Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender os puntos esenciais dun discurso oral cando se utiliza unha lingua clara e estándar e cando se tratan asuntos cotiás, de actualidade ou de carácter xeral, ou temas de interese persoal ou académico. |
A8 A15
|
B4 B8
|
C2
|
Buscar información específica e comprender textos sinxelos redactados nunha lingua estándar. |
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C2
|
Comprender a descrición de acontecementos, a expresión de sentimentos e desexos en textos persoais. |
A8 A15
|
B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C2
|
Facer fronte á maioría das situacións cotiás que implicaría a estancia nun país francófono. |
A8 A15
|
B4 B8
|
C2
|
Participar espontaneamente (isto é, sen preparación previa) nunha conversa sobre asuntos cotiás, de actualidade ou de carácter xeral, ou sobre temas de interese persoal ou académico. |
A8 A10 A15
|
B4 B5 B7 B8
|
C2
|
Expresar de maneira sinxela mais cohesionada experiencias, desexos, opinións, proxectos... e dar razóns e explicacións sobre eles. |
A8 A10 A15
|
B4 B5 B7 B8
|
C2
|
Referir unha historia, ou o argumento dunha película, dun libro... e expresar ao respecto reaccións persoais. |
A8 A10 A15
|
B4 B5 B7 B8
|
C2
|
Escribir un texto sinxelo e coherente (breves ensaios, cartas, correos electrónicos...) sobre temas de interese académico ou persoal, describindo experiencias e opinións. |
A8 A10 A15
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A. Gramática
|
1. Normas xerais de ortografía. A elisión. H "muet" et "aspiré".
2. O sustantivo: xénero e número.
3. O adxectivo calificativo: xénero e número.
4. O artigo: definido, definido contracto, indefinido, partitivo. Formas negativas do artigo.
5. Os adxectivos e os pronomes posesivos.
6. Os adxectivos e os pronomes demostrativos.
7. Os pronomes persoais: suxeito, reflexivos, tónicos.
8. A negación con "ne ... pas".
9. A interrogación directa total e parcial: a estrutura "est-ce que", a inversión simple e complexa.
10. O verbo: "avoir", "être"; as 3 conxugacións; os verbos pronominais; a negación das formas verbais; os tempos verbais simples ("présent", "imparfait", "futur simple", "conditionnel présent", "impératif"); os tempos verbais compostos ("passé composé"); uso dos auxiliares e casos xerais de concordancia do participio.
11. Os pronomes relativos "qui", "que".
12. A comparación.
13. Principais adverbios e preposicións. |
B. Obxectivos comunicativos |
1. Normas xerais de pronuncia.
2. Presentarse, presentar, saúdar.
3. Falar do entorno persoal.
4. Expresar opinións, gustos, desexos, sentimentos, sensacións.
5. Expresar obligacións e prohibicións.
6. Pedir/dar informacións e explicacións.
7. Utilizar o teléfono e o computador.
8. A identificación.
9. A cuantificación.
10. A caracterización.
11. A calificación.
12. A localización temporal.
13. A localización espacial.
|
C. Léxico |
1. Nacionalidades e países.
2. Profesións.
3. A familia.
4. Os números, a hora, o calendario, o tempo.
5. O corpo e a saúde.
6. A alimentación.
7. A roupa. As compras.
8. A vivenda, a cidade, a natureza, o medio ambiente.
9. As viaxes e os transportes.
10. As actividades culturais e deportivas.
11. Os estudos e o mundo académico.
12. Os medios de comunicación.
13. O teléfono, o computador, internet, as redes sociais. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A8 A10 A15 B1 B4 B6 B8 C2 |
2 |
0 |
2 |
Solución de problemas |
A8 A10 A15 B1 B4 B6 B8 C2 |
15 |
37 |
52 |
Discusión dirixida |
A8 A10 A15 B1 B4 B6 B8 C2 |
23 |
35 |
58 |
Lecturas |
A8 A10 A15 B1 B3 B5 B6 B7 B8 C2 |
0 |
13 |
13 |
Proba obxectiva |
A8 A10 A15 B4 B6 B7 B8 C2 |
2 |
11 |
13 |
Proba oral |
A8 A10 A15 B4 B6 B8 C2 |
1 |
5 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Primeira toma de contacto coa materia, na que se desenvolven actividades destinadas a obter información relevante sobre o alumnado e sobre as súas competencias de partida en lingua francesa, co fin de articular a docencia de xeito que se favorezan aprendizaxes eficaces e significativas, que partan dos saberes previos e intereses do alumnado. |
Solución de problemas |
Nesta materia chámase solución de problemas as aulas e actividades relacionadas coa gramática e coa práctica da comprensión lectora e da expresión escrita.
