Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A5 |
CE5 - Coñecemento dos ámbitos materiais nos que existe unha primacía do Dereito da Unión Europea: consumo; Dereito industrial; Dereito da competencia; Dereito de sociedades; Dereito das telecomunicacións; espazo de liberdade, seguridade e xustiza. |
A6 |
CE 6 - Coñecemento dos sistemas de recursos e procedementos xudiciais comunitarios |
A8 |
CE 8 - Coñecemento das políticas de xénero da Unión Europea. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que deberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
CG1 - Coñecemento das institucións da Unión Europea e da vías de acceso ante elas dos cidadáns e das persoas xurídicas |
B7 |
CG2 - Coñecemento das áreas xeográficas e dos aspectos materiais nos que se desenvolve a acción exterior da Unión Europea |
B8 |
CG3 - Manexo solvente da información sobre a UE e dos portais xurídicos e de información da Unión Europea |
B9 |
CG4 - Comprensión do pasado xurídico común europeo |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Conocimiento de los instrumentos jurídicos e institucionales a través de los cuales se articulan las competencias jurisdiccionales de la Unión Europea |
|
BR1 BR2 BR3
|
CR4
|
Manejo de las fuentes del Derecho de la Unión Europea en su dimensión jurisdiccional |
AR8
|
BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9
|
|
Conocimiento de las vías de intervención ante los Tribunales de la Unión Europea |
AR5 AR6
|
|
|
Redacción de documentos procesales |
|
|
CR3 CR6
|
Lectura crítica de la jurisprudencia europea |
|
|
CR7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Bloque 1º.- DEREITO INTERNACIONAL PÚBLICO
|
Lección 1ª.- O Tribunal de Xustiza da Unión Europea. Organización e funcionamiento: A) O Tribunal de xustiza: Organización e funcionamiento.- B) O Tribunal General: Organización e funcionamiento; C) O Tribunal da Función Pública: Organización e funcionamiento; D) O Procedemiento; E) As relacions entre o TXUE e o TEDH.
Lección 2ª.- O Sistema de Accions e Recursos:A) As competencias do Tribunal de Xustiza da Unión Europea; B) O control do cumplimento do Dereito da Unión Europea: O recurso de incumplimento; C) O control da legalidade dos actos das institucions europeas: o recurso de nulidade; o recurso de omisión; o recurso de indemnización; D) A remisión prexudicial: a cooperación entre o TXUE e os órganos xudiciais nacionais; E) A competencia consultiva: o control da legalidade dos tratados internacionais.
|
Bloque 2º.- DEREITO PROCESUAL |
Lección 3ª.- O procedemento ordinario ante o Tribunal de Xustiza. Cuestiones xerais. Fase escrita
Lección 4ª.- O procedemento ordinario. Audiencia. Procedemento cautelar
Lección 5ª.- Procedemento en materia de propiedade industrial
Lección 6ª.- A casación
Lección 7ª – Os xuíces comunitarios. A organización das xurisdiccións estatales e a determinación das suas competencias.
Lección 8ª.- Os principios de cooperación entre autoridades xudiciales. As bases da cooperación. O recoñecemento mutuo. Perspectivas de futuro.
Lección 9ª.- Garantías procesuales comunitarias
Lección 10ª.- Organización institucional da Unión Europea dirixida á cooperación entre autoridades xudiciais.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Directed discussion |
A6 |
2 |
8 |
10 |
Oral presentation |
A5 B2 B3 |
5 |
0 |
5 |
Mixed objective/subjective test |
B5 |
4 |
27 |
31 |
Guest lecture / keynote speech |
A8 B7 B1 B4 B8 B9 B6 C3 C4 C6 C7 |
40 |
63 |
103 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Directed discussion |
A discusión dirixida é una ferramenta que propicia a intervención do alumnado en clase a partir dun tema proposto sobre as materias que se están a impartir e, normalmente, de actualidade. Así mesmo provoca que o alumnado busque solucións de xeito rápida a partir do coñecemento adquirido nas sesions anteriores |
Oral presentation |
A presentación oral é unha técnica habitualmente utilizada nos Mestrados para a exposición oral dos traballos preparados polo alumnado. Unhas veces tratarase dun traballo de investigación, outras da presentación de casos resoltos, etc. |
Mixed objective/subjective test |
Para a evaliación do alumnado ademais do que supón a avaliación continua durante o desenvolvemento do modulo tense en conta o resultado dunha proba mixta que, se ben pode variar dun curso a outro, basicamente está composta de preguntas tipo test, preguntas curtas, algunha pregunta a desenrolar e a resolución de casos prácticos. |
Guest lecture / keynote speech |
As clases presenciais desenrólanse a partir dunhas sesións teóricas baseadas na lección maxistral. Despois utilízanse outras técnicas como as discusións dirixidas ou as presentacións orais |
Personalized attention |
Methodologies
|
Oral presentation |
Mixed objective/subjective test |
|
Description |
Normalmente, para a preparación da presentación oral dos traballos de investigación ou dos casos resoltos é aconsellable a participación do profesorado para a supervisión, a resolución de dúbidas, a corrección dos borradores, etc.
