Identifying Data 2021/22
Subject (*) Tecnoloxías da Información e da Comunicación Code 613G03007
Study programme
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Rodriguez Brisaboa, Nieves
E-mail
nieves.brisaboa@udc.es
Lecturers
Cortiñas Álvarez, Alejandro
Novo Bujan, Jorge
Ortega Hortas, Marcos
Ramos García, Lucia
Rodriguez Brisaboa, Nieves
E-mail
alejandro.cortinas@udc.es
j.novo@udc.es
m.ortega@udc.es
l.ramos@udc.es
nieves.brisaboa@udc.es
Web
General description Esta materia pretende dar a coñecer aos/ás estudantes as posibilidades que ofrecen as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) no eido dos estudos lingüísticos e literarios; así como axudarlles a desenvolver un conxunto elemental de competencias - de carácter eminentemente práctico - como base para o uso de todo tipo de ferramentas TIC.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen, ainda que de xeito non presencial

- Prácticas a través de TIC
- Traballos tutelados
- Actividades iniciais
- Proba mixta

*Metodoloxías docentes que se modifican

- Sesión maxistral: sustitúese por apuntamentos específicos colgados en Moodle, que inclúen pequenos exercicios para facilitar a asimilación de conceptos. O alumnado deberá entregar eses exercicios a través de Moodle.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

A atención personalizada será a través de medios online (Teams, Moodle e email).

4. Modificacións na avaliación

Os porcentaxes de avaliación quedarán como se mostran a continuación:

- Proba mixta (40%): proba síncrona que o alumnado fará a man en papel da que se subirá unha foto a Moodle para a súa avaliación.
- Traballos tutelados (20%): sen cambios.
- Prácticas a través de TIC (35%): sen cambios.
- Entrega de exercicios a man de contidos das clases teóricas (5%): exercicios para a asimilación de contidos.

*Observacións de avaliación:

Para a segunda oportunidade se usan estes mismos porcentaxes, e se facilitan novos prazos de entrega daquelas Prácticas a través das TIC non entregadas ou nas que se poidan subir nota, e gardando as notas daquelas realizadas con éxito.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non se realizarán cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecer as posibilidades tecnolóxicas actuais e as súas posibilidades, en relación cos estudos lingüísticos e literarios
Coñecer e utilizar ferramentas para o tratamento e busca de información
Coñecer e utilizar ferramentas de producción, xestión e exposición de contidos
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de presentacións e difusión de contidos multimedia
Coñecer e utilizar ferramentas de traballo colaborativo e as súas posibilidades
Coñecer e utilizar ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de aplicacións didácticas
Aprender a adaptarse a cambios e innovacións tecnolóxicas

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución aos conceptos básicos de informática 1.1 Conceptos básicos de Computadores, Hardware, Software, Redes, Internet.
1.2 Aplicacións das TIC aos estudos lingüísticos e literarios
2. Multimedia. Imaxe, video, son. Produción e distribución. 2.1 Representación de imaxe, vídeo e son
2.2 Xeración de contidos multimedia
2.3 RSS.
3. Ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario 3.1 Introdución aos Sistemas Xestores de Bases de Datos (SXBD)
3.2 Bases de datos documentais. Linguaxes de consulta sobre BDs documentais
4. Bibliotecas Dixitais e Recuperación de Información 4.1 Bases de datos Documentais.
4.2 Catálogos informatizados e Bibliotecas Dixitais.
4.3 Tipoloxías de Bibliotecas Dixitais.
4.4 Recuperación de Información: Precisión e Recuperación.
5. Didáctica 5.1 Aplicacións didácticas. Estándares e-learning
5.2 Exercicios interactivos. Autoaprendizaxe.
6. Ferramentas para o tratamento e busca de información na sociedade do coñecemento 6.1 Linguaxes e estándares: HTML, XML
6.2 Ferramentas de tratamento e busca de información
7. Ferramentas básicas de produción, xestión e exposición de contidos 7.1 Procesadores de texto
7.2 Aplicacións de presentación

