Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os principais autores e obras da Literatura española e valorar criticamente as súas producións. |
A1 A2 A5 A11 A15 A17
|
B1 B5 B6 B7 B10
|
|
Adquirir capacidades e sentido crítico para o estudo e a análise literaria de textos españois. |
A1 A2 A5 A11 A15 A17
|
B1 B5 B6 B7 B10
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Idade Media |
1.1. Introdución: sociedade, cultura e literatura medievais
1.2. Análise e comentarios de las Coplas a la muerte de su padre, de Jorge Manrique.
1.3. Análise e comentarios de La Celestina.
|
2. Século XVI |
2.1. Introdución: sociedade, cultura e literatura no Renacemento.
2.2. Análise e comentarios de Garcilaso de la Vega e frei Juan de la Cruz.
2.3. Análise e comentarios de Lazarillo de Tormes. |
3. Século XVII
|
3.1. Introdución: sociedade, cultura e literatura no Barroco
3.2. Análise e comentarios de El Quijote.
3.3. Análise e comentarios de lírica do XVII.
3.4. A comedia áurea en El caballero de Olmedo, de Lope de Vega.
|
4. Da Ilustración ao Naturalismo
|
4.1. Introdución: sociedade, cultura e literatura nos séculos XVIII e XIX.
4.2. Movementos, autores e xéneros.
4.3. Análise e comentario de El sí de las niñas.
4.4. Análise e comentario de Espronceda e de Bécquer.
4.5. Analise e comentario de obras do Realismo. Cuentos de Pardo Bazán.
|
5. Do Modernismo á actualidade |
5. 1. Introdución: sociedade, cultura e literatura contemporáneas e actuais.
5. 2. Movementos, autores e xéneros.
5.3. Análise e comentario de prosa e lírica modernista. Azorín, Rubén Darío e Juan Ramón Jiménez.
5.4. Análise e comentario de poesía das vanguardas e 27. Lorca, Alberti, Cernuda.
5.5. Análise e comentario de La habitación de Nona. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A5 A11 A15 A17 B1 B5 B6 B7 B10 |
42 |
10 |
52 |
Workshop |
A1 A2 A5 A11 A15 A17 B1 B5 B6 B7 B10 |
22 |
22 |
44 |
Workbook |
A1 A2 A11 A17 B6 B1 |
0 |
80 |
80 |
Objective test |
A1 A2 A5 A11 A15 A17 B1 B5 B6 B7 B10 |
4 |
40 |
44 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Impartiranse nas sesións comúns e terán carácter teórico e expositivo. No formato de grupo reducido tense como obxectivo favorecer a participación activa do alumnado, que computa igualmente para a cualificación final. |
Workshop |
Nas aulas en grupo reducido desenvolveranse comentarios guiados sobre textos das lecturas. Á final de cuadrimestre avaliaranse, mediante proba escrita e controis, a destreza adquirida nestes comentarios e as lecturas realizadas.
|
Workbook |
En todas as aulas traballarase sobre textos de lectura obrigatoria, indicados na presente guía docente ou en Moodle. Cómpre facer as lecturas antes da explicación do tema, para o seu correcto aproveitamento. |
Objective test |
Unha proba escrita (exame) na data oficial asignada no mes de xuño, con nova convocatoria de segunda oportunidade en xullo. Nestas probas, o alumnado deberá amosar o seu dominio dos contidos e destrezas traballados nas sesión maxistrais e tamén nos grupos reducidos e seminarios. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Objective test |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
A atención personalizada de carácter presencial darase durante o horario oficial de titorías ou, no seu caso, a través da plataforma Moodle ou por correo electrónico. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A1 A2 A5 A11 A15 A17 B1 B5 B6 B7 B10 |
Realizarase un exercicio combinado de comentario de texto literario e de control de lectura. Trátase de dúas probas (25% + 25%), en horario lectivo e á final de cada período (decembro e maio). |
50 |
Objective test |
A1 A2 A5 A11 A15 A17 B1 B5 B6 B7 B10 |
Nas datas oficiais realizaranse as probas obxectivas (exames) pertinentes. |
50 |
|
Assessment comments |
As anteriores porcentaxes son orientativas.
Para completar a información, cómpre ter en conta o seguinte: 1. O 50% da cualificación final obterase polas
probas escritas (exames) en convocatorias oficiais de primeira e de segunda
oportunidade. Para aprobalas, e para aprobar a materia, deberase obter nelas un
mínimo de 4 sobre 10. Por exemplo, un 3 no exame non é posible compensalo cun 7
polas actividades. 2. Con independencia do anterior, haberá un
exame opcional en xaneiro que permitirá liberar contidos da primeira parte da materia.