Así mesmo en vistas á preparación da proba mixta é moi conveniente a consulta e o asesoramento do profesorado, o cal require unha atención personalizada. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Directed discussion |
A6 |
A valoración da discusión dirixida consistirá na asistencia habitual as clases presenciais e na participación dos mesmos |
4 |
Oral presentation |
A5 B2 B3 |
Para a cualificación da presentación oral valorarase, principalmente, a calidade do traballo presentado ou a do caso resolto. Así mesmo, terase en conta a claridade na exposición e a corrección na argumentación e nas respostas ás cuestións formuladas |
20 |
Mixed objective/subjective test |
B5 |
Tal e como se expuxo no apartado das metodoloxías a proba conxunta pode estar constituída por varios capítulos: preguntas tipo test, curtas, a desenrolar, caso práctico, etc. Dependendo da configuración do exame concreto farase unha ponderación dos resultados de todas as cuestións |
65 |
Guest lecture / keynote speech |
A8 B7 B1 B4 B8 B9 B6 C3 C4 C6 C7 |
A valoración da sesión maxistral consistirá na asistencia habitual ás clases presenciais e na participación nos debates dirixidos e na resposta ás cuestións formuladas |
11 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
Bibliografía básica: |
RICARDO ALONSO GARCIA : El Juez Español y el Derecho Comunitario
DIEZ DE VELASCO, M: Las Organizaciones internacionales, ed. Tecnos, 16ª ed., 2010. Epígrafe 7 del Capítulo XXVII (El Tribunal de Justicia de la Unión Europea)
MANGAS MARTIN, A. y LIÑAN NOGUERAS, D.J.: Instituciones y Derecho de la Unión Europea, Tecnos, 6ª ed., 2010. Capítulos 19 (El Tribunal de Justicia de la Unión Europea: Organización y funcionamiento) y 20 (El sistema jurisdiccional de la Unión Europea)
| |
Complementary
|
|
Bibliografía complementaria: |
JOSÉ ANTONIO PASTOR RIDRUEJO: Las relaciones entre el Tribunal de la Unión Europea y el Tribunal Europeo de Derechos Humanos tras la entrada en vigor de la Constitución para Europa
CARLOS ESPALIÚ BERDUD: Tribunal de Justicia de la Unión Europea
SOBRIDO PRIETO, M.: Las Comunidades autónomas ante el Tribunal de Justicia y el Tribunal de Primera instancia de las Comunidades Europeas, ed. Tirant lo Blanch, 2003, 518 pp.
SOBRIDO PRIETO, M.: “Primera condena al pago simultáneo de una multa coercitiva y de una suma a tanto alzado por inejecución de sentencia: comentario a la Sentencia del Tribunal de Justicia de las Comunidades Europeas de 12 de julio de 2005, C-304-02, Comisión/Francia”, Revista General de Derecho europeo, ed. Iustel, nº9, 2006, 35 pp.
SOBRINO HEREDIA, J.M.: “El sistema jurisdiccional en el proyecto de Tratado constitucional de la Unión Europea”, en Revista de Derecho comunitario europeo, nº16, 2003, pp. 993-1040.
SOBRINO HEREDIA, J.M.: “La actividad consultiva del Tribunal de Justicia de las Comunidades Europeas”, en BADIA MARTI, A. y otros (coords.): Derecho internacional y comunitario ante los retos de nuestro tiempo (Homenaje a la profesora Victoria Abellán Honrubia), vol. 2, 2009, pp. 1259-1274.
SOBRINO HEREDIA, J.M.: “El Tribunal de Justicia”. Portal Iustel—Apartado de “Base de Conocimiento jurídico”—Derecho de la Unión europea—Sección IV: Sistema jurisdiccional. (ref. RI §910384).
SOBRINO HEREDIA, J.M.: “El tribunal de primera instancia”. Portal Iustel—Apartado de “Base de Conocimiento jurídico”—Derecho de la Unión europea—Sección IV: Sistema jurisdiccional. (ref. RI §910385).
SOBRINO HEREDIA J.M. y SOBRIDO PRIETO, M.: “Procedimiento prejudicial”. Portal Iustel—Apartado de “Base de Conocimiento jurídico”—Derecho de la Unión europea—Sección IV: Sistema jurisdiccional. (ref. RI §910388).
|
Recursos web: |
BIBLIOTECA UDC: http://www.udc.es/biblioteca/
BOE: http://www.boe.es/
DOGA: http://www.xunta.es/dog/
BASE DE DATOS ARANZADI: http://www.westlaw.es/westlaw/ (só pode consultarse a través da UDC)
PORTAL DE DERECHO IUSTEL: http://www.iustel.com/ (só pode consultarse a través da UDC)
www.unodc.org
www.coe.int
http://www.un.org/spanish/law/
http://www.hcch.net
http://hcch.e-vision.nl/index_en.php?act=text.display&tid=21
http://www.coe.int/
http://ec.europa.eu/civiljustice/
http://ec.europa.eu/justice_home/judicialatlascivil/html/index_es.htm
http://www.elorge.admin.ch/elorge/index.html
http://www.justice.gov.ma/fr/OrganisationJudiciaire/carte.aspx
http://eur-lex.europa.eu/es/index.htm
www.prontuario.org
http://curia.europa.eu/
http://eur-lex.europa.eu/es/legis/20101101/chap193020.htm
http://eur-lex.europa.eu/es/prep/latest/chap1930.htm
http://www.ejn-crimjust.europa.eu/
http://www.eurojust.europa.eu/ http://ec.europa.eu/dgs/justice/index_en.htm | |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Final dissertation/612447308 | Area of freedom, security and justice/612447311 | EU law of the sea/612447310 |
|
|