Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 - Determinar as dimensións e categorías axeitadas para o diagnóstico e a análise científica das situacións de exclusión social. |
A2 |
CE2 - Interpretar os feitos e as políticas sociais desde os distintos paradigmas teóricos vixentes na análise da exclusión. |
A3 |
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. |
A4 |
CE4 - Recompilar e interpretar a información suficiente para chegar a diagnósticos fiables sobre os riscos de exclusión e os factores de vulnerabilidade social. |
A5 |
CE5 - Interpretar as situacións e os procesos de marxinación social e económica de colectivos desde unha perspectiva histórica e macroestrutural. |
B3 |
CB3 - Seleccionar o marco científico adecuado para avaliar as evidencias dispoñibles e postular hipóteses razoadas sobre a avaliación previsible dos feitos sociais estudados. |
B5 |
CB5 - Comunicar con claridade os coñecementos e problemas científicos sobre os que se traballa tanto a un público non experto como de especialistas. |
B6 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B13 |
CX1 - Comprender e integrar coñecementos complexos para traducilos en propostas de investigación e programas de intervención en contextos sociais problemáticos. |
B15 |
CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social. |
B17 |
CX5 - Elaborar e defender informes, proxectos e memorias no campo das ciencias sociais. |
C3 |
CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C5 |
CT5 - Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people. |
C6 |
CT6 -Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C7 |
CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary and transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Formular un proxecto de investigación, cunha comprensión profunda da súa estrutura lóxica e metodolóxica |
AC1 AC3 AC4 AC5
|
BC3 BC6 BC13 BC15
|
CC3 CC5 CC7
|
Redactar informes de resultados de investigación cunha linguaxe axeitada e profesional |
AC1 AC2 AC4 AC5
|
BC5 BC6 BC17
|
CC5 CC6
|
Preparar unha presentación pública dos resultados da investigación |
AC1 AC2
|
BC5 BC17
|
CC6 CC7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. A formulación da investigación e o seu proceso |
- Fases do proxecto de investigación
- Elaboración dun anteproxecto
- Elección e xustificación do tema de investigación ou obxecto de estudo
- Formulación de obxectivos e hipóteses
- Elaboración do marco teórico |
Tema 2. O deseño da investigación e as estratexias metodolóxicas |
- Metodoloxía e técnicas de investigación
- A elección metodolóxica
- O deseño metodolóxico |
Tema 3. A recollida de información e o tratamento dos datos |
- A preparación do traballo de campo
- A aplicación das técnicas de investigación cuantitativas e cualitativas
- A recollida da información/datos
- Rexistro e tratamento dos datos e información |
Tema 4. Análise dos resultados e redacción do informe |
- A análise e interpretación dos datos/información solicitada
- A comprobación das hipóteses
- As conclusións do estudo
- Estrutura do Informe Final
- O proceso de redacción
- A citación e referenciación segundo as normas académicas |
Tema 5. A presentación dos resultados |
- Recursos informáticos para a elaboración de presentacións
- Técnicas de exposición oral |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A5 B3 B6 B13 B15 B17 C3 C5 C6 C7 |
18 |
27 |
45 |
Oral presentation |
A1 A2 A3 A4 A5 B5 B17 C5 C6 C7 |
1 |
7 |
8 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 B3 B6 B13 B15 C3 C5 |
18 |
0 |
18 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Traballo individual que consiste no deseño dun proxecto de investigación social aplicada.
Cada alumno/a elixirá un tema monográfico sobre o que realizar o traballo sobre un tema relacionado coas especialidades do Máster. Para un maior aproveitamento da materia recoméndase que o tema coincida co TFM.
O traballo será explicado na aula e subiranse as instrucións concretas sobre a realización deste a Moodle, para que teñan acceso a elas tanto o alumnado da modalidade presencial como o da modalidade en liña. Nalgunhas sesións de aula existirán breves espazos para a posta en común en relación ao desenvolvemento deste traballo. Para o alumnado en liña, establecerase un sistema de seguimento a través da plataforma Moodle, ou por correo electrónico.
|
Oral presentation |
Presentación oral do traballo tutelado, na aula.
A presentación non excederá os 20 minutos e é obrigatoria.
O alumnado en liña, disporá de dúas opcións para a súa presentación:
- Vía Skype ou Teams, na mesma data que os compañeiros/as con modalidade presencial.
- Mediante o envío dun vídeo da presentación, que será proxectado na aula, nas datas previstas para as presentacións. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral por parte do profesorado dos aspectos fundamentais da materia. As exposicións complementaranse co uso de medios audiovisuais, lecturas e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes.
O material das sesións maxistrais porase a disposición na plataforma Moodle, para o alumnado en liña e presencial.
Nas clases sosterase o principio de debate democrático, escoitando e respetando todas as opinións diversas en torno aos temas tratados, tanto de parte do profesorado como do alumnado |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Oral presentation |
|
Description |
Levarase a cabo un seguimento personalizado dos traballos tutelados e a súa presentación oral, tanto nas sesións de traballo que se desenvolvan en clase, como en horario de titorías.
No caso de alumnado da modalidade en liña ou con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao comezo de curso un calendario específico de titorías compatibles coa súa dedicación e asistencia. As titorías poderán levar a cabo de maneira virtual (Skype, Teams ou correo electrónico). O material de traballo utilizado na clase, porase a disposición a través da plataforma virtual da materia (Moodle).
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A5 B3 B6 B13 B15 B17 C3 C5 C6 C7 |
Traballo individual que consiste no deseño dun proxecto de investigación social aplicada.