Volver a presentarse a esta parte nas convocatorias de maio e de xullo
significa que a segunda cualificación, sexa esta cal sexa, prevalece sobre a
primeira. 3. O 50 % restante obterase mediante a
realización de dúas actividades durante o curso. Trátase de dúas probas (25% +
25%), en horario lectivo e á final de cada período (decembro e maio), que
consistirán nun exercicio combinado de comentario de texto e de control de
lectura. 4. Como novidade, neste curso 2021-2022 non
computa para a nota a asistencia ás aulas, polo que desaparece o 10% de anos
anteriores. 5. Para obter cualificación é indispensable
presentarse ás convocatorias oficiais, tanto en primeira como en segunda
oportunidade. 6. Toda avaliación positiva de calquera das
partes será gardada para a cualificación da seguinte oportunidade, dentro do
mesmo curso. No caso das actividades, contará a media entre as de decembro e
maio, e a única recuperación delas será en xullo. 7. A convocatoria adiantada de decembro
consistirá na realización dunha proba escrita (50% da cualificación) e dunha
proba específica sobre comentario e lecturas (50% da cualificación). Esta
última pode ser oral. 8. O alumnado con dispensa académica
recoñecida ou con problemas xustificados para a asistencia regular ás aulas deberá
comunicar a súa situación por escrito a luis.caparros@udc.es, co asunto:
“Dispensa de asistencia 2021-2022", en canto comece o curso ou sexa
efectiva a matrícula. 9. As probas escritas e as actividades deberán
cumprir unhas esixencias mínimas de corrección lingüística en español, lingua
regulamentaria do curso: acentuación, ortografía, precisión léxica, ausencia de
abreviaturas, rexistro formal, etc. A penalización por faltas graves na escrita
será de medio punto en cada caso. Para estudantes de lingua estranxeira, será
indispensable un dominio razoable da lingua española, tanto en expresión oral
como escrita. 10. Calquera forma de plaxio, como a cita de
traballos alleos sen a marca de tal ou sen a referencia correspondente, suporá
o suspenso para a proba ou traballo. O mesmo aplicarase a calquera forma de
copia indebida nas probas ou exames. O control farase mediante o programa de
detección de plaxios Turnitin, autorizado pola Xunta de Facultade. 11. Forma parte das obrigas do alumnado estar
ao corrente do curso e das actividades mediante a consulta periódica da
plataforma Moodle. 12. Lémbrase que os dereitos e deberes do
alumnado da UDC están recollidos no Estatuto do Estudantado, na web
institucional:
https://www.udc.es/estatuto O resto de normativa pode consultarse en:
https://www.udc.es/gl/normativa/estudantes/
|
Sources of information |
Basic
|
|
Lecturas obrigatorias .
PRIMEIRA PARTE
Idade Media 1. Coplas a la muerte de su padre, de Jorge Manrique (pdf en Moodle). 2. Fernando
de Rojas, La Celestina, ed. de F. J.
Lobera, G. Serés e outros. Madrid: Real Academia Española, 2011. ––Edición alternativa: P. E.
Russell, ed. Madrid: Castalia, 1991.
––Edición alternativa: D. S. Severin, ed. Madrid: Cátedra, 1992.
Século XVI 3. Selección de textos de Garcilaso de la Vega e frei Juan de la Cruz (pdf en Moodle). 4. Lazarillo de Tormes, ed. Francisco Rico. Madrid: Real Academia Española, 2011. --Edición alternativa: F. Rico. Madrid: Cátedra, 2006.
--Edición alternativa: A. Blecua, ed. Madrid: Castalia, 1974. --Edición alternativa: A. Ruffinato, ed. Madrid: Castalia, 2001. --Edición en liña: Alicante: Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes, 2004: http://www.cervantesvirtual.com/nd/ark:/59851/bmc542k8
Século XVII 4. Miguel
de Cervantes, capítulos 23 a 27 da Primeira parte de Don Quijote de la Mancha, edición en liña do Instituto Cervantes (Centro Virtual Cervantes),
dirixida por Francisco Rico: < http://cvc.cervantes.es/literatura/clasicos/quijote/ > (consultado
a 09/07/2019). ––Edición alternativa, en papel. Barcelona:
Instituto Cervantes, Galaxia Gutenberg (Círculo de Lectores) e Centro para la
Edición de los Clásicos Españoles, 2004 (2 vols.).
