Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A10 |
Capacidade para comprender e poder aplicar coñecementos avanzados de computación de altas prestacións e métodos numéricos ou computacionais a problemas de enxeñaría. |
A12 |
Capacidade para aplicar métodos matemáticos, estatísticos e de intelixencia artificial para modelar, deseñar e desenvolver aplicacións, servizos, sistemas intelixentes e sistemas baseados no coñecemento. |
A13 |
Capacidade para utilizar e desenvolver metodoloxías, métodos, técnicas, programas de uso específico, normas e estándares de computación gráfica. |
A14 |
Capacidade para conceptualizar, deseñar, desenvolver e avaliar a interacción persoa–ordenador de produtos, sistemas, aplicacións e servizos informáticos. |
A15 |
Capacidade para a creación e explotación de contornas virtuais, e para a creación, xestión e distribución de contidos multimedia. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas. |
B5 |
Habilidades de xestión da información. |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade). |
B10 |
Capacidade para proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos e instalacións en todos os ámbitos da enxeñaría informática |
B13 |
Capacidade para o modelado matemático, cálculo e simulación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría de empresa, particularmente en tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en todos os ámbitos relacionados coa Enxeñaría en Informática |
B14 |
Capacidade para a elaboración, planificación estratéxica, dirección, coordinación e xestión técnica e económica de proxectos en todos os ámbitos da Enxeñaría en Informática seguindo criterios de calidade e ambientais |
B17 |
Capacidade para a aplicación dos coñecementos adquiridos e de resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares, sendo capaces de integrar estes coñecementos |
B21 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B22 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B23 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B25 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Capacidade para entender e incorporar sistemas de interacción Hombre-Máquina |
AJ13 AJ14 AJ15
|
BJ1 BJ5 BJ9 BJ17 BC2 BC3 BC5
|
CJ4 CJ7 CJ8
|
Capacidade para entender estándares sobre gráficos e ser capaz de aplicacalos no desanvolvemento de programas de visualización ou cunha importante compoñente gráfica |
AJ13 AJ14 AJ15
|
BJ1 BJ17
|
CJ8
|
Capacidade de comprender e utilizar métodos numéricos en computación gráfica |
AJ10 AJ12 AJ13
|
BJ1 BJ13
|
|
Capacidade de comprender e incorporar compoñentes de audio e vídeo de forma eficiente en sistemas informáticos |
AJ10 AJ13 AJ14 AJ15
|
BJ1 BJ10 BJ14 BC1
|
CJ6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Novas técnicas de interacción home-máquina |
Kinect, EyeTracking |
Estándares de animación e programación gráfica en WEB |
WebGL, flash, HTML5 |
Ferramentas de visualización |
3D Rendering |
Métodos numéricos para computación gráfica |
Xeometría euclídea aplicada á visualización e representación de curvas e superficies paramétricas en 3d
Integración con métodos de Monte Carlo
|
Audio/Vídeo |
Introducción ás tecnoloxías multimedia.
Vídeo para multimedia
Estándares de vídeo para multimedia
Audio para multimedia
MPEG4 Visual
H.264
H.265
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Laboratory practice |
B1 B17 B22 B23 C4 |
30 |
10 |
40 |
Objective test |
B5 B9 |
2 |
18 |
20 |
Supervised projects |
B21 B25 C6 C7 C8 |
0 |
20 |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A10 A12 A13 A14 A15 B10 B13 B14 |
26 |
39 |
65 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Laboratory practice |
Descripción dos contidos prácticos. Se lle prantexará os alumnos exercicios ou prácticas para resolver na clase. |
Objective test |
Exame de preguntas largas ou curtas para avaliar a comprensión dos contidos teóricos. |
Supervised projects |
Trabajos plantexados a orientar polos profesores da materia |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos contidos teóricos da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
|
Description |
En horas de titoría e seguimento dos traballos prácticos de forma online a través de Teams |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
B1 B17 B22 B23 C4 |
Prácticas feitas no horario de docencia práctica. Neste horario tamén se propoñerán os traballos da materia que realizarán os estudantes nas súas horas de traballo persoal. |
50 |
Objective test |
B5 B9 |
Exame de preguntas curtas a desenvolver ou test. |
40 |
Supervised projects |
B21 B25 C6 C7 C8 |
Traballos que se propoñerán nas horas de prácticas e que serán realizados polos estudantes nas súas horas de traballo persoal. Serán titorizados polos profesores da materia. |
10 |
|
Assessment comments |
A nota mínima para aprobar será un 5, obtido coa suma das notas de exame, traballos e prácticas, sen ter que obter un mínimo en cada un dos 5 bloques indicados nos contidos. A proba obxetiva poderase
subdividir en varias partes, a realizar ó largo do cuatrimestre. ESTUDANTES CON MATRÍCULA A TEMPO PARCIAL E CON DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE DOCENCIA: Deberán poñerse en contacto cos profesores da materia para posibilitar a realización das tarefas fóra da organización habitual da mesma.
