Identifying Data 2021/22
Subject (*) Tecnoloxías da Información e da Comunicación Code 613G02007
Study programme
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Rodriguez Brisaboa, Nieves
E-mail
nieves.brisaboa@udc.es
Lecturers
Cortiñas Álvarez, Alejandro
Novo Bujan, Jorge
Ortega Hortas, Marcos
Ramos García, Lucia
Rodriguez Brisaboa, Nieves
E-mail
alejandro.cortinas@udc.es
j.novo@udc.es
m.ortega@udc.es
l.ramos@udc.es
nieves.brisaboa@udc.es
Web
General description Esta materia pretende dar a coñecer aos/ás estudantes as posibilidades que ofrecen as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) no eido dos estudos lingüísticos e literarios; así como axudarlles a desenvolver un conxunto elemental de competencias - de carácter eminentemente práctico - como base para o uso de todo tipo de ferramentas TIC.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen, ainda que de xeito non presencial

- Prácticas a través de TIC
- Traballos tutelados
- Actividades iniciais
- Proba mixta

*Metodoloxías docentes que se modifican

- Sesión maxistral: sustitúese por apuntamentos específicos colgados en Moodle, que inclúen pequenos exercicios para facilitar a asimilación de conceptos. O alumnado deberá entregar eses exercicios a través de Moodle.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

A atención personalizada será a través de medios online (Teams, Moodle e email).

4. Modificacións na avaliación

Os porcentaxes de avaliación quedarán como se mostran a continuación:

- Proba mixta (40%): proba síncrona que o alumnado fará a man en papel da que se subirá unha foto a Moodle para a súa avaliación.
- Traballos tutelados (20%): sen cambios.
- Prácticas a través de TIC (35%): sen cambios.
- Entrega de exercicios a man de contidos das clases teóricas (5%): exercicios para a asimilación de contidos.

*Observacións de avaliación:

Para a segunda oportunidade se usan estes mismos porcentaxes, e se facilitan novos prazos de entrega daquelas Prácticas a través das TIC non entregadas ou nas que se poidan subir nota, e gardando as notas daquelas realizadas con éxito.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non se realizarán cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as posibilidades tecnolóxicas actuais e as súas posibilidades, en relación cos estudos lingüísticos e literarios A1
B1
B2
B3
B4
B9
C3
C6
C8
Coñecer e utilizar ferramentas de traballo colaborativo e as súas posibilidades B2
B4
C3
Coñecer e utilizar ferramentas para o tratamento e busca de información A1
A15
B1
C3
Coñecer e utilizar ferramentas de producción, xestión e exposición de contidos B2
B4
C3
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de presentacións e difusión de contidos multimedia B2
B4
C3
Coñecer e utilizar ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario A1
B2
B4
C3
Aprender a adaptarse a cambios e innovacións tecnolóxicas B2
B3
B4
B5
C3
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de aplicacións didácticas B2
B3
B4
B9
C3
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución aos conceptos básicos de informática 1.1 Conceptos básicos de Computadores, Hardware, Software, Redes, Internet.
1.2 Aplicacións das TIC aos estudos lingüísticos e literarios
2. Multimedia. Imaxe, video, son. Produción e distribución. 2.1 Representación de imaxe, vídeo e son
2.2 Xeración de contidos multimedia
2.3 RSS.
3. Ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario 3.1 Introdución aos Sistemas Xestores de Bases de Datos (SXBD)
3.2 Bases de datos documentais. Linguaxes de consulta sobre BDs documentais
4. Bibliotecas Dixitais e Recuperación de Información 4.1 Bases de datos Documentais.
4.2 Catálogos informatizados e Bibliotecas Dixitais.
4.3 Tipoloxías de Bibliotecas Dixitais.
4.4 Recuperación de Información: Precisión e Recuperación.
5. Didáctica 5.1 Aplicacións didácticas. Estándares e-learning
5.2 Exercicios interactivos. Autoaprendizaxe.
6. Ferramentas para o tratamento e busca de información na sociedade do coñecemento 6.1 Linguaxes e estándares: HTML, XML
6.2 Ferramentas de tratamento e busca de información
7. Ferramentas básicas de produción, xestión e exposición de contidos 7.1 Procesadores de texto
7.2 Aplicacións de presentación