8. Ferramentas de traballo colaborativo 8.1 Web 2.0
8.2 Blogs e wikis
8.3 Ofimática en web

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 21 42 63
Supervised projects 7 21 28
ICT practicals 13 39 52
Introductory activities 1 2 3
Mixed objective/subjective test 2 0 2
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición, por parte dos docentes, de contidos nunha aula convencional, incluíndo demostracións do uso de ferramentas TIC
Supervised projects Realización de traballos, individualmente ou en grupo, baixo a supervisión dos docentes
ICT practicals Realización de pequenas actividades na aula informatizada, para a adquisición de competencias no uso de diferentes ferramentas TIC
Introductory activities Introdución ao manexo de ferramentas básicas necesarias durante o curso.
Mixed objective/subjective test Realización dunha proba escrita para demostrar os coñecementos e competencias adquiridos en relación á materia

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
ICT practicals
Description
A atención personalizada fora do horario de clase se fará por medios online: email, Moodle ou Teams, en horas de tutorías preferentemente.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Mixed objective/subjective test Proba escrita na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos 50
Supervised projects Dous traballos dunha maior extensión, que serán realizados ao longo do curso baixo a supervisión dos docentes 20
Guest lecture / keynote speech A participación nas aulas maxistrais e a entrega de exercicios curtos prantexados de una clase para a seguinte 5
ICT practicals Actividades curtas a desenvolver na aula informatizada. Cada semana será proposta unha nova actividade. As actividades realizadas serán utilizadas para valorar a participación dos/das estudantes. 25
 
Assessment comments
<p><b>PRIMEIRA OPORTUNIDADE</b></p><p>A primeira oportunidade será avaliada do seguinte xeito:</p><ul>
  • O 50% da nota global da materia corresponderá a unha proba escrita teórica sobre os coñecementos e competencias adquiridos ao longo do curso. Será precisa unha NOTA MÍNIMA de 5 (sobre 10) nesta proba escrita para superar a materia.
  • O 20% da nota global da materia corresponderá a dous traballos tutelados que deberán ser desenvolvidos ao longo do curso, utilizando os recursos da aula informática.
  • O 25% da nota global da materia corresponderá ao desenvolvemento das prácticas na aula de informática ao longo do curso.

  • Finalmente outro 5% da nota corresponderá á participación nas aulas de teoría e a resolución e entrega dos exercicios curtos que se propoñan na mesma nos diferentes temas.
  • </ul><p>OBSERVACIÓNS:</p><ul>
  • Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba escrita teórica.
  • </ul><p><b>SEGUNDA OPORTUNIDADE</b></p><p>Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade</p><p>A segunda oportunidade constará de tres partes:</p><ul>
  • Proba escrita teórica (50% da nota final), para recuperar a nota da proba teórica da primeira oportunidade. Será precisa unha NOTA MÍNIMA de 5 (sobre 10) nesta proba escrita para superar a materia.
  • Proba escrita práctica (30% da nota final), para recuperar a nota das actividades prácticas dos grupos medianos.
  • Dous traballos prácticos (20% da nota final) para recuperar a nota dos traballos tutelados. Estes traballos poderán ser, a criterio dos docentes, os mesmos da primeira oportunidade ou outros de similar dificultade. O enunciado dos traballos será publicado no Moodle da UDC logo de publicarse as cualificacións definitivas da primeira oportunidade.
  • </ul><p>OBSERVACIÓNS:</p><ul>
  • Cada estudante poderá escoller se opta a recuperar unha, dúas ou as tres partes.
  • Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación de algunha das tres partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.
  • Os/as estudantes con nota inferior a 5 na proba escrita teórica na primeira oportunidade deberán recuperar esa parte na segunda oportunidade para aprobar a materia.
  • Aqueles alumnos que se presentan ao examen extraordinario (ou adiantado) de decembro, examinaranse segundo o especificado na segunda oportunidade.
  • </ul><p><b>DISPENSA ACADÉMICA</b></p><p>Aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases poderán, en primeira oportunidade demostrar o seu desenvolvemento no manexo das ferramentas informáticas usadas nos grupos medianos mediante un exame práctico que valerá o 30% da nota e entregar os dous traballos tutelados. Para a segunda oportunidade examinaranse como o resto do alumnado.</p>

