Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A5 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación |
A6 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués |
A7 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes |
A9 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos |
A14 |
Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B1 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B5 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C1 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C3 |
Demostrar un compromiso ético coas desigualdades |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares |
C7 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
C8 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico |
C9 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Saber relacionar o libro, a lectura e a edición no contexto histórico
|
AC1 AC5 AC7 AC9
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ7
|
CC1 CC2 CC3
|
Ser capaz de desenvolver unha na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturales |
AC5 AC7 AC9 AR3
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ7
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CR1 CR2 CR3
|
Realizar ensaios teóricos que poidan explicar os modelos sociales e culturais dentro do ámbito de estudio. |
AC5 AC6 AC7 AR3
|
BJ1 BJ2
|
CC3
|
Poder opinar críticamente sobre a sociedade actual e relacionala ca producción artística. |
AC5 AC6 AC7 AC9 AR3
|
BC1 BJ1 BJ2 BJ3 BJ7
|
CC1 CC2 CC3
|
Poder establecer nexos entre periodos temporales e culturas diversas |
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
O libro desde a Antigüidade á Idade Media |
1. A orixe da escritura.
2. Dos rolos ao códice.
3. Características, soportes, técnicas.
4. O scriptorium medieval
5. As bibliotecas.
|
A edición
|
1.Tipos de edición.
2. Introducción á critica textual. |
O libro na época da imprenta |
1. A Imprenta.
2. Convivencia do manuscrito e o impreso.
3. A imprenta en Europa.
4. imprenta en España.
5. Tipoloxía editorial. |
O libro e a lectura no século XXI |
1. O cambio de paradigma.
2.O libro electrónico.
3. A edición dixital / a edición dixital académica. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A1 A5 A6 A14 A7 B4 B5 B6 B1 B10 C1 C2 C3 |
1 |
2 |
3 |
Guest lecture / keynote speech |
A5 A6 A14 A7 B4 B5 B6 B1 B10 C1 C2 C3 |
6 |
10 |
16 |
Workbook |
A1 A5 A14 B4 B6 B1 C5 C6 C9 |
2 |
10 |
12 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A5 A6 A14 A7 B4 B5 B6 B1 C1 C2 C3 C5 C8 |
2 |
10 |
12 |
Events academic / information |
A1 A5 A6 A14 A7 B4 B5 B6 B1 C1 C2 C3 C5 C8 |
4 |
2 |
6 |
Workshop |
A1 A5 A14 A9 B4 B5 B6 B7 B1 B10 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
12 |
10 |
22 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado. |
Guest lecture / keynote speech |
Nestas sesións daránse as claves teóricas e describiránse conceptos básicos para fixar as nocións fundamentais que se precisan para o desenvolvimento do resto das metodoloxías de aprendizaxe. |
Workbook |
A través das lecturas os alumnos descubrirán perspectivas diferentes do obxeto de estudo, e ampliarán os coñecementos obtidos na aula. |
Mixed objective/subjective test |
Ao final do curso, na data fixada pola Facultade, o alumno realizará unha proba dedicada a verificar a adquisición das competencias da materia, para o cal se lle plantexarán preguntas e exercicios de diverso tipo (proba teórico-práctica). Requerirase, ademáis, que alcance un nivel de expresión acorde co dun posgrao universitario. |
Events academic / information |
Aproveitaranse os recursos e actividades dispoñibles. Así, os alumnos visitarán o Arquivo do Reino de Galicia co obxectivo de achegalos de modo directo e práctico á materialidade do libro e ao sistema de catalogación e arquivo. |
Workshop |
O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía. Os alumnos farán comentarios, manipularán textos, farán exposicións e articulacións de ideas conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas,agás da reflexión estética e a contextualización socio-histórica. |
Personalized attention |
|
Description |
O estudante poderá, sempre que sexa preciso, requerir a atención personalizada das profesoras, tanto para resolver dúbidas xurdidas na preparación da proba mixta, como nas sesións dedicadas ao obradoiro ou nas lecturas, mais nunca pode suplir as explicacións que non ten seguido por se ausentar da aula inxustificadamente. As profesoras estarán dispoñibles no su horario semanal de tutorías, e, ademais, por correo electrónico o previa cita por Teams. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A1 A5 A6 A14 A7 B4 B5 B6 B1 C1 C2 C3 C5 C8 |
En cada unha das oportunidades (final de cuadrimestre e xullo), realizarase unha proba mixta na que, a través de preguntas e exercicios varios, o alumno demostrará que acadou os coñecementos e competencias previstas.
