Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento da organización dos dereitos dominicais no sistema xurídico español e galego |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 A14
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B2 B3 B5
|
C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais), relacionadas especialmente co sistema patrimonial |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 A12
|
B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Capacidade de interpretar e analizar críticamente os problemas e as solucións que se plantexan no ámbeto da propiedade inmobiliaria, tanto urbana, como rústica. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Capacidade de comprender diferentes documentos xurídicos que atinxen a constitución, dinámica, ou extinción das relacións xurídico-reais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B6 B7 B8 B9 B12 B13
|
C1 C2
|
Resolver problemas relacionados coa materia de forma efectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexo básico do sistema de funcionamento do Rexistro da Propiedade. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A13
|
B6 B7 B8 B9 B12 B13
|
C1 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I.- A PROPIEDADE INMOBILIARIA URBANA |
I.1.- O dereito da propiedade privada na Constitución.-
I.2.- A adquisición e o exercicio do «ius aedificandi».-
I.3.- Modos de acceso a propiedade inmobiliaria urbana e a súa financiación.-
I.4.- O réxime especial das viviendas protexidas.-
I.5.- O uso das edificacións. Clasificación e usos. Usos residenciais, comerciais e industriais, agrícolas - gandeiros - forestais e cinexéticos, dotacionais, de aparcamento. O cambio de uso. |
II.- DEREITO PRIVADO E XESTIÓN URBANÍSTICA |
II.1.- Principios xerais do estatuto xurídico da propiedade urbana.-
II.2.- A clasificación do solo.-
II.3.- Os derechos e as obrigas dos propietarios dos distintos tipos de solo.-
II.4.- Os sistemas de xestión e de transformación do solo.-
II.5.- La situación de los terceros ante el desarrollo urbanístico.- |
III.- A PUBLICIDADE DOS DEREITOS REAIS: O REXISTRO DA PROPIEDADE |
III.1.- O Rexistro da Propiedade: organización.
III.2.- O obxecto da publicidade inmobiliaria.
III.3.- O procedimento rexistral: inmatriculación, inscripción e calificación (recursos fronte a calificación).
III.4.- Anotacións preventivas e outros asentos rexistrais.
III.5.- Extinción e rectificación dos asentos rexistrais.
III.6.- Efectos da inscripción rexistral. |
IV.- URBANISMO E REXISTRO DA PROPIEDADE |
IV.1.- Actos inscribibles
IV.2.- Supostos especiais de tramitación e adxudicación de fincas na reparcelación e os problemas das fincas e aproveitamentos de orixe.
IV.3.- A inscripción das obras novas. |
V.- O REXISTRO DO CATASTRO INMOBILIARIO |
V.1.- A parcela catastral.
V.2.- Coordinación entre Catastro e Rexistro da Propiedade.
V.3.- Efectos da titularidade catastral dos inmoveis. |
VI.- A PROPIEDADE RÚSTICA |
VI.1. Rasgos xerais do estatuto da propiedade rústica e particular consideración da función social da propiedad rústica.-
VI.2. O réxime xurídico da propiedade rústica. a) As explotacións agrarias prioritarias. b) As unidades mínimas de cultivo. c) Aproveitamento do solo rústico.- |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
15 |
30 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 |
12 |
12 |
24 |
Lecturas |
A1 A2 A3 A4 A5 |
4 |
4 |
8 |
Proba de ensaio |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 |
3 |
4.5 |
7.5 |
Seminario |
A9 A10 A11 A12 A13 |
4 |
4 |
8 |
Discusión dirixida |
A9 A10 A11 A12 A13 B2 B3 B5 |
5 |
0 |
5 |
Solución de problemas |
B7 B8 B2 B3 B5 |
15 |
15 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
- Os Profesores exporán os contidos fundamentales da materia, con participación crítica dos alumnos. |
Estudo de casos |
- Os Profesores proporán casos prácticos que os alumnos terán que resolver, ben individualmente, ben en grupo. As solucións se plantearán e cuestionarán ante o conxunto de alumnos. |
Lecturas |
- Proporase a realización de recensións críticas a monografías ou a artigos doctrinais de investigación en materias propias da asignatura. |
Proba de ensaio |
- A proba consistirá no desenvolvemento de tres temas ou subtemas do programa da materia. |
Seminario |
- Ao longo do curso se proporá a participación en seminarios monográficos sobre modificacións normativas e sobre sentencias e resolucións da DGRN actuais. |
Discusión dirixida |
- O Profesor proporá un tema de actualidade relacionado coas institucións obxecto de estudo para o seu debate, de maneira razoada e argumentada. |
Solución de problemas |
- Os alumnos, en grupo ou individualmente, resolverán casos reais planteados polo Profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Seminario |
Lecturas |
Solución de problemas |
|
Descrición |
- O Profesor atenderá ós/ás alumnos/as de xeito individual e grupal, resolvendo os problemas suscitados poas lecturas, casos e problemas planteados para a súa axeitada resolución. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 |
- Ao longo do curso o Profesor proporá distintos casos ou supostos prácticos avaliables con cuestións que o alumno habrá de contestar ou resolver de maneira argumentada e sen utilizar materiais de apoio (nin bibliográficos, nin xurisprudenciais, nin normativos).