5. Selección de textos líricos do XVII (pdf en Moodle). 6. Lope de Vega, El caballero de Olmedo, ed. Francisco Rico, 12ª ed. Madrid: Cátedra, 2004. ––Edición alternativa, electrónica, por Ignacio Arellano, Universidad de Navarra (2013), descargable en pdf a través de Moodle.
.
SEGUNDA PARTE
Século XVIII 7. Fernández de Moratín, Leandro, El sí de las niñas. Barcelona, Crítica, 1994. Século XIX 8. Pardo Bazán, Emilia, Cuentos, selección facilitada pola profesora. 9. Espronceda, José, El estudiante de Salamanca, ed. R. Marrast, Madrid, Castalia, 1993. Bécquer, selección de poemas facilitada pola profesora. Século XX
10. Selección de poemas Vanguardia e 27, facilitada pola profesora. 11. Fernández Cubas, Cristina, La habitación de Nona, Barcelona, Tusquets, agora en, Maxi Tusquets, 2019. Século XXI 12. Selección de textos, facilitada pola profesora. |
Complementary
|
|
Lecturas recomendadasManuais Alberich, J. et al., dir., Historia de la Literatura Española, Madrid: Cátedra, 1990. Alvar, C., J. C. Mainer y R. Navarro Durán, Breve historia de la literatura española, Madrid: Alianza Editorial, 1997. Mainer, J. C. dir., Historia de la literatura española, Barcelona: Crítica, 2010. 9 vols. Rico, F. dir., Historia y crítica de la literatura española, Barcelona: Crítica, 1983-. Rodríguez Cacho, L., Manual de historia de la literatura española, Madrid: Castalia, 2009. Estudos Aguilar Piñal, F., Introducción al siglo XVIII, Madrid: Júcar, 1991. Bataillon, Marcel, Erasmo
y España: estudios sobre la historia espiritual del siglo XVI, trad. de
Antonio Alatorre, Madrid: Fondo de Cultura Económica, 1995. [2ª ed., 5ª reimp.] Curtius, Ernst, Literatura europea y Edad Media Latina, México: FCE, varias eds. García de la Concha, V., ed., El Surrealismo, Madrid: Taurus (El escritor y la crítica), 1982. Gies, David, ed., El romanticismo, Madrid: Taurus, 1989. Guillén, Claudio, El primer Siglo de Oro: estudios sobre géneros y métodos, Barcelona: Crítica,1988. Lewis, C.S., La imagen del mundo: introducción a la literatura medieval y renacentista, Barcelona: Península, 1997. Lissorgues, Y., M. Palenque Francisca Soria, “Del Realismo al Fin de Siglo. Sociedad y arte literario”, en V. García de la Concha, dir., y F. Romero Tobar, coord., Historia de la literatura española. Siglo XIX, Madrid: Espasa-Calpe, 1998, pp. 1-90. Litvak, L., ed., El Modernismo, Madrid: Taurus (El escritor y la crítica), 1975. López Bueno, B., coord., La Renovación Poética del Renacimiento al Barroco, Madrid: Síntesis, 2006. Mainer, J. C., La Edad de Plata (1902-1939), Madrid: Cátedra, 1983. Mainer, J. C., De posguerra (1951-1990), Barcelona: Crítica, 1994. Riley, Edward C., Cervantes’ Theory of the Novel, Oxford: Clarendon Press,
1962, traducido como Teoría de la novela en Cervantes, Madrid: Taurus,
1966. Romero Tobar, L., Panorama crítico del Romanticismo español, Madrid: Castalia, 1994. Ruiz Pérez, P., Manual de literatura española de los siglos de oro, Madrid: Castalia, 2000. Strosetzki, Christoph, ed., Teatro español del Siglo de Oro: teoría y práctica, Frankfurt am Main: Vervuert, 1998. Yndurain, Domingo, Humanismo y Renacimiento en España, Madrid: Cátedra, 1994. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Spanish Language 1/613G01001 | Introduction to Literary Studies /613G01005 | Classical Language and Culture /613G01006 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
A asistencia regular ás aulas é indispensable. Calquera circunstancia que a dificulte deberá ser comunicada e consultada co profesorado ao inicio do curso. Salvo indicación en contra, non se admitirán traballos por correo electrónico. O único soporte para a entrega será o papel. As lecturas obrigatorias faranse nas edicións críticas recomendadas arriba ou, no seu caso, nas consultadas co profesorado. A guía docente é o documento público onde se visualiza a proposta académica da UDC e o marco regulamentario oficial destes estudos. Como tal, é o documento de referencia que obriga a docentes e a estudantes. |
|