Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A4 |
Profundidade na análise dos movementos migratorios asociados á historia e á situación actual de Galicia, como orixe e como destino |
A5 |
Comprender os argumentos filosóficos e xurídicos tras as distintas perspectivas sobre as migracións internacionais e as problemáticas sociais que xeran. |
A6 |
Dominar as principais fontes de documentación estatística e bibliográfica que lle permita manterse informado e iniciar e programar estudos exploratorios sobre temáticas relacionadas coas migracións internacionais |
A9 |
Manexar os conceptos fundamentais no estudo das migracións internacionais |
A10 |
Coñecer suficientemente os autores e traballos de maior relevancia académica e profesional |
A11 |
Ter suficiente capacidade de abstracción para presentar o fenómeno migratorio dende unha perspectiva macro-sociolóxica e na súa relación máis ampla coa estrutura social e o mercado de traballo |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa |
B10 |
Traballar de forma colaboradora |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
B12 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito social |
B13 |
Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións |
B14 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica |
B15 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas |
C1 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C4 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Desenrolar a comprensión dos principios que orientan as distintas medidas e políticas dirixidas á integración dos migrantes nas sociedades de acollida. |
AC4 AC5 AC9
|
BC1 BC3 BC9 BC14
|
CC1 CC4
|
Ter dominio sobre os indicadores de integración como criterios de valoración das políticas migratorias de integración. |
AC6 AC9
|
BC2 BC4 BC7 BC10 BC12 BC13 BC15
|
CC4
|
Coñecer algúns dos principais plans de integración que se están desenrolando en Europa e tendo en conta as distintas escalas xeográficas e políticas nas que operan. |
AC6 AC10 AC11
|
BC3 BC7 BC11 BC15
|
CC1 CC4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución |
Presentación do programa e da metodoloxía da materia
Perspectivas teóricas sobre os distintos modelos de integración: do asimilacionismo ao multiculturalismo |
A teoría decolonial e o seudiálogo coas Ciencias Sociais |
A formación histórico-mundial do racismo/sexismo epistémico como fundamento epistemológico das Ciencias Sociais e a universidade occidentalizada: ¿qué significa decolonizar as Ciencias Sociais?
Zona do ser e zona do non ser: Estudos de migración e epistemoloxía
Ciencias Sociais, políticas de migración e produción de coñecementos
Políticas de integración e decolonización dos centros metropolitanos |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A4 A5 A6 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C4 |
0 |
70 |
70 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
A materia avaliarase a través da realización dun traballo de reflexión sobre as leituras recomendadas e os contidos explicados durante as clases. Este traballo será o criterio principal de avaliación para a modalidade a distancia e presencial. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
No desenrolo do traballo tutelado global do módulo recoméndase especialmente a consulta co profesorado responsable, especialmente para acordar os criterios de calidade que procede empregar. Estas consultas faranse a modo de titorías presenciais ou a distancia, preferiblemente concertadas con anticipación por e-mail (belen.fernandez.suarez@udc.es). Por outra parte, tamén se admite e promoven as consultas a través de correo electrónico, foros de debate, e potenciaranse as comunicacións telefónicas a través de internet, especialmente para a modalidad de enseñanza a distancia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A4 A5 A6 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C4 |
Se cumpre co mínimo establecido de asistencia rexistrada (matrícula presencial) e de visualización e consulta dos materiais colgados na moodle (o propio sistema rexistra o número de consultas realizadas polo alumnado aos materiais), o/a alumno/-a poderá ser avaliado/-a a través dun traballo global para o módulo de políticas migratorias. Para dito traballo se establecerán uns criterios e unhas leituras que o alumnado debe traballar para a súa correcta realización. Este traballo é idéntico para a modalidade de ensino presencial e de ensinanza a distancia. |
100 |
|
Assessment comments |
No caso de non poder acceder ou de non superar a avaliación a través do traballo tutelado, ten dereito a un examen na convocatoria oficial. Este exame será presencial e por escrito para o alumnado matriculado nesta modalidade, e un examen oral para o alumnado matriculado na modalidade a distancia (con vídeo-chamada).