A realización e o aproveitamento destas actividades é fundamental nesta materia, pois é nelas onde se aplican efectivamente as destrezas e os coñecementos adquiridos. Ademáis das actividades que se leven a cabo durante as clases, normalmente por cada sesión presencial de clase, o alumnado deberá realizar unha actividade non presencial (exercicio de gramática, redacción, resumo, tradución…). |
Discusión dirixida |
Nesta materia chámase discusión dirixida as aulas e actividades relacionadas coa práctica das destrezas orais (expresión oral, comprensión oral e interacción oral).
A realización e o aproveitamento destas actividades é fundamental nesta materia, pois é nelas onde se aplican efectivamente as destrezas e os coñecementos adquiridos. Ademáis das actividades que se leven a cabo durante as clases, normalmente por cada sesión presencial de clase o alumnado deberá realizar unha actividade non presencial. |
Lecturas |
Ademáis da lectura de textos (literarios, de revistas, de xornais...) nesta materia entendemos por lectura todo o material que o alumnado deberá ler/consultar fóra da aula para a adquisición e asimilación dos contidos e para a realización das actividades da materia. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Permitirá avaliar coñecementos, capacidades, rendemento, aptitudes, actitudes, etc. en todas as destrezas. Esta proba obxectiva combinará distintas tipoloxías de preguntas. |
Proba oral |
Proba en que se avalían as competencias comunicativas do alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Discusión dirixida |
Proba obxectiva |
Proba oral |
Lecturas |
|
Descrición |
A atención personalizada será unha constante nesta materia, na que prima a aplicación dos coñecementos adquiridos. O profesorado fará un seguimento particular de cada estudante, e prestará especial atención á súa adicación, ao seu interese por aprender e ao seu compromiso coa materia e co grupo.
O profesorado poderá atender puntualmente e de forma individualizada aos/ás estudantes cando a actividade encomendada ou o seu desempeño así o aconsellen.
Os/as estudantes poden acudir en horario de tutorías e aulas ao profesorado para tratar todas as cuestións relacionadas coa materia que estimen pertinentes. Pódese tamen solicitar a realización de tutorías virtuais a través de Teams.
Os horarios de tutorías do profesorado da materia pódense consultar no taboleiro de horarios ou na páxina web da facultade.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A8 A10 A15 B1 B4 B6 B8 C2 |
Actividades da parte teórico-práctica (contidos gramaticais, expresión escrita e comprensión lectora).
Inclúe a valoración da asistencia ás aulas. |
25 |
Discusión dirixida |
A8 A10 A15 B1 B4 B6 B8 C2 |
Actividades da parte práctica (léxico, expresión oral, comprensión oral, interacción oral).
Inclúe a valoración da asistencia ás aulas. |
25 |
Proba obxectiva |
A8 A10 A15 B4 B6 B7 B8 C2 |
Probas escritas da parte práctica e da parte teórico-práctica que o/a estudante realizará nas datas oficiais marcadas polo centro ao rematar o cuadrimestre. |
25 |
Proba oral |
A8 A10 A15 B4 B6 B8 C2 |
Probas da parte práctica oral (Dictado, comprensión oral e expresión oral). |
25 |
|
Observacións avaliación |
LEA ATENTAMENTE A INFORMACIÓN
QUE SEGUE: 1. O alumnado ten dúas
oportunidades para aprobar a materia: a primeira ao remate do primeiro
cuadrimestre e a segunda no mes de xullo. As datas oficiais deben ser
contrastadas polo alumnado nos taboleiros oficiais ou na páxina web do centro inmediatamente
antes de cada período de exames. 2. A materia está dividida
en 2 partes: teórico-práctica (contidos gramaticais, comprensión lectora,
expresión escrita) e práctica (léxico, expresión,
comprensión e interacción oral). 3. De suspender a materia
na primeira oportunidade, o/a estudante deberá presentarse a todas as probas da segunda oportunidade.
