Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 - Determinar as dimensións e categorías axeitadas para o diagnóstico e a análise científica das situacións de exclusión social. |
A3 |
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. |
A4 |
CE4 - Recompilar e interpretar a información suficiente para chegar a diagnósticos fiables sobre os riscos de exclusión e os factores de vulnerabilidade social. |
B2 |
CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional. |
B5 |
CB5 - Comunicar con claridade os coñecementos e problemas científicos sobre os que se traballa tanto a un público non experto como de especialistas. |
B6 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B7 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B8 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B13 |
CX1 - Comprender e integrar coñecementos complexos para traducilos en propostas de investigación e programas de intervención en contextos sociais problemáticos. |
B14 |
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
B15 |
CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social. |
B17 |
CX5 - Elaborar e defender informes, proxectos e memorias no campo das ciencias sociais. |
C3 |
CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C6 |
CT6 -Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C7 |
CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary and transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer o papel histórico da información estatística na evolución das ciencias sociais e do estado de benestar |
|
BC14
|
CC3
|
Analizar os factores ideolóxicos, coxunturais e discrecionais na produción e interpretación de datos estatísticos |
AC1
|
BC6 BC8 BC13 BC14
|
CC3
|
Coñecer en profundidade algunhas das principais fontes de información estatística que recolle datos oficiais para a análise das desigualdades e da exclusión social, nas súas distintas vertentes |
AC3 AC4
|
BC7 BC17
|
CC3 CC6 CC7
|
Apreciar a pertinencia e as limitacións da información e ferramentas estatísticas dispoñibles para a análise e avaliación das políticas sociais |
AC1 AC4
|
BC2 BC8 BC14 BC15
|
CC3 CC7
|
Avaliar e deseñar indicadores e probas estatísticas adecuadas ao problema de investigación proposto |
AC1 AC3 AC4
|
BC2 BC5 BC13 BC15
|
CC7
|
Manexar e representar graficamente a información estatística a través de distintos programas e ferramentas informáticas |
|
BC5 BC17
|
CC7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
As fontes de datos: tipos, historia, función |
Fontes documentais e estatísticas
Ideoloxía e estatística
As argumentacións
|
Principais fontes estatísticas e indicadores para o estudo da exclusión social e das políticas sociais |
Operacións estatísticas do INE sobre o nivel e condicións de vida.
Enquisa anual de custo laboral do INE.
Enquisa Estrutural a Fogares (EEF), IGE.
OECD Family Database
Eurostat: Statistics of Income and Living Conditions (SILC) / Statistics on Social Protection
|
Análise e interpretación de datos cuantitativos |
Introdución a programas estatísticos para a analise dos datos cuantitativos |
Fontes bibliográficas |
A referenciación da bibliografía
Os xestores bibliográficos
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 B6 B14 C3 |
24 |
48 |
72 |
ICT practicals |
A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
0 |
37 |
37 |
Supervised projects |
A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C7 C6 |
0 |
37 |
37 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación e discusión de cada tema, partindo dunha bibliografía e documentación previa. |
ICT practicals |
Asignaranse exercicios complementarios a cada lección que supoñerán o emprego de TIC, con tutoriales e recursos adecuados a cada caso. |
Supervised projects |
Consiste nun traballo final, para desenvolver de forma autónoma os contidos e competencias adquiridas |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
ICT practicals |
|
Description |
A atención personalizada que se contempla refírese a titorías individualizadas, presenciais ou por internet, para aclarar as dúbidas e concretar suxestións adaptadas a cada caso. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C7 C6 |
Consiste nun o varios traballos, individuais ou de grupo, que permitan desenvolver de maneira integral os recursos e competencias adquiridas na materia |
50 |
ICT practicals |
A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
Asignaranse tarefas que permitan a familiaridade con indicadores e estatísticas que requiren o emprego de TIC. Avaliarase o traballo realizado con follas de cálculo e outros programas informáticos para as ciencias sociais. |
50 |
|
Assessment comments |
Haberá exercicios para o seu seguimento presencial e outros equivalentes para o alumnado on-line. Os exercicios e traballos on-line son tamén o sistema alternativo para o alumnado a tempo parcial que soliciten dispensa de asistencia. Todos os materiais e a información para realizar os exercicios e traballos avaliables estarán dispoñibles na plataforma Moodle. Os/as alumnos/as que se presenten á convocatoria da segunda oportunidade, terán que presentar os mesmos traballos que se requiren para o alumnado on-line.
|
Sources of information |
Basic
|
Porter, Theodore (2009). "Las estadísticas y el curso de la razón pública: compromiso e imparcialidad en un mundo cuantificado". Empiria 18: 19-35
GUPTA, D.K. (2010). Analyzing Public Policy: Concepts, Tools, and Techniques. Londres: CQ Press
Becker, Howard S. (2018). Datos pruebas e ideas: por qué los científicos sociales deberían tomárselos más en serio y aprender de sus errores. Buenos Aires: Siglo XXI
WILKINSON, R.W. e PICKETT, K (2009). Desigualdad: un análisis de la infelicidad colectiva. Barcelona: Turner
García Ferrando, Manuel (Comp) (2015). El análiis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid: Alianza
MARTÍNEZ GARCIA, J. S (2013). Estructura social y desigualdad en España. Madrid: La Catarata
Cea D’Ancona, Mª Angeles (2012). Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa. Madrid: Síntesis
Corbetta, Piergioigio (2003). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill
Fernández Esquinas, Manuel (2003). “Criterios de calidad en la investigación social: la producción de datos sociales”. Empiria 6: 47-77 |
Traballarase cunha bibliografía
abundante de artigos e informes que estarán dispoñible en Moodle. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|