Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de expresión tanto oral como escrita, con especial atención á linguaxe xurídica |
A8 A11 A12
|
B2 B4
|
C1
|
Capacidade de se expresar axeitadamente en público e de manexar a oratoria e a argumentación xurídica |
A8 A12
|
B12 B2 B4
|
C1
|
Capacidade para empregar internet e as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión |
A13
|
B13
|
C6 C7
|
Traballar de forma colaborativa e comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo |
A11 A12
|
B10 B12 B4
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. La Comunicación: Del origen la actualidad. |
1.1. Definición.
1.2. Modalidades de Comunicación.
1.3. Evolución: Da orixe á imprenta.
1.4. O sistema comunicativo moderno.
1.5. A sociedade en rede.
1.6. A era da transparencia. |
TEMA 2. Comunicación non verbal. |
2.1. Definición e concepto.
2.2. Características.
2.3. Comunicación interna e externa.
2.4. A linguaxe corporal: posta en escena.
2.5. Casuística de cada medio de comunicación.
2.6. Conceptos básicos: márketing, público obxectivo, posicionamento.
2.7. Comunicación imaxe: cualidades do orador/a. |
TEMA 3. Comunicación e emoción. |
3.1. Ethos, pathos e logos.
3.2. Vestimenta.
3.3. Kinesia, paralingüística e proxémica. |
TEMA 4. Modos da Comunicación. |
4.1. Información.
4.2. Publicidade.
4.3. Propaganda.
4.4. Relacións Públicas.
4.5. Evolución: Da razón á emoción. |
TEMA 5. Fundamentos da comunicación oral e escrita. |
5.1. Lingua estándar e variedades dialectais.
5.2. Retórica clásica.
5.3. Argumentación.
5.4. Retórica xudicial.
5.5. Retórica dixital. |
TEMA 6. Comunicación oral aplicada ao Dereito. |
6.1. Retórica, Oratoria e Dialéctica.
6.2. Audiencia e medo a falar en público.
6.3. Principios básicos da exposición oral.
6.4. Clases e xéneros de discurso.
6.5. A exposición. |
TEMA 7. Comunicación escrita aplicada ao Dereito. |
7.1. Organización do texto escrito.
7.2. Técnicas de comunicación escrita aplicadas ao Dereito.
7.3. O proceso de redacción.
7.4. Documentación e bases especializadas. |
TEMA 8. Modernización e simplificación da linguaxe xurídica. |
8.1. A Comisión de Modernización da Linguaxe
Xurídica.
8.2. Informe da Comisión de Modernización da Linguaxe
Xurídica.
8.3. O dereito para comprender.
8.4. Recomendacións aos profesionais.
8.5. Recomendacións ás institucións.
8.6. Recomendacións aos medios de comunicación. |
TEMA 9. Comunicación pública e Xustiza. |
9.1. Xornalismo xudicial.
9.2. Protocolo de Comunicación da Xustiza.
9.3. Contorna legal, normativa orgánica e regulamentaria.
9.4. As oficinas de comunicación do Poder Xudicial.
9.5. Información xudicial: límites.
9.6. Información xudicial e transparencia.
9.7. Uso das linguas cooficiais. |
TEMA 10. Comunicación 2.0. |
10.1 Comunicación Web.
10.2. Redes sociais: Facebook, Twitter e Instagram.
10.3. Comunicación móbil. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 A11 A12 A13 C7 |
24 |
12 |
36 |
Obradoiro |
A11 A13 B10 B12 B13 B2 B4 C1 |
12 |
24 |
36 |
Presentación oral |
A8 A12 B10 B12 B13 B2 B4 C1 C6 |
11 |
22 |
33 |
Traballos tutelados |
A8 A11 A12 A13 B10 B12 B13 B2 B4 C1 C6 C7 |
0 |
26 |
26 |
Proba práctica |
A8 A11 A13 B13 B2 B4 C1 C6 |
4 |
12 |
16 |
Proba mixta |
A8 A13 B13 C1 C6 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases expositivas sobre o temario da materia. |
Obradoiro |
Actividades que se realizarán individualmente ou en grupo. Clases prácticas. |
Presentación oral |
Probas de comunicación oral. |
Traballos tutelados |
Traballo tutelado seguindo as pautas definidas polo/a docente. |
Proba práctica |
Traballo escrito. |
Proba mixta |
Proba na que se avalía a asimilación dos contidos e a capacidade de pór en práctica as destrezas propias da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada ao alumnado realizarase a través do seguimento e corrección dos traballos tutelados, así como das diversas prácticas que terán que realizar durante o cuadrimestre.