    Sources of information
    Basic Fernández Pérez-Sanjulián, C.; Saavedra Places, A. (2004). As bibliotecas dixitais. Laiovento
    Prieto Espinosa, A.; Prieto Campos, B. (2005). Conceptos de Informática. McGraw-Hill
    Abiteboul, Serge; Buneman, Peter; Suciu, Dan (2000). Data on the Web: from relations to semistructured Data and XML. Morgan Kaufmann Publishers
    Elmasri, R.; Navathe, S. (2007). Fundamentos de Sistemas de Bases de Datos, 5ª Edición. Addison-Wesley
    Peña, Rosalía; Baeza-Yates, Ricardo; Rodríguez, José V. (2002). Gestión digital de la información. De bits a bibliotecas digitales y la web. Ra-Ma (Madrid)
    Dans Álvarez de Sotomayor, Pedro (2010). Guía práctica. Internet. Edición 2010. Anaya Multimedia
    Prieto Espinosa, A.; Lloris Ruiz, A.; Torres Cantero (2006). Introducción a la Informática. McGraw Hill
    Baeza-Yates, R.; Ribeiro-Neto, B (1999). Modern information retrieval . Addison-Wesley and ACM Press
    Marchal, Benoit (2001). XML con ejemplos. Pearson Educación

    Complementary De Miguel, A.; Martínez, P.; Castro, E.; Cavero, M.; Cuadra, D.; Iglesias, A.M.; Nieto, C. (2001). Diseño de bases de datos. Problemas resueltos. Ra-Ma
    (). Dokuwiki en español. http://www.dokuwiki.org/es:dokuwiki
    Abaitua, J. (). Edición y publicación electrónica. http://paginaspersonales.deusto.es/abaitua/konzeptu/ht.htm
    (). Ferramenta de validación de DTDs. http://www.validome.org/grammar/
    (). Ferramenta de validación de XML con DTD . http://www.stg.brown.edu/service/xmlvalid/
    (). Ferramenta para comprobar se un documento XML está ben formado. http://www.xml.com/pub/a/tools/ruwf/check.html
    Blecua, José Manuel (et al. eds.) (1999). Filología e informática. Nuevas tecnologías en los estudios filológicos. Milenio e Universitade Autónoma de Barcelona
    (). Google Docs. http://docs.google.com/
    Powell, Thomas A. (2001). HTML 4: manual de referencia. McGraw-Hill
    (1999). Informix Excalibur Text Search DataBlade Module - User's Guide. Informix Press
    Beekman, G. (2006). Introducción a la informática. Pearson Educación
    Holzner, Steven (2007). Los secretos de RSS. Anaya Multimedia
    (). Manuales de Moodle. http://docs.moodle.org/es/Manuales_de_Moodle
    Delgado Cabrera, J.M. (2007). Microsoft Office 2007. Anaya Multimedia
    (). Páxina oficial de BSCW. http://public.bscw.de/
    Tenorio, Iván (2008). Podcast : manual del podcaster . Marcombo
    Martí Antonin, M.A. (coord.) (2003). Tecnologías del lenguaje. UOC
    Austerberry, David (2005). The technology of video and audio streaming. Elsevier Science
    Nafría, I. (2008). Web 2.0 : el usuario, el nuevo rey de internet. Gestión 2000
    (). Webquest.org. http://www.webquest.org/


    Recommendations
    Subjects that it is recommended to have taken before

    Subjects that are recommended to be taken simultaneously

    Subjects that continue the syllabus

    Other comments


    (*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.