Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A2 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural |
A3 |
Ser capaz de realizar aportacións creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos productos artísticos e das realidades culturais |
A4 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos |
A5 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación |
A8 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma |
A9 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos |
A12 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais |
A13 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais |
A14 |
Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B5 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos. dentro de contextos mais amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
C1 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares |
C7 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
C8 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico |
C9 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5 AM8 AM9 AI1 AI2 AI3
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP7 BI2
|
CM1 CM2 CM4 CM5 CM6 CI1 CI2 CI3
|
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5 AM8 AM9 AI1 AI2 AI3
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP7 BI2
|
CM1 CM2 CM4 CM5 CM6 CI1 CI2 CI3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución ao curso |
Marco teórico, conceptual e metodolóxico. |
2. Ut Pictura Poesis |
Aproximación á teoría e aos paradigmas culturais de diferentes períodos a través das súas diversas facetas artísticas. |
3. Converxencias e diverxencias (Época contemporánea)
|
Análise de diferentes manifestacións artísticas desde a perspectiva da intermedialidade: cinema e poesía, música e pintura, etc. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C6 C8 C9 |
12 |
44 |
56 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C8 C9 |
1 |
0 |
1 |
Proba oral |
A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C8 C9 |
2 |
14 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Traballo cooperativo, en que o alumnado participa activamente e debate as cuestións tratadas. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia a conferencias ou actividades culturais programadas como complemento da materia. En caso de dificultades derivadas da pandemia, substituirase por unha recensión consultada co profesor. |
Proba oral |
Proba oral final, de carácter individual, avaliable, para demostrar os coñecementos e destrezas adquiridos no transcurso das aulas. Terá carácter público e será obxecto de debate na aula. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Seminario |
|
Descrición |
Con carácter xeral, aplicable ao resto das metodoloxías, a asistencia e a participación activa nas sesións será avaliable de maneira continuada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C8 C9 |
Traballo titorizado consistente na asistencia a actividades locais de carácter artístico e cultural, acordadas previamente co profesor, ou a exposicións virtuais ou actividades artísticas na web, sempre ligadas á materia. Dará lugar a un informe escrito por parte do/a estudante. |
35 |
Seminario |
A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C6 C8 C9 |
Participación, intercambio e debate na aula que, xunto á asistencia, permite valorar o aproveitamento e evolución, a dinámica individual na aula e todo aquilo que implica aprendizaxe colaborativa e traballo en grupo.
|
15 |
Proba oral |
A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C8 C9 |
Proba oral final, concebida como a exposición dun traballo de carácter individual, avaliable, para demostrar os coñecementos e destrezas adquiridos no transcurso das aulas. Terá carácter público e será obxecto de debate na aula. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Por
esixencias do deseño desta aplicación, as anteriores porcentaxes son
orientativas. A cualificación final responderá ao seguinte reparto porcentual: 1.
O 50% da cualificación final obterase pola proba oral que cada estudante
realizará ao finalizar o curso. A proba consistirá na elaboración e posterior defensa na aula dun traballo orixinal, tutelado polo profesor. En todo caso, para aprobar a
materia deberase obter unha puntuación mínima de 4 sobre 10 nesta proba que,
como se ve, en ningún caso suporá o 100% da nota final. (Por exemplo, un 3 na
proba oral non se compensaría cunha suma de 7 polo resto de actividades e por
asistencia e participación.) A proba, de carácter público, forma parte das
actividades realizadas no curso. 2. O 35% obterase pola elaboración dunha recensión de: a) A asistencia a actividades culturais de ámbito local, como a visita activa a exposicións. b) No seu caso, a visita a exposicións virtuais na Rede. c) A recensión dunha obra incluída na bibliografía final. En calquera caso, o anterior debe estar relacionado coas materias do curso e serán sempre sobre actividades acordadas previamente co profesor. 3. O 15% restante corresponde á asistencia activa e á realización de actividades concretas, debates e traballo en grupo durante o curso. Observaranse o seu aproveitamento e evolución, a súa dinámica na aula e todo aquilo que implica aprendizaxe colaborativa e traballo en grupo. 4.