8. Ferramentas de traballo colaborativo 8.1 Web 2.0
8.2 Blogs e wikis
8.3 Ofimática en web

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 21 42 63
Supervised projects 7 21 28
ICT practicals 13 39 52
Introductory activities 1 2 3
Mixed objective/subjective test 2 0 2
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición, por parte dos docentes, de contidos nunha aula convencional, incluíndo demostracións do uso de ferramentas TIC
Supervised projects Realización de traballos, individualmente ou en grupo, baixo a supervisión dos docentes
ICT practicals Realización de pequenas actividades na aula informatizada, para a adquisición de competencias no uso de diferentes ferramentas TIC
Introductory activities Introdución ao manexo de ferramentas básicas necesarias durante o curso.
Mixed objective/subjective test Realización dunha proba escrita para demostrar os coñecementos e competencias adquiridos en relación á materia

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
ICT practicals
Description
A atención personalizada fora do horario de clase se fará por medios online: email, Moodle ou Teams, en horas de tutorías preferentemente.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects Dous traballos dunha maior extensión, que serán realizados ao longo do curso baixo a supervisión dos docentes 20
ICT practicals Actividades curtas a desenvolver na aula informatizada. Cada semana será proposta unha nova actividade. As actividades realizadas serán utilizadas para valorar a participación dos/das estudantes. 25
Mixed objective/subjective test Proba escrita na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos 50
Guest lecture / keynote speech A participación nas aulas maxistrais e a entrega de exercicios curtos prantexados de unha clase para a seguinte 5
 
Assessment comments
<p><b>PRIMEIRA OPORTUNIDADE</b></p><p>A primeira oportunidade será avaliada do seguinte xeito:</p><ul>
  • O 50% da nota global da materia corresponderá a unha proba escrita teórica sobre os coñecementos e competencias adquiridos ao longo do curso. Será precisa unha NOTA MÍNIMA de 5 (sobre 10) nesta proba escrita para superar a materia.
  • O 20% da nota global da materia corresponderá a dous traballos tutelados que deberán ser desenvolvidos ao longo do curso, utilizando os recursos da aula informática.
  • O 25% da nota global da materia corresponderá ao desenvolvemento das prácticas na aula de informática ao longo do curso.

  • Finalmente outro 5% da nota corresponderá á participación nas aulas de teoría e a resolución e entrega dos exercicios curtos que se propoñan na mesma nos diferentes temas.
  • </ul><p>OBSERVACIÓNS:</p><ul>
  • Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba escrita teórica.
  • </ul><p><b>SEGUNDA OPORTUNIDADE</b></p><p>Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade</p><p>A segunda oportunidade constará de tres partes:</p><ul>
  • Proba escrita teórica (50% da nota final), para recuperar a nota da proba teórica da primeira oportunidade. Será precisa unha NOTA MÍNIMA de 5 (sobre 10) nesta proba escrita para superar a materia.
  • Proba escrita práctica (30% da nota final), para recuperar a nota das actividades prácticas dos grupos medianos.
  • Dous traballos prácticos (20% da nota final) para recuperar a nota dos traballos tutelados. Estes traballos poderán ser, a criterio dos docentes, os mesmos da primeira oportunidade ou outros de similar dificultade. O enunciado dos traballos será publicado no Moodle da UDC logo de publicarse as cualificacións definitivas da primeira oportunidade.
  • </ul><p>OBSERVACIÓNS:</p><ul>
  • Cada estudante poderá escoller se opta a recuperar unha, dúas ou as tres partes.
  • Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación de algunha das tres partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.
  • Os/as estudantes con nota inferior a 5 na proba escrita teórica na primeira oportunidade deberán recuperar esa parte na segunda oportunidade para aprobar a materia.
  • Aqueles alumnos que se presentan ao examen extraordinario (ou adiantado) de decembro, examinaranse segundo o especificado na segunda oportunidade.
  • </ul><p><b>DISPENSA ACADÉMICA</b></p><p>Aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases poderán, en primeira oportunidade, demostrar o seu desenvolvemento no manexo das ferramentas informáticas usadas nos grupos medianos mediante un exame práctico que valerá o 30% da nota e entregar os dous traballos tutelados. Para a segunda oportunidade examinaranse como o resto do alumnado.</p>

    Sources of information
    Basic

    Complementary


    Recommendations
    Subjects that it is recommended to have taken before

    Subjects that are recommended to be taken simultaneously

    Subjects that continue the syllabus

    Other comments


    (*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.