Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2 - Analizar e mellorar o rendimento dunha arquitectura ou un software dado |
A3 |
CE3 - Coñecer os conceptos e as técnicas básicas da computación de altas prestacións |
A6 |
CE6 - Coñecer as tecnoloxías e ferramentas dispoñibles para a computación en sistemas distribuidos sobre unha rede |
B1 |
CB6 - Posuir e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenrolo e/ou aplicación de ideas, a miudo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que deberá ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
CG1 - Ser capaz de buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo |
B7 |
CG2 - Elaborar adecuadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipótesis razoables. |
B8 |
CG3 - Ser capaz de manter e extender plantexamentos teóricos fundados para permitir a introducción e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no campo |
B10 |
CG5 - Ser capaz de traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións. |
B11 |
CG6 - Ser capaz de comprender e expresar en lingua inglesa, tanto de forma oral como escrita, información, ideas, coñecementos, problemas e solucións no ámbito HPC |
C1 |
CT1 -Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C2 |
CT2 - Estimular a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribuan a o desenrolo sostible ambiental, económico, político e social |
C4 |
CT4 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenrolo tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar e mellorar o rendemento dunha arquitectura ou software dado |
AP2
|
BP5 BP6
|
CP1
|
Coñecer os conceptos e as técnicas básicas da computación de altas prestacións |
AP3
|
BP1 BP2 BP4 BP7 BP11
|
CP4
|
Coñecer as tecnoloxías e ferramentas dispoñibles para a computación en sistemas distribuídos sobre unha rede |
AP6
|
BP8 BP10
|
CP2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Infraestrutura de soporte para computación de altas prestacións |
Formatos de servidores
Infraestrutura dun centro de datos
Virtualización de servidores |
Tecnoloxías de almacenamento |
Dispositivos físicos de almacenamento
Redes de almacenamento
Copias de seguridade |
Deseño e administración de clusters para computación de altas prestacións |
Introdución aos clusters de computación
Despregamento, configuración e administración de clusters
Monitorización e optimización de clusters
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A2 B2 B10 C1 C2 |
0 |
70 |
70 |
Análise de fontes documentais |
B5 B6 B7 B8 B11 |
0 |
22 |
22 |
Traballos tutelados |
A3 A6 B1 B4 C4 |
0 |
57 |
57 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Resolución de problemas e casos prácticos na aula de informática e pola sua conta, que permiten ao alumno familiarizarse desde un punto de vista práctico coas cuestións expostas nas clases teóricas. |
Análise de fontes documentais |
Estudio dos apuntamentos, libros e referencias en internet que se poñen a disposición do alumno |
Traballos tutelados |
Encargo de traballos de recollida de información e análise relacionados coa teoría e os coñecementos adquiridos nas clases prácticas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Nas prácticas de laboratorio, o profesor asistirá aos alumnos durante o horario presencial, presentando o traballo a desenvolver, axudándoos a comezar, e finalmente resolvendo as dúbidas que xurdiran durante o traballo non presencial.
<br>
Os alumnos poderán empregar as titorías para solventar dúbidas xurdidas durante a realización dos traballos tutelados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A2 B2 B10 C1 C2 |
Valorarase a calidade do traballo desenvolvido dentro e fora do laboratorio |
50 |
Traballos tutelados |
A3 A6 B1 B4 C4 |
Valorarase a calidade do traballo entregado tendo ademáis en conta o grao de asistencia que requira por parte dos profesores. |
50 |
|
Observacións avaliación |
É necesario obter polo menos o 50% da cualificación total para aprobar. Non se fará ningunha consideración especial cara aos alumnos con matrícula a
tempo parcial.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
R. Rosen. Linux
Kernel Networking. Implementation and Theory. 2014
Tom Shanley.
InfiniBand Network Architecture. 2002
Matthew Portnoy.
Virtualization Essentials, 2nd Edition. 2016
Kailash Jayaswal.
Administering Data Centers: Servers, Storage, and Voice over IP. 2005
Ulf Troppens
& Rainer Erkens & Wolfgang Müller. Storage Networks Explained: Basics
and Application of Fibre Channel SAN, NAS, iSCSI, InfiniBand and FCoE. 2009
E. Nemeth &
G. Zinder & T.R. Hein. Linux Administration Handbook. 2006 Sam Alapati. Modern Linux Administration: How to Become a Cutting-Edge Linux Administrator. O'Reilly. 2016 T. Sterling, M. Anderson, M. Brodowicz. High performance computing: modern systems and practices. Morgan Kaufmann. 2017
|
Bibliografía complementaria
|
|
Barb Goldworm & Anne Skamarock. Blade Servers and Virtualization: Transforming Enterprise Computing While Cutting Costs. 2007
W. Curtis Preston. Backup & Recovery: Inexpensive Backup Solutions for Open Systems. 2007
Tom Clark. Designing Storage Area Networks: A Practical Reference for Implementing Fibre Channel and IP SANs (2nd Edition). 2003
Cougias & Heiberger & Koop. The Backup Book: Disaster Recovery from Desktop to Data Center 3rd Edition. 2003
Ligazóns a páxinas de Internet que os profesores suministrarán no seu momento xa que poden cambiar con frecuencia. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|