Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A7 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A10 |
Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenrolar e fortalecer no alumno unha perspectiva de dirección xeral. |
A1
|
B3 B7
|
C5
|
Comprender os conceptos fundamentais en dirección estratéxica: estratexia, planificación estratéxica, dirección estratéxica, a relación entre estratexia e organización, análise da competencia, e análise estratéxico da empresa e da industria. |
A2 A3 A4 A6 A8 A10
|
B1 B2 B4 B6 B10
|
C1 C2 C3 C6 C8
|
Comprender e diferenciar os diferentes niveis da estratexia empresarial: corporativo, competitivo e funcional. |
A9 A11 A12
|
B5 B8
|
C3 C5 C7
|
Desenvolver unha conciencia dos efectos dinámicos das accions estratéxicas da empresa e dos seus rivais na estratexia competitiva e na estratexia corporativa da empresa. |
A3 A9
|
B5 B9
|
C2 C3 C8
|
Integrar o conocemento adquirido en cursos anteriores nun marco conceptual útil a nivel de dirección xeral e aplicado a novos proxectos empresariais. |
A2 A5 A7
|
B9
|
C3 C4
|
Iniciar a aprendizaxe do trabajo en equipo, aprendendo a dialogar (no estudio de casos) e tomar acordos (para a elaboración do traballo tutelado).
|
A10 A11 A12
|
B4 B9 B10
|
C1 C2 C6 C7
|
Conocer as ferramentas de análise estratéxico e as perspectivas teóricas e metodolóxicas dispoñibles. |
A1 A3 A4
|
B3 B6
|
C3 C6
|
Desenvolver hábitos de pensamento analítico ordenado e capacidade de síntesis, e desenvolvemento de habilidades na presentación de conclusions de forma eficaz e convincente tanto en forma escrita como oral acerca dos problemas estratéxicos dunha empresa. |
A11 A12
|
B1 B8 B10
|
C1 C5 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. INTRODUCCIÓN Á DIRECCIÓN ESTRATÉXICA E POLÍTICAS DE EMPRESA |
1. Marco conceptual básico de dirección estratéxica
|
II. MARCO TEÓRICO-PRÁCTICO |
2. O proxecto emprendedor
3. A lóxica estratéxica da empresa.
|
III. ESTRATEXIA DE NEGOCIO OU ESTRATEXIA COMPETITIVA |
4. Concepto de unidade de negocio
5. Compoñente organizativo
6. Procesos de negocio
|
IV. ESTRATEXIA CORPORATIVA |
7. Modelos de crecemento empresarial
8. Estratexias de internacionalización |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A6 C2 |
17 |
34 |
51 |
Estudo de casos |
A1 A3 A4 A5 A7 A11 A12 B2 B5 B6 B8 B10 C2 C5 C7 C8 |
10 |
30 |
40 |
Traballos tutelados |
A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B3 B7 C1 C3 C4 C6 |
12 |
36 |
48 |
Proba mixta |
A6 B1 B3 C3 C1 |
1 |
0 |
1 |
Aprendizaxe servizo |
A1 A3 A4 A5 B3 B4 B6 B9 B10 C4 |
3 |
3 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición nas clases presenciais dos contidos teóricos e prácticos da asignatura orientando ó alumno tanto na metodoloxía de traballo máis apropiada para a preparación do contenido da exposición como o material bibliográfico aconsellado.
O tempo adicado a cada un dos capítulos en que está dividida a materia será proporcional á súa extensión e o grado de dificultade para a súa preparación.
Para a preparación dos contenidos de menor dificultade de comprensión orientarase ó alumno sobre as fontes concretas máis apropiadas e sobre os aspectos máis relevantes para alcanzar os resultados da aprendizaxe establecidos para a asignatura. |
Estudo de casos |
O profesor plantexará a análise de diferentes empresas reais enmarcando cada unha delas nos apartados correspondentes dos contenidos da asignatura.