Na segunda oportunidade ou convocatoria adelantada, os alumnos teñen que poñerse en contacto con cada profesor o que lle queran entregrar prácticas ou traballos tutelados non entregados ou suspensos na primeira oportunidade para concretar a data máxima de entrega, sempre antes da convocatoria. Cada profesor daralle indicacións da evaluación deses traballos con entrega ou defensa.
A evaluación destas oportunidades seguirán os mesmos criterios que na primeira para calcular a nota final.
Plaxio: A realización fraudulenta das
probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará
directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na oportunidade
correspondente
|
Sources of information |
Basic
|
|
Nuevas técnicas de
interacción hombre-máquina Meet the Kinect: An Introduction to Programming Natural
User Interfaces, S. Kean, J. Hall y P. Perry (Ed. Apress) Eye
Tracking: A comprehensive guide to methods and measures. Kenneth Holmqvist,
Marcus Nystrom, Richard Andersson, Richard Dewhurst, Halszka Jarodzka, Joost
van de Weijer. Estándares de
animación y programación gráfica en WEB Foundation
HTML5 Canvas: For Games and Entertainment. Rob Hawkes
(Ed. friendsofED) HTML5
Canvas. Steve Fulton y Jeff Fulton (Ed. O'Reilly) WebGL
Beginner's Guide. Diego Cantor y Brandom Jones (Ed. Packt Publishing) Professional
WebGL Programming: Developing 3D Graphics for the Web. Andreas Anyuru (Ed.
Wrox) 3D Rendering - Real-Time Rendering (4th Ed.), by Tomas Akenine-Möller,
Eric Haines, Naty Hoffman, Angelo Pesce, Micha? Iwanicki, and Sébastien
Hillaire. A K Peters/CRC Press, 2018. ISBN-13: 978-1138627000, ISBN-10:
1138627003. https://www.realtimerendering.com - Physically Based Rendering: From Theory To
Implementation (3rd Ed.), by Matt Pharr, Wenzel Jakob, and Greg Humphreys.
Morgan Kaufmann, 2016. ISBN-10: 9780128006450, ISBN-13: 978-0128006450. http://www.pbr-book.org Métodos numéricos para computación
gráfica"Curves and Surfaces for
Computer Graphics". D. Salomon. Springer, 2005. Audio/Vídeo Rummel, Manuel. Producción de Vídeo Digital para
Multimedia. Ediciones Paraninfo, Madrid, 2001 Fries, Bruce. Audio digital práctico (medios digitales
y creatividad). Anaya Multimedia, Madrid, 2005 Wootton, Cliff. Compresión de audio y vídeo (medios
digitales y creatividad). Anaya
Multimedia, Madrid, 2006 T. Wiegand,
G. Sullivan, G. Bjontegaard, A. Luthra, “Overview of H.264/AVC Video Coding
Standard”, IEEE Transanctions on Circuits and Systema for Video Technology, pp.
560-576, 2003
H.
Schwarz, D. Marpe, T. Wiegand, “Overview of the Scalable Video Coding Extension
of the H.264/AVC Standard”, IEEE Transanctions on Circuits and Systema for
Video Technology, pp. 1103-1120, 2007 |
Complementary
|
|
Bethencourt, Tomás. Televisión Digital. Colección Beta.
Temas Audiovisuales, Madrid, 2001 Watkinson, John. El Arte del Vídeo Digital. Instituto
Oficial de RTVE. Madrid,1992 Pohlmann K.C. Principios del audio digital, McGraw
Hill, 2002 Sánchez J.M. Fotografía digital, Anaya Multimedia, 2003 Zabaleta, Iñaki. Tecnología de la Información
Audiovisual. Bosch Comunicación, Barcelona, 2003 Crespo, Julio. DVD, DIVX y Otros Formatos de Vídeo
Digital. Anaya Multimedia, Madrid, 2003 Martínez, José. Manual básico de tecnología audiovisual
y técnicas decreación, emisión y difusión de contenidos. Paidós, Barcelona,
2004 |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|