A cualificación final en cada unha das dúas convocatorias será froito dunha
avaliación semellante. Enténdese que calquera actividade que acade unha cualificación de 4 na primeira convocatoria fica exenta de recuperación para a segunda. 5. O
alumnado será avaliado e cualificado sempre que acuda á proba oral. Por tanto,
recibirán cualificación de Non Presentado (N. P.) aquelas persoas non presentadas
a esta proba. 6.
Non obstante o anterior, o alumnado con dispensa académica
recoñecida deberá comunicar por escrito ao profesor a súa situación, coa
certificación correspondente, en canto comece o curso ou sexa efectiva a
matrícula. O alumnado con dificultades para asistir de modo presencial, sexa por incompatibilidade horaria, por razóns laborais ou por calquera outra causa, deberá comunicalo ao profesor nas dúas primeiras sesións da materia. Unha vez comprobada a súa situación, poderá optar ás mesmas condicións de avaliación que o alumnado con dispensa académica. 7. O sistema de avaliación para a convocatoria adiantada de decembro será o mesmo que para as persoas con dispensa académica. O/A estudante deberá pórse en contacto co profesor no mes de outubro. 8. Calquera traballo, oral ou escrito, debe ser orixinal ou citar debidamente as fontes utilizadas. O plaxio demostrado, ou o uso de citas sen marcar e sen a correspondente referencia, determinará o suspenso inmediato para o alumno ou alumna. O control farase mediante o programa de detección de plaxios Turnitin, autorizado pola Xunta de Facultade. 9. O prazo límite para a entrega de traballos escritos será, agás outra indicación do profesor, o da data de exame oficial.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Egido, Aurora (1990). "La página y el lienzo: Sobre las relaciones entre poesía y pintura en el Barroco", en Fronteras de la poesía en el Barroco. Barcelona: Crítica
Kandinsky, Vasili (1997). De lo espiritual en el arte. Madrid: Andrómeda
Guillén, Claudio (1985). Entre lo uno y lo diverso. Introducción a la literatura comparada. Barcelona: Crítica
Lotman, Yuri M. (2011). Estructura del texto artístico. Madrid: Akal
Artigas Albarelli, Irene (2013). Galería de palabras: la variedad de la ecfrasis. México: Bonilla Artigas Editores /UNAM /Iberoamericana Vervuert
Praz, Mario (1989). Imágenes del Barroco (estudios de emblemática). Madrid: Siruela
Gombrich, E. H. (1986). Imágenes simbólicas. Madrid: Alianza Editorial
Souriau, Etienne ((1969) 2004). La correspondencia de las artes. Madrid: Fondo de Cultura Ecxonómica
Lessing, Gotthold (2014). Laocoonte o sobre los límites de la pintura y la poesía. Barcelona: Herder
Monegal, Antonio, ed. (2000). Literatura y Pintura. Arco LIbros: Madrid
Auerbach, E. ((1950) 1996). Mímesis. La representación de la realidad en la literatura occidental. México: Fondo de Cultura Económica
Praz, Mario ( (1971) 2007). Mnemosyne. El paralelismo entre la literatura y las artes visuales. Madird: Taurus
Brown, Calvin (1963). Music and Literature. A Comparison of the Arts. Athens: The University of Georgia Press
Dumanoir, Virginie, coord. (2003). Música y literatura en la España de la Edad Media y del Renacimiento. Madrid: Casa de Velázquez
Bürger, Peter (1974). Teoría de la vanguardia. Barcelona: Penísnsula
Da Vinci, Leonardo (2013). Tratado de pintura. Madrid: Alianza Editorial
Gállego, Julián (1972). Visión y símbolos en la pintura española del Siglo de Oro. Madrid: Cátedra
Vega Ramos, María José (2007). “La unión de poesía y música en el Renacimiento: breve historia de una idea”, en María Dolores Rincón González, ed., Doce calas en el Renacimiento y un epílogo, pp. 269-316.
Spitzer, Leo (1955). “The ‘Ode on a Grecian Urn,’ or Content vs. Metagrammar”, Comparative Literature, 7 (1955), pp. 203-255.. |
Durante o curso aportaranse máis referencias bibliográficas e en liña. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|