Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Modelos Interactivos da Investigación Operativa Código 614493129
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Carpente Rodriguez, Maria Luisa
Correo electrónico
luisa.carpente@udc.es
Profesorado
Carpente Rodriguez, Maria Luisa
Lorenzo Freire, Silvia
Correo electrónico
luisa.carpente@udc.es
silvia.lorenzo@udc.es
Web http://eio.usc.es/pub/mte
Descrición xeral O obxectivo deste curso é presentar e analizar algúns modelos que estudan a cooperación en problemas de optimización nos que interaccionan varios axentes.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non haberá modificacións nos contidos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense todas as metodoloxías docentes (sesión maxistral, solución de problemas, traballos tutelados, proba oral e atención personalizada).
*Metodoloxías docentes que se modifican
Non haberá ningunha modificación.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Usarase diariamente para consultas e solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas.
- Teams: Faranse 2 sesións semanais para tutorías ou clases virtuais.
- Páxina web do máster: Usarase 2 veces á semana, aproximadamente, para proporcionar ao alumnado o material.

4. Modificacións na avaliación
Non haberá modificacións na avaliación.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non haberá modificacións.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aplicar as técnicas de teoría de xogos cooperativos a calquera problema de investigación operativa. AM16
AM17
AM18
AM21
AM22
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP17
BP18
BP19
BP20
BP21
CP11
CP12
CP13
CP14
CP15

Contidos
Temas Subtemas
Cooperación en problemas de planificación Problemas de planificación
Cooperación en problemas de planificación
Cooperación en modelos de colas Modelos de colas
Cooperación en modelos de colas
Cooperación en modelos de redes Modelos de redes (problema do camiño máis curto, problemas de rutas, problema da árbore de menor custo, problema de arborescencias de menor custo, problema da árbore de custo fixo, etc)
Cooperación en modelos de redes
Cooperación en problemas de inventario e produción Problemas de inventario
Cooperación en problemas de inventario
Problemas de produción
Cooperación en problemas de produción

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A16 A17 A18 A21 A22 B1 B5 B17 C13 35 26 61
Proba oral B19 B20 B21 C11 C12 C14 C15 4 0 4
Traballos tutelados A16 A17 A18 A21 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B18 B19 B21 C11 C12 C13 0 25 25
Solución de problemas A16 A17 A21 A22 B2 B4 B17 B18 B20 B21 C11 C12 C13 0 25 25
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesorado fará uso de presentacións multimedia e resolverá distintas cuestións planteadas sobre os contidos da materia.
Proba oral O/a estudiante deberá defender o traballo tutelado.
Traballos tutelados Cada estudiante recibirá un traballo que terá que expoñer e defender nunha proba oral.
Solución de problemas Ao longo do curso, aos estudiantes se lles asignarán boletíns de problemas relacionados coa materia e que terán que entregar ás profesoras do curso nas datas propostas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
O alumnado poderá preguntar ás profesoras sobre as pautas e fontes bibliográficas axeitadas para levar a cabo o traballo proposto.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A16 A17 A21 A22 B2 B4 B17 B18 B20 B21 C11 C12 C13 Ao longo do curso, ao alumnado asignaráselle boletíns de problemas relacionados coa materia e que terá que entregar ás profesoras do curso nas datas propostas. 50
Proba oral B19 B20 B21 C11 C12 C14 C15 Nesta proba o alumnado deberá defender o traballo tutelado. 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Curiel, I. (1997). Cooperative Game Theory and Applications. Kluwer Academic Publishers
Sánchez-Rodríguez, E. y Vidal-Puga, J. (2014). Juegos coalicionales. Publicacións da Universidade de Vigo
Borm, P., Hamers, H. y Hendrickx, R. (2001). Operations Research Games: A Survey. Springer

Bibliografía complementaria González-Díaz, J., García-Jurado, I. y Fiestras-Janeiro, G. (2010). An introductory course on mathematical game theory. American Mathematical Society
Borm, P. y Peters, H. (2002). Chapters on Game Theory. Kluwer Academic Publishers
Driessen, T. (1998). Cooperative games, solutions and applications. Kluwer Academic Publishers
Tijs, S. (2003). Introduction to Game Theory. Kluwer Academic Publishers
Hassin, R. y Haviv, M. (2003). To Queue or not to Queue. Kluwer Academic Publishers


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Programación Linear e Enteira/614493005
Introducción á Teoría de Xogos/614493016

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Xogos Cooperativos/614493026

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías