Identifying Data 2021/22
Subject (*) Idioma Moderno: Francés Code 613G02016
Study programme
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
French
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Luís Gamallo, María Obdulia
E-mail
m.luis@udc.es
Lecturers
Luís Gamallo, María Obdulia
E-mail
m.luis@udc.es
Web
General description A materia ofrece formación teórica e práctica na descrición e uso da lingua francesa, de maneira a garantir un dominio práctico da mesma.
Estudiaranse os principais aspectos fonéticos, gramaticais, léxicos e funcionais da lingua francesa, exercitados a traves da práctica harmónica das 4 principais destrezas comunicativas (comprensión lectora e oral, produción escrita e oral).
Unha vez cubertos os contidos da materia, o alumnado deberá conseguir consolidar as competencias do nivel A2 segundo o especificado no Marco común europeo de referencia para as linguas do Consello de Europa.
Contingency plan PLAN DE CONTINXENCIA

1. MODIFICACIÓN DOS CONTIDOS
Non se realizan modificacións nos contidos da materia. Só serán obxecto de avaliación os contidos impartidos e as destrezas exercitadas presencial e/ou virtualmente.

2. METODOLOXÍAS

2.1. METODOLOXÍAS DOCENTES QUE SE MANTEÑEN

• ACTIVIDADES INICIAIS (non computa na avaliación)
• LECTURAS (non computa na avaliación)
• PROBA ORAL (computa na avaliación)

2.2. METODOLOXÍAS DOCENTES QUE SE MODIFICAN

• SOLUCIÓN DE PROBLEMAS (computa na avaliación)
• DISCUSIÓN DIRIXIDA (computa na avaliación)

As sesións presenciais destas dúas metodoloxías serán sustituídas por sesións virtuais na plataforma Teams. Respetaranse dentro do posible os horarios da materia previstos pola facultade, e os cambios que deban realizarse terán que contar co coñecemento e co acordo de todas as persoas participantes. As sesións virtuais levaranse a cabo en grupos reducidos para facilitar a interacción, e terán unha duración mínima de 30 minutos e máxima de 60 minutos.
As actividades obrigatorias previstas, así como as voluntarias, entregaranse á profesora a través do correo electrónico. A profesora remitirá as actividades corrixidas e calificadas a cada estudante por correo electrónico.
Ver o cómputo destas metodoloxías na avaliación no apartado Modificacións na avaliación.

• PROBA OBXECTIVA: esta metodoloxía queda anulada e o seu cómputo na avaliación redistribuído.

3. MECANISMOS DE ATENCIÓN PERSONALIZADA AO ALUMNADO

CORREO ELECTRÓNICO; VIDEOCONFERENCIA E CHAT NA PLATAFORMA TEAMS: 4 horas semanais. Manterase, sempre que for posible, o horario de atención personalizada do profesorado ao estudantado; en caso contrario, adaptarase á disponibilidade do alumnado e do profesorado. Utilizarase a ferramenta que o profesorado considere máis axeitada ás necesidades do alumnado.

4. MODIFICACIÓNS NA AVALIACIÓN

4.1. METODOLOXÍA, PESO NA CUALIFICACIÓN FINAL E DESCRICIÓN

• SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: 50% da cualificación final
Actividades da parte teórico-práctica (contidos gramaticais, expresión escrita e comprensión lectora).
• DISCUSIÓN DIRIXIDA: 25% da cualificación final
Actividades da parte práctica (léxico, expresión oral, comprensión oral, interacción oral). Ver en "Observacións de avaliación" precisións e ponderacións máis detalladas.
• PROBA ORAL: 25% da cualificación final
Proba en que se avalían as competencias comunicativas do alumnado mediante a presentación oral dun traballo tutelado.

4.2. OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN

O sistema de avaliación é de aplicación tanto para o alumnado a tempo completo como para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.