4. En cada oportunidade de
avaliación o/a alumno/a recibirá a cualificación NP de se dar
simultaneamente estas dúas situacións: se non se presentar a ningunha das
probas oficiais de avaliación (escritas e oral) e se o número de actividades
presentadas for igual ou inferior ao 25% das programadas en cada parte da
materia. 5. O alumnado con
recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de
asistencia pode, sen asistir ás aulas, realizar e entregar as actividades
programadas segundo o disposto no apartado 2.3 (as actividades presenciais
serán substituidas por outras non presenciais equivalentes). En caso contrario,
aplicaráselle o establecido no apartado 4. O alumnado que teña
oficialmente recoñecida a dispensa académica de exención de asistencia deberá
acreditalo documentalmente á profesora coordinadora da materia antes do mes de
marzo do presente curso. 6. Os traballos académicos
(entendendo por tal todo o material que o alumnado elabore para ser obxecto de
avaliación) presentados polo alumnado da materia deben ser, agás indicacións
expresas do profesorado, de elaboración individual, e poderán ser incorporados
á base de datos dunha ferramenta de detección de plaxio ou de presentación do
mesmo exercicio en varias materias. De se producir algunha destas
circunstancias activaranse as medidas recollidas nas "Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario" da UDC. 7. Nos casos non
contemplados anteriormente aplicarase o disposto nas "Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario" da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BADY, J.; GREAVES, I.; PETETIN, A. (1997). Conjugaison. 350 exercices. 1 000 verbes à conjuguer. Paris: Hachette F.L.E.
SARAZÁ CRUZ, P.; MONTAIGU, C. (1997). Francés funcional para universitarios. Córdoba: Servicio de publicaciones de la Universidad de Córdoba.
FERNÁNDEZ BALLÓN, M.; MONNERIE-GOARIN, A. (1987). Gramática esencial del francés. Paris-Madrid: Hachette-SGEL.
DELATOUR, Y. (1991). Grammaire du français. Paris: Hachette F.L.E.
GRÉGOIRE, M.; THIÉVENAZ, O. (2002). Grammaire progressive du français avec 500 exercices. Niveau intermédiaire. Paris: CLE International.
BADY, J.; GREAVES, I.; PETETIN, A. (1996). Grammaire. 350 exercices. Niveau débutant. Paris: Hachette F.L.E.
(1999). Gran diccionario español-francés/français-espagnol. Paris: Larousse.
(1997). La Conjugaison pour tous. Dictionnaire de 12 000 verbes. Paris: Hatier.
GAILLARD, B. (1995). Le français de A à Z. Paris: Hatier. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Ao longo do curso ofreceranse referencias bibliográficas e outros recursos específicos para cada tema. Tanto nas clases teórico-prácticas como nas prácticas facilitarase ao alumnado diverso material complementario. Na biblioteca do centro pódese atopar todo tipo de material impreso e audiovisual relacionado coa lingua francesa en consoancia co nivel e os intereses do alumnado. É recomendable que se solicite orientación e consello ao profesorado da materia. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Idioma Moderno 2: Francés/613G03029 | Idioma Moderno 3: Francés/613G03033 | Idioma Moderno 4: Francés/613G03049 |
|
Observacións |
Recoméndaselle ao alumnado que lea atentamente esta guía docente: nos seus diferentes apartados atopará resposta a moitas preguntas que lle xurdan sobre a concepción, organización e obxectivos do curso. Non dubide en acudir ao profesorado para aclarar calquera cuestión ao respecto.
Debe prestar especial atención aos seguintes aspectos:
• Realice puntualmente as actividades encomendadas. Os retrasos acumulados prexudican a evolución da súa aprendizaxe e o desenvolvemento progresivo de competencias, e fan que o seu aproveitamento sexa progresivamente menor.
• Procure observarse e autoavaliarse, tomando conciencia das súas carencias e dos seus avances.
• As súas exposicións ou intervencións escritas e orais deben ser adecuadas ao nivel de estudos no que se atopa e á actividade que está a desenvolver. |
|