Para o desenvolvemento desta atención personalizada contémplanse titorías presenciais, xunto co seguimento continuo na aula e a través de Moodle. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A8 A12 B10 B12 B13 B2 B4 C1 C6 |
Probas de comunicación oral. A parte de comunicación oral avaliarase ao 100% con estas probas, sendo necesario aprobar cada unha das prácticas que se realicen. |
25 |
Traballos tutelados |
A8 A11 A12 A13 B10 B12 B13 B2 B4 C1 C6 C7 |
Traballo para avaliar a competencia en comunicación escrita. |
25 |
Proba práctica |
A8 A11 A13 B13 B2 B4 C1 C6 |
Prácticas de escritura. |
10 |
Proba mixta |
A8 A13 B13 C1 C6 |
Exame final da materia no que serán avaliados os coñecementos teóricos e prácticos de expresión escrita adquiridos durante a mesma. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Dado que é unha materia eminentemente práctica, o peso maioritario desta recae, sobre todo, nos traballos realizados polo alumnado. O 40% da avaliación total procede da proba obxectiva sobre a teoría impartida nas clases maxistrais e exercizos prácticos. Esta proba realizarase na data establecida pola Facultade. O 60% restante responde á avaliación das prácticas de comunicación oral e escrita realizadas ao longo do curso. Para superar a materia é necesario aprobar tanto a parte práctica como a teórica, é dicir, obter polo menos un 3 (30 sobre 100) no conxunto das prácticas realizadas e un 2 (20 sobre 100) no exame final. Na segunda oportunidade, o alumno/a deberá presentar unha serie de prácticas pactadas previamente coa docente e examinarse da parte teórica. No caso de que a tivera aprobada a parte práctica ou teórica na primeira oportunidade, gardaráselle a nota para a segunda. Unha falta de ortografía implica que non se corrixirá ese traballo, exercicio ou exame. Penalizarase o plaxio de calquer traballo coa anulación da proba entregada. O alumnado que goce de dispensa académica deberá porse en contacto cos dous profesores da asignatura antes do día 15 de febreiro, a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias ás aulas. Fóra desta data non serán atendidas peticións deste tipo. Os/as alumnos/as deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (Moodle), pois será o espazo a través do cal se lles comunicará toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e cualificacións.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
RAE (Real Academia de la Lengua Española) (2014). Diccionario de la lengua española : [Edición del Tricentenario]. Madrid : Espasa Calpe
CASADO, Manuel (2012). El castellano actual. Usos y normas. Pamplona: EUNSA
Ministerio de Justicia (2011). Informe de la Comisión de modernización del lenguaje jurídico. Mnisterio de Justicia
RAE (Real Academia de la Lengua Española) (2012). Ortografía básica de la lengua española. Madrid: RAE
Consejo General del Poder Judicial (2018). Protocolo de Comunicación de la Justicia. Madrid: Consejo General del Poder Judicial |
|
Bibliografía complementaria
|
JIMÉNEZ YÁÑEZ DE BARBER, Ricardo; MANTECÓN SANCHO, Joaquín (2012). Escribir bien es de justicia : técnicas de expresión escrita para juristas. Cizur Menor : Aranzadi-Thomson Reuters
CASSANY, Daniel (2007. 14ª ed.). La cocina de la escritura. Barcelona : Anagrama
BOEGLIN NAUMOVIC, Martha (2007). Leer y redactar en la universidad : del caos de las ideas al texto estructurado. Sevilla : MAD
VILCHES VIVANCOS, Fernando (2010). Manual de lenguaje jurídico-administrativo. Madrid : Dykinson
MONTOLÍO, Estrella (coordinadora) (2000). Manual práctico de escritura académica. Barcelona : Ariel
FIGUERAS, Carolina (2001). Pragmática de la puntuación. Barcelona : Octaedro |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase visitar periódicamente o Campus Virtual co fin de estar atentos ás novidades da materia.Green Campus1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- A entrega realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
- De se realizar en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
2. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. 3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 4. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). 5. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|