5. MODIFICACIÓNS DA BIBLIOGRAFÍA
O profesorado da materia facilita a través de Moodle referencias bibliográficas ou webgráficas alternativas segundo as necesidades do alumnado.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender os puntos esenciais dun discurso oral cando se utiliza unha lingua clara e estándar e cando se tratan asuntos cotiás, de actualidade ou de carácter xeral, ou temas de interese persoal ou académico. A8
A15
B4
B8
C2
Buscar información específica e comprender textos sinxelos redactados nunha lingua estándar. A8
A15
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C2
Comprender a descrición de acontecementos, a expresión de sentimentos e desexos en textos persoais. A8
A15
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C2
Facer fronte á maioría das situacións cotiás que implicaría a estancia nun país francófono. A8
A15
B4
B8
C2
Participar espontaneamente (isto é, sen preparación previa) nunha conversa sobre asuntos cotiás, de actualidade ou de carácter xeral, ou sobre temas de interese persoal ou académico. A8
A10
A15
B4
B5
B7
B8
C2
Expresar de maneira sinxela mais cohesionada experiencias, desexos, opinións, proxectos... e dar razóns e explicacións sobre eles. A8
A10
A15
B4
B5
B7
B8
C2
Referir unha historia, ou o argumento dunha película, dun libro... e expresar ao respecto reaccións persoais. A8
A10
A15
B4
B5
B7
B8
C2
Escribir un texto sinxelo e coherente (breves ensaios, cartas, correos electrónicos...) sobre temas de interese académico ou persoal, describindo experiencias e opinións. A8
A10
A15
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C2

Contents
Topic Sub-topic
A. Gramática
1. Normas xerais de ortografía. A elisión. H "muet" et "aspiré".
2. O sustantivo: xénero e número.
3. O adxectivo calificativo: xénero e número.
4. O artigo: definido, definido contracto, indefinido, partitivo. Formas negativas do artigo.
5. Os adxectivos e os pronomes posesivos.
6. Os adxectivos e os pronomes demostrativos.
7. Os pronomes persoais: suxeito, reflexivos, tónicos.
8. A negación con "ne ... pas".
9. A interrogación directa total e parcial: a estrutura "est-ce que", a inversión simple e complexa.
10. O verbo: avoir, être; as 3 conxugacións; os verbos pronominais; a negación das formas verbais; os tempos verbais simples ("présent", "imparfait", "futur simple", "conditionnel présent", "impératif"); os tempos verbais compostos ("passé composé"); uso dos auxiliares e casos xerais de concordancia do participio.
11. Os pronomes relativos "qui", "que".
12. A comparación.
13. Principais adverbios e preposicións.
B. Obxectivos comunicativos 1. Normas xerais de pronuncia.
2. Presentarse, presentar, saúdar.
3. Falar do entorno persoal.
4. Expresar opinións, gustos, desexos, sentimentos, sensacións.
5. Expresar obligacións e prohibicións.
6. Pedir/dar informacións e explicacións.
7. Utilizar o teléfono e o computador.
8. A identificación.
9. A cuantificación.
10. A caracterización.
11. A calificación.
12. A localización temporal.
13. A localización espacial.