Por medio de cada un dos casos, os estudiantes e o profesor involucranse no proceso de análise e discusión profundos acerca das circunstancias a que se enfrenta cada unha das empresas analizada.
O desenvolvemento dos estudios de casos servirá de referencia para a elaboración do traballo tutelado de carácter obligatorio. |
Traballos tutelados |
No traballo tutelado, os alumnos utilizarán o método do caso para analizar unha realidade empresarial desde o enfoque da dirección estratéxica basada en competencias. |
Proba mixta |
Os estudantes contestarán as preguntas relativas aos contidos tratados nas sesiones maxistrais. |
Aprendizaxe servizo |
Os estudantes poderán elexir realizar o traballo tutelado dunha empresa do terceiro sector, combinando o servizo á comunidade co aprendizaxe dunha ferramenta de análise estratéxico e a xestión basada en competencias.
Os profesores contactarán previamente con responsables das organizaciones sen fin de lucro que teñen convenio con a UDC para facilitar o traballo dos estudantes. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
Aprendizaxe servizo |
|
Descrición |
Nas sesiones maxistrais, o profesor atenderá a cada unha das cuestions planteadas polos alumnos durante o desenvolvemento das mismas referentes ó tema que no momento da súa intervención se esteña tratando. Se as cuestions plantexadas requiren respostas máis amplias propondráselle ó alumno que as volva a plantexar nas sesions de tutorías.
Nos horarios de tutoría o alumno será atendido para aclarar aquelas dudas que lle surxan para a preparación da materia. Sin citar á persoa que realizóu a consulta, esta pode ser publicada en Moodle o grabada en Teams, xunto coa súa resposta, coa finalidade de que outros alumnos poidan sacar proveito da misma. Todo elo se o el profesor considera oportuna e de interese xeral a consulta plantexada.
Nas análises de casos, o alumno deberá intervir para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista sobre algún aspecto dos tratados no caso.
Nos traballos tutelados atenderáse de forma personalizada a cada un dos grupos de traballo orientándoos no plantexamento do proxecto, fomentando a discusión constructiva entre os compoñentes do grupo e corrixindo aqueles aspectos do traballo que a xuicio do profesor así o requiran.
O seguemento de cada un dos traballos contribuirá a poder valorar de forma máis precisa o esforzo realizado por cada un dos compoñentes do grupo de traballo.
Seguendo as recomendacións da UDC en materia de sostenibilidade,los traballos enviaránse sempre en formato dixital, evitando o consumo inxustificado de papel.
Os estudantes e os docentes comprométense a entregar os informes de análise estratéxico ás empresas estudadas, especialmente ás organizacions sen fin de lucro implicadas no proxecto de aprendizaje-servizo dos estudantes.
Para os estudantes co recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia o vehículo de comunicación co profesor serán as plataformas Teams e Moodle para a xestión de contidos e o correo electrónico e Teams como medio de comunicación entre o profesor e o alumno para a solución de dúbidas e a entrega de traballos e a súa valoración. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A6 B1 B3 C3 C1 |
40% da nota final |
40 |
Traballos tutelados |
A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B3 B7 C1 C3 C4 C6 |
30% da nota final |
30 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A6 C2 |
A asistencia non será obligatoria |
0 |
Estudo de casos |
A1 A3 A4 A5 A7 A11 A12 B2 B5 B6 B8 B10 C2 C5 C7 C8 |
30% da nota final |
30 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación descritos servirán para a primeira oportunidade. Na valoración dos traballos tutelados terase en conta o seguemento do proxecto de aprendizaxe-servizo. A participación en actividades de evaluación continua nun porcentaxe inferior ao 20% implica una valoración de no presentado, con independencia de la puntuación alcanzada. Na segunda oportunidade a nota da evaluación continua ponderará un 50% da nota final, e o 50% restante poderase obter dun análise dun caso de estudo que o alumno desenrolará na data oficial de avaliación. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, os criterios de avaliación serán os mesmos. Na convocatoria adiantada de Decembro o criterio de avaliación será o mesmo que na segunda oportunidade. O comportamento fraudulento en cualquera dos apartados sometidos a valoración supondrá a calificación de cero puntos na avaliación final. Está expresamente prohibido ter acceso durante as probas presenciais a teléfonos móviles e calesqueira outros dispositivos de comunicación a distancia e/ou de almacenamento de información.
