proceda, e nos horarios publicados polo profesorado a principios de cada cuadrimestre. Recoméndase ao alumnado que contacte previamente por correo electrónico co/coa seu/súa profesor/a para propor a data e a hora que prefira dentro do horario anunciado por este/a, indicando a materia e o grupo ao que pertence, coa finalidade de facilitar a xestión e a efectividade das titorías.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 |
Durante o periodo de clases, e no prazo estipulado polo profesorado, desenvolverase un traballo en grupo que suporá o 10% da cualificación final (máximo 1 punto) e que forma parte da avaliación continua. O traballo non realizado puntúa como cero. |
10 |
Proba mixta |
A1 A4 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C4 |
Durante o periodo de clases realizaranse varias probas mixtas de avaliación continua que non terán carácter liberatorio e que suporán en conxunto o 30% da cualificación final (máximo 3 puntos). Cada proba non realizada puntúa como cero. |
30 |
Proba mixta |
A1 A4 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C4 |
Exame da toda a materia que supón o 60% da cualificación final que se pode obter (máximo 6 puntos). Celebrarase en primeira oportunidade (xaneiro no grao en ADE e maio/xuño no programa de simultaneidade dos graos en ADE e Dereito) e en segunda oportunidade (xullo) nas datas fixadas pola xunta de facultade. |
60 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: - Condicións de avaliación: está
prohibido acceder ás aulas de exame con calquera dispositivo aceso que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento
de información. En canto á comisión de fraude e responsabilidades
disciplinarias, aplicarase o disposto no artigo 14 das "Normas de avaliación,
revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario" da UDC. - Identificación: cada estudiante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.
B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: - A cualificación de NON PRESENTADO só se outorgará ao alumnado cuxa participación en actividades de
avaliación teña unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
final, con independencia da cualificación acadada. - A avaliación exposta tamén rexe para o alumnado con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.
C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: - Os criterios de avaliación anteriormente indicados nesta sección aplicaranse tanto na primeira como na segunda oportunidade de avaliación.
- A oportunidade adiantada de avaliación terá lugar na data establecida pola facultade a tal efecto e o exame
será tipo proba mixta de todos os contidos e competencias da materia e polo 100% da cualificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
www.aebanca.es (). Asociación Española de Banca.
www.bde.es (). Banco de España.
www.bolsamadrid.es (). Bolsa de Madrid.
www.cnmv.es (). Comisión Nacional del Mercado de Valores.
Piñeiro, Carlos; De Llano, Pablo (2010). Dirección financiera. Un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid: Delta
www.enisa.es (). Financiación pública para pymes.
Pindado, Julio (dir.) (2012). Finanzas empresariales. Madrid: Paraninfo. Material en www.paraninfo.es/catalogo/9788497328951/finanzas-empresariales
www.ico.es (). Instituto de Crédito Oficial.
www.igape.es (). Instituto Gallego de Promoción Económica.
Boedo, Lucía (2009). Las fuentes de financiación y su coste. A Coruña: Netbiblo. Descargable en ruc.udc.es/dspace/handle/2183/11816
www.bmegrowth.es (). Mercado de capitales para pymes.
www.meff.es (). Mercado Español de Derivados Financieros.
oikonomicon.udc.es (2020). Página del profesor Carlos Piñeiro Sánchez.
Brealey, Richard; Myers, Stewart; Allen, Franklin (2020). Principios de finanzas corporativas. 13ª ed.. Madrid: McGraw-Hill. Accesible en formato electrónico para lectura en www.ingebook.com |
|
Bibliografía complementaria
|
Elvira, Óscar; Puig, Xavier (2015). Comprender los productos derivados: futuros, opciones, productos estructurados, CAPs, Floors, Collars, CFDs.... Barcelona: Profit
Suárez, Andrés (2014). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. 22ª ed.. Madrid: Pirámide
Doldán, Félix (2003). Dirección financiera de la empresa. Santiago: Tórculo
Piñeiro, Carlos; De Llano, Pablo (2011). Finanzas empresariales: teoría y modelos con hoja de cálculo. Santiago: Andavira
Hull, John C. (2014). Introducción a los mercados de futuros y opciones. 8ª ed.. México: Pearson Educación
Álvarez, Begoña; Boedo, Lucía (2011). La financiación empresarial: exposición teórica y análisis de la operativa. Estudio de casos reales desarrollados en Excel. Barcelona: Inforbook's
Valls, María del Carmen; Cruz, Salvador (2012). Operaciones financieras avanzadas. Madrid: Pirámide
Piñeiro, Carlos; De Llano, Pablo (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Santiago: Andavira |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise das Operacións Financeiras/611G02004 | Estatística I/611G02006 | Contabilidade Financeira I/611G02013 | Estatística e Introdución á Econometría/611G02014 | Contabilidade Financeira II/611G02018 | Teoría do Investimento/611G02020 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Planificación Financeira/611G02034 |
|
Observacións |
- A entrega de traballos documentais que se realicen nesta materia:
- Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
- Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de
sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase
na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade.
- Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas, sensoriais,
psíquicas ou socioculturais, experimente dificultades a un acceso
adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|