C. Léxico 1. Nacionalidades e países.
2. Profesións.
3. A familia.
4. Os números, a hora, o calendario, o tempo.
5. O corpo e a saúde.
6. A alimentación.
7. A roupa. As compras.
8. A vivenda, a cidade, a natureza, o medio ambiente.
9. As viaxes e os transportes.
10. As actividades culturais e deportivas.
11. Os estudos e o mundo académico.
12. Os medios de comunicación.
13. O teléfono, o computador, internet, as redes sociais.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A8 A10 A15 B1 B4 B6 B8 C2 2 0 2
Problem solving A8 A10 A15 B1 B4 B6 B8 C2 15 37 52
Directed discussion A8 A10 A15 B1 B4 B6 B8 C2 23 35 58
Workbook A8 A10 A15 B1 B3 B5 B6 B7 B8 C2 0 13 13
Objective test A8 A10 A15 B4 B6 B7 B8 C2 2 11 13
Speaking test A8 A10 A15 B4 B6 B7 B8 C2 1 5 6
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Primeira toma de contacto coa materia, na que se desenvolven actividades destinadas a obter información relevante sobre o alumnado e sobre as súas competencias de partida en lingua francesa, co fin de articular a docencia de xeito que se favorezan aprendizaxes eficaces e significativas, que partan dos saberes previos e intereses do alumnado.
Problem solving Nesta materia chámase solución de problemas ás aulas e actividades relacionadas coa gramática e coa práctica da comprensión lectora e da expresión escrita.
A realización e o aproveitamento destas actividades é fundamental nesta materia, pois é nelas onde se aplican efectivamente as destrezas e os coñecementos adquiridos. Ademais das actividades que se leven a cabo durante as clases, normalmente por cada sesión presencial de clase o alumnado deberá realizar unha actividade non presencial (exercicio de gramática, redacción, resumo, tradución…).
Directed discussion Nesta materia chámase discusión dirixida as aulas e actividades relacionadas coa práctica das destrezas orais (expresión oral, comprensión oral e interacción oral).
A realización e o aproveitamento destas actividades é fundamental nesta materia, pois é nelas onde se aplican efectivamente as destrezas e os coñecementos adquiridos. Ademáis das actividades que se leven a cabo durante as clases, normalmente por cada sesión presencial de clase o alumnado deberá realizar unha actividade non presencial.
Workbook Ademais da lectura de textos (literarios, de revistas, de xornais...) nesta materia entendemos por lectura todo o material que o alumnado deberá ler/consultar fóra da aula para a adquisición e asimilación dos contidos e para a realización das actividades da materia.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Permitirá avaliar coñecementos, capacidades, rendemento, aptitudes, actitudes, etc. en todas as destrezas. Esta proba obxectiva combinará distintas tipoloxías de preguntas.
Speaking test Proba en que se avalían as competencias comunicativas do alumnado.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Directed discussion
Objective test
Speaking test
Workbook
Description
A atención personalizada será unha constante nesta materia, na que prima a aplicación dos coñecementos adquiridos. O profesorado fará un seguimento particular de cada estudante, e prestará especial atención á súa adicación, ao seu interese por aprender e ao seu compromiso coa materia e co grupo.
O profesorado poderá atender puntualmente e de forma individualizada aos/ás estudantes cando a actividade encomendada ou o seu desempeño así o aconsellen.
Os/as estudantes poden acudir en horario de tutorías e aulas ao profesorado para tratar todas as cuestións relacionadas coa materia que estimen pertinentes. Pódese tamen solicitar a realización de tutorías virtuais a través de Teams.
Os horarios de tutorías do profesorado da materia pódense consultar no taboleiro de horarios ou na páxina web da facultade.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A8 A10 A15 B1 B4 B6 B8 C2 Actividades da parte teórico-práctica (contidos gramaticais, expresión escrita e comprensión lectora).
Inclúe a valoración da asistencia ás aulas.
25
Directed discussion A8 A10 A15 B1 B4 B6 B8 C2 Actividades da parte práctica (léxico, expresión oral, comprensión oral, interacción oral).
Inclúe a valoración da asistencia ás aulas.
25
Objective test A8 A10 A15 B4 B6 B7 B8 C2 Probas da parte teórico-práctica que o/a estudante realizará nas datas oficiais marcadas polo centro ao rematar o cuadrimestre. 25
Speaking test A8 A10 A15 B4 B6 B7 B8 C2 Probas da parte práctica oral (Dictado, comprensión oral e expresión oral) 25
 
Assessment comments

LEA ATENTAMENTE A INFORMACIÓN
QUE SEGUE:

1. O alumnado ten dúas
oportunidades para aprobar a materia: a primeira ao remate do primeiro
cuadrimestre e a segunda no mes de xullo. As datas oficiais deben ser
contrastadas polo alumnado nos taboleiros oficiais ou na páxina web do centro inmediatamente
antes de cada período de exames.

2. A materia está dividida
en 2 partes: teórico-práctica [contidos gramaticais, comprensión lectora,
expresión escrita] e práctica [léxico, expresión,
comprensión e interacción oral].

