Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
CE3 - Analizar , deseñar , desenvolver, implementar , verificar e documentar solucións software eficientes sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais no eido da Bioinformática |
A4 |
CE4 - Capacidade para adquirir, obter, formalizar e representar o coñecemento humano nunha forma computable para a resolución de problemas mediante un sistema informático en calquera ámbito de aplicación, particularmente os relacionados con aspectos de computación, percepción e actuación en aplicacións Bioinformáticas |
B1 |
CB6 – Posuír e comprender o coñecemento que fornecen unha base ou oportunidade de orixinalidade no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B6 |
CG1 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo |
B7 |
CG2 - Manter e estender enfoques teóricos fundados para permitir a introdución i explotación de tecnoloxías novas e avanzadas |
B8 |
CG3 - Ser capaz de traballar en equipa, en especial de carácter interdisciplinar |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
CT7 - Manter e asentar estratexias encamiñadas a actualización científica como criterio de mellora profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumnado coñecerá e comprenderá os conceptos e principios básicos dos Sistemas de Xestión de Bases de Datos, especialmente os dos xestores relacionais |
AP3 AP4
|
BP1 BP2 BP6 BP7 BP8
|
CP3 CP6 CP7
|
O alumnado será capaz de modelar e deseñar bases de datos co obxectivo de permitir o almacenamento da información necesaria para dominios de aplicación relacionados coa Bioinformática |
AP3 AP4
|
BP1 BP2 BP6 BP7 BP8
|
CP3 CP6 CP7
|
O alumnado será capaz de xestionar bases de datos mediante a execución de sentencias SQL. |
AP3 AP4
|
BP1 BP2 BP6 BP7 BP8
|
CP3 CP6 CP7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución ós Sistemas de Xestión de Bases de Datos Relacionais |
Definición de relación, dominios e atributos, chaves, regras de integridade, etc.
|
Deseño conceptual e lóxico de Bases de Datos |
Problemas de deseño, fases de deseño, deseño conceptual, paso do modelo conceptual ó modelo lóxico, etc. |
Álxebra relacional e SQL |
Operadores e expresións, linguaxe SQL, etc. |
Conceptos básicos de transacción, recuperación ante fallos e xestión de accesos concurrentes |
Transaccións, problemas de concurrencia e fallos, técnicas de recuperación ante fallos, control de concurrencia, etc. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A4 B1 B2 B6 B7 C3 C6 C7 |
40 |
0 |
40 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 B1 B2 B6 B7 B8 C3 C6 C7 |
20 |
0 |
20 |
Traballos tutelados |
A3 A4 B1 B2 B6 B7 B8 C3 C6 C7 |
0 |
89 |
89 |
Proba mixta |
A3 A4 B1 B2 B6 B7 C3 C6 C7 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral dos contidos da materia complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas a través de TIC |
Realización de actividades de carácter práctico para o desenvolvemento e aplicación dos coñecementos adquiridos na teoría. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). |
Proba mixta |
Exame da materia que combinará preguntas sobre a teoría con problemas a resolver. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Se estima que entre o alumnado pode haber diferencias notables en canto ó seu coñecemento sobre contidos específicos da materia, polo que se desenvolverá unha atención personalizada tanto para as prácticas na aula como para os traballos que se desenvolvan.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A3 A4 B1 B2 B6 B7 C3 C6 C7 |
Proba escrita na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos. |
50 |
Traballos tutelados |
A3 A4 B1 B2 B6 B7 B8 C3 C6 C7 |
Realización de traballos prácticos de maior entidade, que promovan a aprendizaxe autónoma dos estudantes. |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 B1 B2 B6 B7 B8 C3 C6 C7 |
Actividades curtas a desenvolver na aula durante as sesións de prácticas. |
20 |
Sesión maxistral |
A3 A4 B1 B2 B6 B7 C3 C6 C7 |
Seguemento continuo e avaliación obxectivable da participación activa dos estudantes nas sesións maxistrais. |
10 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE (Observacións) O 50% da nota global da materia corresponderá a unha proba escrita sobre os coñecementos e competencias adquiridos ao longo do curso. Será
precisa unha NOTA MÍNIMA de 5 (sobre 10) nesta proba escrita para superar a
materia. Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice
a proba escrita.
SEGUNDA OPORTUNIDADE (Observacións)
Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as
estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación
de cada unha das partes farase da seguinte forma:
- Proba mixta (60% da nota final): permitirá recuperar a nota da proba escrita da primeira oportunidade e a correspondente á avaliación continua realizada durante as sesións maxistrais. Será preciso acadar unha NOTA MÍNIMA de 5 (sobre 10) para superar a materia. - Prácticas a través de TIC (20% da nota final): permitirá recuperar a nota das actividades prácticas. - Traballos tutelados (20% da nota final): permitirá recuperar a nota dos traballos prácticos.
Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación dalgunha
das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.
Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba escrita.
DISPENSA ACADÉMICA
Os criterios de avaliación para aqueles/as estudantes
con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia
ás clases serán os da segunda oportunidade en todos os casos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2010). Database System Concepts. McGraw Hill
Elmasri, R.; Navathe, S. (2011). Database systems: models, languages, design, and application programming. Addison-Wesley
Alan Beaulieu (2009). Learning SQL (2nd Ed). O'really |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|