- A calificación obtida nas prácticas avaliables realizadas ao longo do curso se computará, exclusivamente, nas dúas oportunidades da primera convocatoria (maio/xunio e xullo). |
50 |
Proba de ensaio |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 |
- A proba de ensaio constará de tres preguntas do programa da materia que o alumno habrá de desenvolver, por escrito, durante un periodo de tempo dunha hora.
- Además se incluirá un suposto práctico, con ocasión do cual se formularán preguntas ou cuestións que habrán de resolverse de maneira fundada e sen utilizar materiais de apoio (normativos, xurisprudenciais e bibliográficos) |
50 |
|
Observacións avaliación |
- segunda oportunidad: sólo se conservan las prácticas una convocatoria, a partir de la presentación, si se suspende en segunda, es necesario presentarlas de nuevo. En todo caso, se pueden presentar en las dos convocatorias en las que se admiten.
- régimen de los alumnos con dispensa de tiempo parcial: tienen que presentar un trabajo específico, cuyo título habrá de ser consensuado y aprobado por el profesor. Dicho trabajo habrá de acomodarse a las instrucciones del profesor.
- penalización por plagio: lleva aparejado, además del suspenso, la prohibición de presentarse en la siguiente convocatoria a su manifestación.
- CRITERIO DE EVALUACIÓN. Es necesario aprobar test y prácticas Sólo se hará media, y se corregirán las prácticas, si se obtiene un mínimo de 4 puntos en el test.
- El test tendrá 25 preguntas y una de reserva. Cada pregunta tendrá una sola respuesta posible válida. Las preguntas respondidas erróneamente contarán negativamente. Se responderán como mínimo 20 preguntas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ALBALADEJO, Manuel (2011). Derecho Civil. Vol. III (Derecho de bienes). Madrid. EDISOFER
LACRUZ BERDEJO, J. L. (y otros) (2003). Elementos de Derecho Civil, T. III (Vols. I, II y 3.bis). Madrid. Ed. Dykinson
DÍEZ-PICAZO, Luis (2008). Fundamentos del Derecho Civil Patrimonial. Vol. III (Las relaciones jurídico-reales [...]) . Cizur Menor. Ed. Thomson - Civitas
BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, Rodrigo (2015). Manual de Derecho Civil. Derechos reales. Ed. Bercal, S.A.; Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
BUSTO LAGO, J. M.; ÁLVAREZ LATA, N. y PEÑA LÓPEZ, F. (2007). Acciones de protección de la posesión (Régimen jurídico, sustantivo y procesal, de las acciones de protección sumaria de la posesión). Cizur Menor. Ed. Aranzadi
DE PABLO CONTRERAS, P. (Coord.); MARTÍNEZ DE AGUIRRE, C y PÉREZ ÁLVAREZ, MIGUEL ÁNGEL (2008 (2ª edic.)). Curso de Derecho Civil. Vol. III (Derechos reales). Madrid. Ed. Colex
CARRASCO PERERRA, Á.; CORDERO LOBATO, E. y GONZÁLEZ CARRASCO, Mª C. (202). Derecho de la construcción y la vivienda. Cizur Menor, Ed. Aranzadi
CASTILLO MARTÑINEZ, C. DEL C. (2010). Derecho privado y gestión urbanística: aspectos sustantivos y registrales. Madrid, Ed. La Ley
DÍEZ-PICAZO, L. y GULLÓN BALLESTEROS, A. (2001). Sistema de Derecho Civil. Vol. III. Madrid. Ed. Tecnos
ARNAIZ EGUREN, R. (2010). Terreno y edificación, propiedad horizontal y prehorizontalidad. Cizur Menor, Ed. Civitas |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito da persoa/612G01007 | Dereito de obrigas e danos/612G01016 | Actuación e bens das administracións públicas/612G01017 | Dereito da Contratación/612G01024 | Dereitos Reais/612G01027 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<p>&nbsp;</p>
Es imprescindible, para una adecuada comprensión de la materia, tener conocimientos esenciales en Derecho Patrimonial I (perspectiva dinámica de las relaciones jurídicas sobre bienes y derechos de contenido patrimonial). - Resultan recomendables lecturas sobre el modelo económico liberal y la evolución del capitalismo como régimen de apropiación y tenencia de los medios de producción.
Es conveniente completar su estudio cursando la materia optativa "Dereito da propiedade inmobiliaria". &lt;/ul&gt; |
|