3. De suspender a materia
na primeira oportunidade, o/a estudante deberá presentarse a todas as probas da segunda oportunidade.

4. En cada oportunidade de
avaliación o/a alumno/a recibirá a cualificación NP de se dar
simultaneamente estas dúas situacións: se non se presentar a ningunha das
probas oficiais de avaliación (escritas e oral) e se o número de actividades
presentadas for igual ou inferior ao 25% das programadas en cada parte da
materia.

5. O alumnado con
recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de
asistencia pode, sen asistir ás aulas, realizar e entregar as actividades
programadas (as actividades presenciais
serán substituidas por outras non presenciais equivalentes). En caso contrario,
aplicaráselle o establecido no apartado 4.

O alumnado que teña
oficialmente recoñecida a dispensa académica de exención de asistencia deberá
acreditalo documentalmente á profesora coordinadora da materia antes do mes de
marzo do presente curso.

6. Os traballos académicos
(entendendo por tal todo o material que o alumnado elabore para ser obxecto de
avaliación) presentados polo alumnado da materia deben ser, agás indicacións
expresas do profesorado, de elaboración individual, e poderán ser incorporados
á base de datos dunha ferramenta de detección de plaxio ou de presentación do
mesmo exercicio en varias materias. De se producir algunha destas
circunstancias activaranse as medidas recollidas nas "Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario" da UDC.

7. Nos casos non
contemplados anteriormente aplicarase o disposto nas "Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario" da UDC.


Sources of information
Basic BADY, J.; GREAVES, I.; PETETIN, A. (1997). Conjugaison. 350 exercices. 1 000 verbes à conjuguer. Paris: Hachette F.L.E.
SARAZÁ CRUZ, P.; MONTAIGU, C. (1997). Francés funcional para universitarios. Córdoba: Servicio de publicaciones de la Universidad de Córdoba.
FERNÁNDEZ BALLÓN, M.; MONNERIE-GOARIN, A. (1987). Gramática esencial del francés. Paris-Madrid: Hachette-SGEL.
DELATOUR, Y. (1991). Grammaire du français. Paris: Hachette F.L.E.
GRÉGOIRE, M.; THIÉVENAZ, O. (2002). Grammaire progressive du français avec 500 exercices. Niveau intermédiaire. Paris: CLE International.
BADY, J.; GREAVES, I.; PETETIN, A. (1996). Grammaire. 350 exercices. Niveau débutant. Paris: Hachette F.L.E.
(1999). Gran diccionario español-francés/français-espagnol. Paris: Larousse.
(1997). La Conjugaison pour tous. Dictionnaire de 12 000 verbes. Paris: Hatier.
GAILLARD, B. (1995). Le français de A à Z. Paris: Hatier.

Complementary

Ao longo do curso ofreceranse referencias bibliográficas e outros recursos específicos para cada tema.

Tanto nas clases teórico-prácticas como nas prácticas facilitarase ao alumnado diverso material complementario.

Na biblioteca do centro pódese atopar todo tipo de material impreso e audiovisual relacionado coa lingua francesa en consoancia co nivel e os intereses do alumnado. É recomendable que se solicite orientación e consello ao profesorado da materia.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Modern Language 2: Francés/613G03029
Modern Language 3: French/613G03033
Modern Language 4: French/613G03049

Other comments

Recoméndaselle ao alumnado que lea atentamente esta guía docente: nos seus diferentes apartados atopará resposta a moitas preguntas que lle xurdan sobre a concepción, organización e obxectivos do curso. Non dubide en acudir ao profesorado para aclarar calquera cuestión ao respecto. Debe prestar especial atención aos seguintes aspectos: • Realice puntualmente as actividades encomendadas. Os retrasos acumulados prexudican a evolución da súa aprendizaxe e o desenvolvemento progresivo de competencias, e fan que o seu aproveitamento sexa progresivamente menor. • Procure observarse e autoavaliarse, tomando conciencia das súas carencias e dos seus avances. • As súas exposicións ou intervencións escritas e orais deben ser adecuadas ao nivel de estudos no que se atopa e á actividade que está a desenvolver.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.