Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A17 |
Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas distribuídos, as redes de computadores e internet, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nelas. |
A38 |
Capacidade para deseñar, despregar, administrar e xestionar redes de computadores. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os fenómenos básicos da propagación das ondas de radio. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer os principios básicos da transmisión da información en redes sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer os equipos hardware máis comúns dunha rede sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Entender e estimar a área de cobertura dunha rede sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Planificar o despregamento dunha rede sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1: Introdución. Perspectiva global |
1.1. Orixe das comunicacións sen fíos
1.2. Características das transmisións sen fíos
1.3. Redes de telefonía móbil
1.4. Redes de datos
1.5. Redes satelitais |
Tema 2: Conceptos fundamentais |
2.1 Ondas electromagnéticas: radiación, lonxitude de onda, efecto doppler, ancho de banda.
2.2 Unidades logarítmicas: decibelios, ganancia e atenuación, relación sinal/ruido.
2.3 Técnicas de multiplexación.
2.4 Topoloxías
2.5 Técnicas de modulación
2.6 Modelado dos canais sen fíos
2.7 Radiofrecuencia. Espectro radioeléctrico |
Tema 3: Transmisión nas redes sen fíos |
3.1 Comportamento ondas de radio
3.2 Conceptos básicos de propagación do sinal: atenuación en espazo libre, LOS, NLOS, fading
3.3 Modelos de propagación
3.4 Cálculo de radioenlaces
3.5 Redes celulares: Concepto, arquitectura, reuso de frecuencias, interferencias, aumento da capacidade |
Tema 4: Antenas |
4.1 Introducción
4.2 Fundamentos
4.3 Dipolos
4.4 Diagrama de radiación, directividade e ganancia
4.5 Tipos
4.6 Polarización
4.7 Resumen de características
|
Tema 5: Estándares e protocolos |
5.1. Clasificación de redes sen fíos e estándares
5.2. Redes de telefonía móbil
5.2.1. Compoñentes e arquitectura
5.2.2. Procedementos
5.2.3. Capa física: LTE
5.3. Redes WiFi
5.3.1. Evolución das versións do estándar
5.3.2. Capa física e capa MAC
5.3.3. Autenticación e seguridade
5.4. Bluetooth
5.4.1. Pila de Bluetooth
5.4.2. Capa física e capa MAC
5.4.3. Procedementos
5.4.4. Perfís e versións
5.5. ZigBee e UWB
5.5.1. ZigBee
5.5.2. UWB
5.6. RFID
5.6.1. Principios de funcionamento
5.6.2. Tipos de sistemas RFID
5.6.3. Protocolos |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A17 B3 C2 C8 |
21 |
49 |
70 |
ICT practicals |
A17 A38 B3 C3 C6 C7 |
7 |
32 |
39 |
Supervised projects |
A17 B1 B3 C2 C4 C6 C8 |
7 |
12 |
19 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B3 C6 C7 |
3 |
18 |
21 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos contidos teóricos da asignatura dacordo co temario da mesma.
|
ICT practicals |
Prácticas con ordenador nas que os estudantes deberán aplicar os conceptos adquiridos nas clases maxistrais. |
Supervised projects |
Traballos realizados polo alumno no que deberán resolver unha serie de problemas ou supostos prácticos aplicando os coñecementos adquiridos. |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita con preguntas de teoría e de solución de problemas dacordo cos contidos da asignatura. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
ICT practicals |
Mixed objective/subjective test |
Supervised projects |
|
Description |
Resolución de dúbidas do alumnado que poidan surxir tanto nas sesións maxistrais como nas sesións de solución de problemas e de prácticas.
Seguemento da aprendizaxe evolutiva do alumno e da súa participación activa na dinámica das clases.