Cada alumno/a elixirá un tema monográfico sobre o que realizar o traballo sobre un tema relacionado coas especialidades do Mestrado.
Para a correcta realización do traballo é necesaria a participación activa: asistencia (alumnos/as presenciais) e seguimento continuado (alumnos/as en liña).
|
80 |
Oral presentation |
A1 A2 A3 A4 A5 B5 B17 C5 C6 C7 |
Presentación oral do traballo tutelado.
A presentación oral é obrigatoria para os/as alumnos das dúas modalidades
Valorarase o uso dos recursos aprendidos na materia.
O alumnado presencial, deberá presentala na aula.
O alumnado en liña, disporá de dúas opcións para a súa presentación:
- Vía Skype ou Teams na mesma data que os compañeiros/as con modalidade presencial.
- Mediante o envío dun vídeo da presentación, que será proxectado na aula, nas datas previstas para as presentacións.
|
20 |
|
Assessment comments |
É condición indispensable para superar a materia, obter como mínimo no traballo tutelado, a metade da máxima cualificación outorgable (4 de 8). A avaliación do alumnado da modalidade en liña ou con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e con dispensa académica de exención de asistencia, será igual que a do alumnado con dedicación completa. Na 2ª oportunidade, os criterios de avaliación e traballos cualificables
serán iguais aos propostos para a 1ª convocatoria. Co fin de facilitar a participación e interacción entre o alumnado en liña
e presencial, abriranse foros virtuais. Os alumnos en modalidade en liña, poderán contar con titorías vía Skype, Teams (previa cita) ou por correo electrónico.
|
Sources of information |
Basic
|
Bravo Almonacid, F; Galar, S. (2020). Avanzar hacia la construcción de un problema de investigación cualitativo. Universidad Nacional de Entre Ríos
Martín Gutiérrez, I. (ed.) (2016). Diseño de proyectos de investigación-desarrollo y propuestas metodológicas. Universidad Técnica Particular de Loja
González Mateos, A; Salido Ruiz, G. (2013). Diseño de un proyecto de investigación básico. Universidad de Extremadura
García Ferrando, M.; Ibáñez, J. y Alvira Martín, F. (1986,2000). El análisis de la realidad social. Métodos y tecnicas de investigación. Madrid: Alianza
Nagy Hesse-Biber, Patricia Leavy (eds) (2006). Emergent methods in social research. Thousand Oaks: Sage
Quivy, R; Campenhoudt, L.V. (2005). Manual de Investigación en Ciencias Sociales. México:Limusa
Quivy, R; Campenhoudt, L.V. (2005). Manual de Investigación en Ciencias Sociales. México:Limusa
Hernández Sampieri, R.; Fernández Collado, C. y Baptista Lucio, M. P. (2010). Metodología de la investigación. Madrid: McGraw-Hill
López Roldán, P; Fachelli, S. (2015). Metodología de la Investigación Social Cuantitativa. Bellaterra: Dipòsit Digital de Documents, Universitat Autònoma de Barcelona
Corbetta, P., & Fraile Maldonado, M. (2003). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill
Viedma, A. y Callejo, J. (2005). Proyectos y estrategias de investigación social: la perspectiva de la intervención . Madrid: McGraw-Hill
Creswell, John W. (1994). Research design: qualitative and quantitative approaches. Thousand Oaks: Sage |
A bibliografía é orientativa. Detallarase o material de lectura obrigatorio correspondente a cada tema da materia, na plataforma Moodle. |
Complementary
|
Warbuton, Nigel (2012). Cómo aprender a escribir. Barcelona: Paidós
Valles Martínez, M. (1997,2003). écnicas cualitativas de investigación social: reflexión metodológica y práctica profesional. Madrid: Síntesis
King, G., Verba, S., & Keohane, R. O. (2000). El diseño de la investigación social. La inferencia científica en los estudios cualitativos.. Madrid: Alianza
Lozares, C, Martín, A. López, P. (1998). El tratamiento multiestratégico en la investigación sociológica.. Papers, 55, 27-43
Delgado, J.M y Gutiérrez, J (coord) (1994). étodos y técnicas cualitativas de investigación en Ciencias Sociales.. Madrid: Síntesis
Alvira Martín, F. (2011). La encuesta: Una perspectiva general metodológica. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas
Cea D´Ancona, M.A (2004). Métodos de encuesta: Teoría y práctica, errores y mejora. Madrid: Síntesis
Jorge Sierra, E. (2003). Nuevos elementos para la reflexión metodológica en sociología. Del debate cuantitativo/cualitativo al dato complejo. Papers, 70, 57-81
Thomas, J; Harden, A. (2008). ‘Methods for the Thematic Synthesis of Qualitative Research in Systematic Reviews’. BMC Medical Research Methodology 2008, 8:45 |
As lecturas complementarias, adaptaranse durante o curso á metodoloxía e temática elixida por cada alumno/a para o desenvolvemento do seu traballo tutelado. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Information sources and statistical techniques for the analysis of social policies/615525007 | Qualitative techniques for the analysis of discourses and social realities/615525008 | Design, management and evaluation of social policies/615525009 | Participatory action research, community action and management of social organizations/615525010 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para lograr un maior aproveitamento da materia, recoméndase elixir o tema do Traballo de Fin de Máster antes de cursala. O alumnado (independentemente da modalidade escollida) deberá revisar regularmente a plataforma Moodle e consultar os documentos. A vía de comunicación co profesorado da materia, será a institucional, é dicir o correo da udc e a plataforma virtual Moodle. |
|