|
Sources of information |
Basic
|
Waters, M.C.. y Jimérenz, T.R. (2005). Assesing immigrant assimilation: new empirical and theoritical challenges. Annual Review of Sociology 31
De Sousa Santos, Boaventura y Meneses, Maria Paula (eds.) (2014). Epistemologías del Sur (Perspectivas). Editorial Akal
Laparra, Miguel (2003). Extranjeros en el purgatorio. Barcelona, Bellaterra
Telles, Edward E. (2011). Generaciones excluidas: mexicano-estadounidenses, asimilación y raza. Madrid: CIS
Grosfoguel, Ramón (2008). Hacia un pluriversalismo transmoderno decolonial. Tábula Rasa, nº. 9, págs. 199-216
Grosfoguel, Ramón (2012). Ismamofobia epistémica y Ciencias Sociales coloniales. Casa Árabe: Madrid, págs. 47-60
Grosfoguel, Ramón (2006). La descolonización de la economía política y los estudios postcoloniales: transmodernidad, pensamiento descolonial y colonialidad global. Tábula Rasa: Revista de Humanidades
Grosfoguel, Ramón (2012). La descolonización del conocimiento: diálogo crítico entre la visión descolonial de Frantz Fanon y la sociología descolonial de Boaventura de Sousa Santos. CIDOB: Barcelona
Sayad, Abdelmalek (2010). La doble ausencia: de las ilusiones del emigrado a los padecimientos del inmigrado. Rubí: Anthropos
Izquierdo Escribano, A. y León-Alfonso, S. (2008). La inmigración hacia dentro: argumentos sobre la necesidad de la coordinación de las políticas de inmigración en un Estado multinivel. Política y Sociedad 45(1)
De Lucas, J. y L. Díez Bueso (2006). La integración de los inmigrantes. Madrid, Centro de Estudios Políticos y Constitucionales.
Cachón Rodríguez, L. (2008). La integración de y con los inmigrantes en España: debates teóricos, políticas y diversidad territorial. Política y Sociedad 45(1)
Grosfoguel, Ramón (2009). Los derechos humanos y el antiseminismo después de Gaza. Universitas Humanística, nº. 68, págs. 157-178
Grosfoguel, Ramón (2007). Los latin@s y la descolonización del imperio estadounidense en el siglo XXI. Revista Tábula Rasa, nº. 6, pp. 115-135
Grosfoguel, Ramón; Maldonado-Torres, Nelson (2008). Los latinos, los migrantes y la decolonización del imperio estadounidense en el siglo XXI. Tábula Rasa, nº. 9, págs. 177-130
Grosfoguel, Ramón (2007). Migrantes coloniales caribeños en los centros metropolitanos del Sistema-Mundo: Los casos de Estados Unidos, Francia, los Países Bajos y el Reino Unido. CIDOB: Barcelona
Rex, John (2002). Multiculturalismo e integración política en el estado nacional moderno. Isegoría 26
Grosfoguel, Ramón (2012). Retos de los estudios étnicos en Estados Unidos y en el sistema universitario global occidentalizado:: entre el multiculturalismo liberal, las políticas de identidad, la colonización de la disciplina . Relaciones Internacionales, nº. 19 |
A lo largo del curso se presentará y discutirá abundante bibliografía complementaria y otras fuentes de información disponibles para profundizar sobre el temario del programa |
Complementary
|
Cachón, Lorenzo (2011). Inmigración y conflictos en Europa: aprender para una mejor convivencia. Barcelona: Hacer
Zapata Barrero, Ricard (2004). Multiculturalidad e inmigración. Madrid: Síntesis
Zapata Barrero, Ricard (dir.) (2009). Políticas y gobernabilidad de la inmigración en España. Barcelona: Ariel
Martiniello, M.; Rath, J. (ed.) (2010). Selected Studies in International Migration and Immigrant Incorporation. Amsterdam: Amsterdam University Press |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
International Migration Theory/615472110 | Reception, Settlement and Integration: Definitions and Indicators/615472201 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Migration Flow and Foreign Entry Control Policy/615472204 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|