Será moi importante tamén que neste exercicio ofrezca unha expresión correcta. |
60 |
Workshop |
A1 A5 A14 A9 B4 B5 B6 B7 B1 B10 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
Valorarase a participación e o desenvolvemento satisfactorio das actividades propostas nal aula e as asignadas para realizar fóra da aula. |
30 |
Events academic / information |
A1 A5 A6 A14 A7 B4 B5 B6 B1 C1 C2 C3 C5 C8 |
Está previsto que os estudantes asistan a un evento divulgativo ou científico. Programarase unha visita guiada ao Arquivo do Reino de Galicia, onde deberán seguir as explicacións que se lles faciliten co obxectivo de presentar por escrito un texto no que dean conta dos aspectos principais sobre os que se lle ten informado e, especialmente, daqueles que garden relación co tratado nas sesiós maxistrais e nos obradoiros. Deberán presentar un resumo completo e cabal da exposición no que demostren non só que asistiron ao seminario senon que foron quen de seguilo de maneira comprensiva. |
10 |
|
Assessment comments |
Considerarase como “non presentado” o alumno que non entregue as probas de ensaio ou non realice a proba mixta.
Terase en conta a situación particular dos alumnos con dispensa académica nas dúas convocatorias, dando un tratamento particularizado a cada caso.
Na 2.ª oportunidade o alumnado será avaliado cos mesmos criterios que na oportunidade anterior, aínda que con certa variación sobre as porcentaxes xa que non se poderán ter en conta as actividades de carácter presencial (Obradoiro). Así a valoración estará composta polo 60% da "Proba mixta" e 40 % de outras actividades que reemplazarán o resto de instrumentos de avaliación presencias.
O alumnado que teña dificultades para asistir ás sesións presenciais (incompatibilidade horaria ou outras causas xustificadas) deberá comunicalo ás profesoras antes de que comecen as aulas ou durante a primeira sesión. Unha vez comprobada a súa situación, poderá optar ás mesmas condicións de evaluación que o alumnado con dispensa académica. Convocatoria
adelantada de decembro: O sistema de avaliación será o mesmo que para as persoas con dispensa académica. O/A estudante deberá pórse en contacto coa profesora no mes de outubro.
A orixinalidade da investigación considérase sustancial e poderá ser contrastada mediante o programa de detección de plaxios que suscribiu a UDC. Calquera indicio de plaxio suporá a cualificación de 0.
A expresión do estudante nas distintas probas, exercicios e actividades levadas a cabo ha ser a que corresponde a unha titulación de posgrao (non só se tomará en conta, xa que logo, a correción ortográfica e gramatical). No caso de que a expresión dos exercicios e traballos realizados fóra da aula non garden relación coa das probas e exercicios que o estudiante realiza na aula baixo o control da profesora, para avaliar a expresión tomaranse como referencia os escritos que aquel ten elaborado sen axuda externa.
|
Sources of information |
Basic
|
CAVALLO, Guglielmo y Roger CHARTIER(dirs.) ( 2011). Historia de la lectura en el mundo occidental. Buenos Aires: Taurus
LYONS, Martyn (2012). Historia de la lectura y de la escritura en el mundo occidental. Buenos Aires, Ed. del Calderón
ESCOLAR, Hipólito (1987). Historia de las bibliotecas. Madrid: Fundación Germán Sanchez Ruipérez
LERNER, Fred (1999). Historia de las bibliotecas del mundo: desde la invención de la escritura hasta la era de la computación. Buenos Aires: Troquel
BURKE, Peter ( 2002). Historia social del conocimiento: de Gutenberg a Diderot. Buenos Aires: Paidós
BÁEZ, Fernando (2005). Historia universal de la destrucción de los libros: de las tablillas sumerias a la guerra de Irak. Buenos Aires: Sudamericana
PÉREZ PRIEGO, Miguel Ángel (2011). La edición de textos. Madrid: Síntesis
MARTINEZ DE SOUSA, José (1992). Pequeña historia del libro. Barcelona: Labor
MOLL, Jaime (2011). Problemas bibliográficos del libro del Siglo de Oro. Madrid: Arco/Libros |
|
Complementary
|
|
BURKE, Peter (2002). Historia social delconocimiento: de Gutenberg a Diderot. Buenos Aires: Paidós. CAVALLO, Guglielmo y Roger CHARTIER (dirs.) (2012), Historia de la lectura en el mundo occidental. Buenos Aires: Taurus. MANGUEL, Alberto (1996). Una historia de la lectura, Madrid: Fundación Sánchez Ruipérez-Alianza Editoria. MARTINEZ DE SOUSA, José (2004). Diccionario debibliología y ciencias afines. Gijón: Trea. MOLL, Jaime (1994). De la imprenta al lector. Estudios sobre el libro español de los siglos XVI al XVIII. Madrid: Arco Libros. POLASTRON, Lucien X. (2007). Libros en llamas:historia de la interminable destrucción de las bibliotecas. México: Fondo deCultura Económica. PEDRAZA, Manuel J. CLEMENTE, Yolanda y REYES, Fermín de los (2003). El libro antiguo. Madrid: Síntesis. TAGLE, Matilde (2007). Historia del libro. Textoe imágenes. Buenos Aires, Alfagrama. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Methods and Techniques for the Presentation of Research Papers/613584104 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Resources for Literature Research/613584106 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Entendese que o alumno dispón dunha competencia lingüística acorde ao nivel universitario dunha titulación de posgrao; de calqueira maneira, recoméndase a aqueles estudantes que teñan problemas na expresión (sexan ortográficas, sintácticas ou doutro tipo) que as subsanen. |
|