As titorías serán non presenciais a través de diferentes medios telemáticos, principalmente usando a ferramenta Teams, e no horario especificado. Poderanse solicitar titorías presenciais se fose necesario por parte do estudante. O horario de titorías poderase adaptar segundo as necesidades do alumnado na modalidade de matriculación a tempo parcial.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
ICT practicals |
A17 A38 B3 C3 C6 C7 |
A avaliación realizarase mediante o seguimento da entrega das prácticas e unha proba obxetiva para valorar os coñecementos adquiridos polos estudantes.
|
40 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B3 C6 C7 |
Os conceptos teóricos expostos nas clases maxistrais e a capacidade do alumno para a solución de problemas vanse a avaliar na proba mixta final. |
40 |
Supervised projects |
A17 B1 B3 C2 C4 C6 C8 |
Avaliarase a correcta realización por parte do alumno dos exercicios ou traballos propostos polo profesor. |
20 |
|
Assessment comments |
Esixirase unha nota mínima de 1 punto sobre 3 na proba mixta final. No caso de non acadar dita nota, a cualificación final do alumno vaise a calcular como a suma da nota obtida nesta proba e o resultado de dividir por dous a suma da nota obtida nas prácticas a través de TIC e nas sesións de titorías en grupo coa solución de problemas. Na segunda oportunidade avaliaranse soamente os contidos teóricos e de
solución de problemas na proba mixta. A nota de prácticas e de solución
de problemas nas titorías en grupo será a que
os estudantes acadaran na primeira oportunidade dacordo coa avaliación
continua descrita na guía.
|
Sources of information |
Basic
|
Carl J. Weisman (2002). The Essential Guide to RF and Wireless. Prentice Hall
Erik Dahlman, Stefan Parkvall, Johan Skold, Per Beming (2010). 3G Evolution: HSPA and LTE for Mobile Broadband. Academic Press
A. Cardama, L. Jofre, J.M. Rius, J. Romeu, S. Blanch, M. Ferrando (2002). Antenas. Edicions UPC
Constantine A. Balanis (2005). Antenna Theory: Analysis and Design. Caps. 1, 2 y 6. John Wiley & Sons
Z. N. Chen, K.M. Luk (2009). Antennas for Base Stations in Wireless Communications, Caps. 1 y 7. McGraw-Hill Professional
Robert Morrow (2002). Bluetooth: Operation and Use. McGraw-Hill
Robert Faludi (2011). Building Wireless Sensor Networks. O’Reilly.
Jeffrey G. Andrews, Arunabha Ghosh, Rias Muhamed (2007). Fundamentals of WiMAX: Understanding Broadband Wireless Networking . Pearson Education
Cisco Systems, José M. Díaz, Bruce E. Alexander, Jim Geier, Burce McMurdo (2006). Fundamentos de redes inalámbricas. Cisco Press
Julio Brégains, Oscar Fresnedo (2021). https://moodle.udc.es/. Aula virtual
Dharma Prakash Agrawal, Qing-An Zeng (2010). Introduction to Wireless and Mobile Systems. Cengage Learning
Stefania Sesia (2011). LTE - The UMTS Long Term Evolution: From Theory to Practice. Wiley
Klaus Finkenzeller (2003). RFID Handbook. John Wiley & Sons
Andrea Goldsmith (2005). Wireless Communications . Cambridge University Press
William Stallings (2005). Wireless communications and networks. Pearson Prentice Hall
Drew Gislason (2008). Zigbee Wireless Networking. Newnes |
|
Complementary
|
Ramón Agusti, Francisco Bernardo, Fernando Casadevall, Ramon Ferrús, Jordi Pérez-Romero, Oriol Sa (2010). LTE: Nuevas tendencias en comunicaciones móviles. Fundación Vodafone España
C. Siva Ram Murthy, B.S. Manoj (2004). Ad Hoc Wireless Networks: Architectures and Protocols. Pearson Education
Jochen H. Schiller (2003). Mobile Communications. Pearson Education
Chris Hurley, Russ Rogers, Frank Thornton, Brian Baker (2007). WarDriving and Wireless Penetration Testing. Syngress |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Networks/614G01017 | Infrastructure Management/614G01025 | Communications Software/614G01034 | Digital Information Processing/614G01035 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Computer Infrastructure Engineering/614G01059 | Network Design/614G01082 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Network Administration/614G01048 | Administration of Infrastructures and Information Systems/614G01093 |
|
|