A non observancia desta norma supón o suspenso na acta correspondente. El alumno terá que acreditar a súa identidade da acordo á normativa vixente.
Para cualqueira outra cuestión non expresamente detallada nesta guía estaráse ó disposto na normativa vixente aplicable a cada caso que se plantee.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA: Sánchez, R. and Heene, A. (2004). The New Strategy Management. Organization, Competition, and Competence , John Wiley&Sons, Inc., New York. Bueno Campos, E.; Morcillo Ortega, P. y Salmador Sánchez, M. P. (2006). Dirección estratégica. Nuevas perspectivas teóricas. Pirámide FUENTES DE CASOS DE ESTUDIO Artigos procedentes de revistas científicas facilitados por o profesor da asignatura. The Case Journal (accesible desde la biblioteca), http://kmelot.biblioteca.udc.es/search*gag/m?SEARCH=case+journal&sortdropdown=-&searchscope=1&submit=Enviar Emerald Emerging Markets Case Studies (accesible desde la biblioteca), http://www.emeraldinsight.com/case_studies.htm?articleid=17068615 http://91.121.77.230/e_casos/cast/pages/estudios/estudios.asp |
Bibliografía complementaria
|
|
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA: Besanko, D., Dranove, D., and Shanley, M. (2000): Economics of Strategy , John Wiley&Sons, Inc., New York. Cátedra Nebrija-BBVA en formación de emprendedores. El arte de emprender . Servicio de publicaciones de la Universidad Antonio de Nebrija Collis, D.J., and Montgomery, C.A. (1997): Corporate Strategy. Resources and the Scope of the Firm, Irwin, McGraw-Hill, United States of America. Gil Estallo, M.A. Cómo crear y hacer funcionar una empresa . Conceptos e instrumentos. ESIC Gómez Gras, J. M.; Fuentes Fuentes, M.; Batista Canino, R. M. y Hernández Mogollón, R. (2012). Manual de casos sobre creación de empresas en España. Mc Graw Hill. Grant, R. M. (2006, 5ª Ed.). Dirección estratégica. Conceptos, técnicas y aplicaciones. Thompson Civitas. Guerras Martín, L. A. y Navas López, E. (2007, 4º Ed.): Dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones . Thomson-Civitas, Madrid. Hill, C. W. L., y Jones, G. R. (2004, 6º ed.): Administración Estratégica. Un enfoque integrado , McGraw-Hill, México. Mateo Dueñas, R. y Sagarra Porta, Ramón (2004). Creación de empresas. Teoría y Práctica. Mc Graw Hill Porter, M.E. (2009): Estrategia Competitiva , Editorial Pirámide, Madrid. Porter, M.E. (2010): Ventaja Competitiva: creación y sostenibilidad de un rendimiento superior , Editorial Pirámide, Madrid. Ventura, J. (2008): Análisis Estratégico de la Empresa , Paraninfo, Madrid. Independientemente de las referencias anteriores el profesor puede en cualquier momento a lo largo del curso recomendar otras referencias que por su actualidad e interés puedan ayudar al alumno en su preparación de l a asignatura.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008 | Introdución ao Marketing/611G02015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Análise Económico das Organizacións/611G02023 | Investigación de Mercados/611G02024 | Contabilidade Directiva/611G02032 |
|
Materias que continúan o temario |
Dirección Estratéxica e Política Empresarial II/611G02033 |
|
|