Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Relativizar e valorar as intensidades observadas dos movementos migratorios, desde unha perspectiva comparativa e contextualizada histórica e culturalmente |
A5 |
Comprender os argumentos filosóficos e xurídicos tras as distintas perspectivas sobre as migracións internacionais e as problemáticas sociais que xeran. |
A11 |
Ter suficiente capacidade de abstracción para presentar o fenómeno migratorio dende unha perspectiva macro-sociolóxica e na súa relación máis ampla coa estrutura social e o mercado de traballo |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B10 |
Traballar de forma colaboradora |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
B15 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas |
C1 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C4 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Recoñecer as claves conceptuais e aplicar as ferramentas metodolóxicas básicas para valorar e intervir en problemas de interculturalidad relacionados coa segregación e coa xenofobia en distintos contextos comunitarios. |
AC2 AC5 AC11
|
BC1 BC2 BC3 BC11 BC15
|
CC1
|
Comprender os principios que orientan a mediación intercultural a escala comunitaria. |
|
BC10
|
CC1 CC4
|
Elaborar o seu propio equipo de ferramentas e de principios crave para resolver casos de mediación intercultural comunitaria. |
AC2 AC5 AC11
|
BC1 BC2 BC3 BC11 BC15
|
CC1 CC4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución |
Presentación do programa e da metodoloxía da materia
Das relación interpersonais ás relación comunitarias: Definición conceptual e pragmática da comunidade. |
Ferramentas para o diagnóstico |
A segregación como problema e obstáculo
Diagnóstico e intervención sobre racismo e xenofobia na comunidade. |
Ferramentas para a intervención |
Principios e deontoloxía da intervención e da mediación social a escala comunitaria
O espacio público como escenario de integración
O capital social e as redes sociais como recurso |
A modo de conclusión |
Diseño e xestión da mediación intercultural: Estudos de casos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A2 A5 A11 B1 B2 B3 B10 B11 B15 C1 C4 |
0 |
27 |
27 |
|
Personalized attention |
|
48 |
0 |
48 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Cada alumno terá que preparar un traballo tutelado sobre mediación intercultural comunitaria seguindo as instrucións concretas que se darán a principios de curso. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
En el desarrollo de las preguntas base que se integrarán al trabajo tutelado global del módulo, se recomienda especialmente la consulta con el profesor, especialmente para acordar los criterios de calidad que procede emplear. Estas consultas se harán a modo de tutorías personales o grupales, preferiblemente concertadas con anticipación. Por otra parte, también se admite y promueven las consultas a través de correo electrónico. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A2 A5 A11 B1 B2 B3 B10 B11 B15 C1 C4 |
Si cumpre co mínimo establecido de asistencia rexistrada, cada alumno terá que preparar, ademais, un traballo tutelado sobre mediación intercultural comunitaria seguindo as instrucións concretas que se darán a principios de curso. |
50 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Pérez Agote, A., Tejerina, B. y Barñano, M. (2010). Barrios multiculturales. Madrid, Trotta
Zegrí, M., Araburu, M. y Navarro, J.M. (2006). El encaje de los comercios extranjeros en el tejido comercial de acogida: análisis de una experiencia de mediación comunitaria en Barcelona. Migraciones 20
VV.AA. (2009). La dinámica del contacto. Barcelona, CIDOB
Checa y Olmos, F. (Ed) (2008). La inmigración sale a la calle. Barcelona, Icaria
Ortiz Cobo, M. (2006). La mediación intercultural en contextos excolares: reflexiones acerca de una etnografía escolar. Revista de Educación 339 |
Ao longo do curso presentarase e discutirá abundante bibliografía complementaria e outras fontes de información dispoñibles para profundar sobre o temario do programa |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|