Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A4 |
Profundidade na análise dos movementos migratorios asociados á historia e á situación actual de Galicia, como orixe e como destino |
A6 |
Dominar as principais fontes de documentación estatística e bibliográfica que lle permita manterse informado e iniciar e programar estudos exploratorios sobre temáticas relacionadas coas migracións internacionais |
A7 |
Coñecer as virtudes e as limitacións das principais fontes e indicadores estatísticos para a descrición dos movementos migratorios en distintos contextos territoriais e na súa evolución temporal |
A8 |
Comprender o potencial das distintas técnicas de investigación social para o estudo das migracións internacionais así como os condicionamentos deontolóxicos profesionais. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B12 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito social |
B13 |
Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións |
B15 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas |
C1 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Identificar as grandes forzas que organizan os fenomenos migratorios a escala global en especial no caso das habidas entre Galicia e America
|
AC4
|
BC1 BC12
|
CC1 CC5
|
Analizar a complexidade de motivacions e estratexias que guian as actuacions das persoas na escala familiar e local |
AC4
|
BC1 BC3 BC12 BC13
|
|
Asimilar algunhas metodoloxías e técnicas cualitativas como a Historia oral, a Historia visual, e a Historia urbana |
AC6 AC7 AC8
|
BC1 BC12 BC13 BC15
|
|
Xestionar as fontes de informacion primarias e secundarias e analizar os seus datos |
AC6 AC7
|
|
|
Desenvolver as habilidades de traballo individual e en equipo |
AC8
|
BC1 BC3 BC12
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.- A emigración cara a América: os factores de atracción. |
1.1.- A formación dun mercado mundial
1.2.- A construción política de Latinoamérica
1.3.- Capitalismo, leis de inmigración e mercado de traballo
|
2.- Galicia: os factores de expulsión. |
2.1.- As mudanzas no mundo rural galego.
2.1.1.- Os condicionantes do marco estatal español: legais, políticos...
2.1.2.- Os condicionantes do mapa político europeo
2.2.- A emigración como proceso dinamizador da Galicia rural
2.2.1.- Historias de migración e retorno
2.2.2.- Terra Cha de Lugo.
|
3.- Historias migratorias. |
3.1.- Metodoloxías e técnicas: historia oral e historias de vida, xenealoxías e documentos personais
3.2.- Historias de migración e retorno:
3.2.1.- Terra Cha de Lugo.
3.2.2.- A Galicia Atlántica
|
4.- Cara a unha historia urbana de Galicia |
4.1.- O papel das cidades nos procesos migratorios
4.2.- O impacto dos retornos.
4.3.- Os lugares da memoria
4.4.- Recorridos urbanos
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A4 A6 A7 A8 B1 B3 B12 B13 B15 C1 C5 |
0 |
27 |
27 |
|
Personalized attention |
|
48 |
0 |
48 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Traballo sobre caso práctico |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Titorías específicas en todas as modalidades, e previamente concretadas cos estudantes no presenciais. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A4 A6 A7 A8 B1 B3 B12 B13 B15 C1 C5 |
Traballo de investigación por escrito |
100 |
|
Assessment comments |
Os alumnos non presenciais poderán participar nos debates mediante os foros de moodle e enviar os seus traballos escritos por email. En caso de ter que realizar unha segunda opción de avaliaciónse poderían porse de acordo co profesor para repetir os traballos ou ben realizar o exame de modo oral por videoconferencia.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Cardesin,
José Mª: “A heteroxeneidade da reprodución social nunha sociedade
estratificada: a Galicia rural dol S.XIX”, en F. Rodríguez Iglesias (dir.): Proxecto
Galicia. Antropoloxía, vol. XXVI, A Coruña, Hércules, 1999, p. 396-437. Castro, Demetrio, 1995, “Cosecha de emigrantes”, El Mundo, 1995, p. 14-15. Vázquez, Alejandro, 2008, “Unha visión xeral da
emigración galega contemporánea a América e a Europa”, en X.M. Cid et Alii, Migracións na Galicia contemporánea,
Santiago de Compostela, Sotelo Branco, p. 17-48. |
Complementary
|
|
Allegue, Gonzalo, 1992, Galegos, as mans de América, Vigo,
Nigra. Barnett, Miguel, 2008, Galego, Xunta de Galicia. Davis, Mike, (2001) 2006, “Prefacio”, en Los holocaustos de la Era Victoriana tardía.
El Niño, las hambrunas y la formación del Tercer Mundo, Universidad de
Valencia, p. 13-28. Eiras, Antonio y Rey, Ofelia, 1992, “La
emigración gallega a las Américas en los siglos XIX y XX. Aproximación
cuantitativa”, en Los Gallegos y América,
Madrid, Mapfre, p. 214-266. Iturra, Raul, 1998, "A oralidade e a escritura na construción do social", Estudios Migratorios, nº 6, p. 57-68. Núñez Seixas, Xosé Manuel, 1998, Emigrantes, caciques e indianos. O influxo
sociopolítico da emigración transoceánica en Galicia, 1900-1930, Vigo,
Xerais. Villares, Ramón, 2006, Galicia siglo XX, A Coruña, La Voz de Galicia |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|