Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
CE2 - Interpretar os feitos e as políticas sociais desde os distintos paradigmas teóricos vixentes na análise da exclusión. |
A5 |
CE5 - Interpretar as situacións e os procesos de marxinación social e económica de colectivos desde unha perspectiva histórica e macroestrutural. |
A6 |
CE6 - Avaliar a capacidade e eficacia das medidas de intervención para corrixir ou previr situacións e procesos de exclusión social. |
B1 |
CB1 - Demostrar coñecementos avanzados, de carácter multidisciplinar, para a investigación e o exercicio profesional no ámbito da exclusión social. |
B6 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B9 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B10 |
CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B11 |
CB11 - Participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas no ámbito da exclusión social, en contextos interdisciplinares e de transferencia de coñecementos. |
B15 |
CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social. |
B19 |
CX7 - Dar respostas innovadoras e orixinais ante situacións problemáticas emerxentes relacionadas coa exclusión social. |
B21 |
CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión. |
C1 |
CT1 - Adequate oral and written expression in the official languages. |
C2 |
CT2 – Mastering oral and written expression in a foreign language. |
C3 |
CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C4 |
CT4 - Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective. |
C5 |
CT5 - Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people. |
C7 |
CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary and transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
C8 |
CT8 - Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society. |
C9 |
CT9 - Ability to manage times and resources: developing plans, priorizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
1. Formación complementaria en materia de políticas sociais e específicas (xénero, migración e avellentamento). |
AC2 AC5 AC6
|
BC1 BC6 BC19 BC21
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC7
|
2. Capacidad de aprendizaxe colaborativo: exposición da súa propia investigación, aportar ao traballo doutros compañeiros/as, elaboración dunha proposta de investigación, etc. |
AC2 AC5 AC6
|
BC1 BC6 BC9 BC10 BC11 BC15 BC19 BC21
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC7 CC8 CC9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Asistencia a conferencias, seminarios o congresos relacionados coas políticas públicas. Libre elección por parte do alumnado. |
1.1. Asistencia a conferencias, seminarios o congresos sobre políticas públicas en xeral, ou sobre políticas específicas (igualdade de xénero, inmigración e avellentamento). |
2. Reproducción dun seminario, conferencia, debate, taller, etc. por parte do alumnado |
2.1. Presentación de coñecementos adquiridos en formación de libre configuración ou como parte dos seus propios TFM.
O inicio do curso consensuarase co alumnado a mellor maneria de levalo a cabo para o logro dos obxetivos da materia.
|
3. Asistencia a formación en temáticas específicas deseñada desde o profesorado do MOPS. Transferencia de conocimiento. |
3.1. Asistencia e participación en xornadas específicas deseñadas polo profesorado do MOPS, con motivo de la transferencia de conocimiento. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Oral presentation |
B6 B9 B15 B19 B21 C1 C3 C4 C5 |
2 |
35 |
37 |
Events academic / information |
A2 A5 A6 B1 B10 B11 B19 B21 C2 C3 C4 C5 C7 C8 C9 |
30 |
7 |
37 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Oral presentation |
O alumnado levará a cabo o seu seminario ou conferencia ou debate, onde se presentarán as súas investigacións (parte dos seus propios TFM ou como reflexións dalgún seminario/taller o que asistiran).
Con esta metodoloxía buscase a participación do alumnado, mellorar a destreza de falar en público e prepararse así de cara o futuro laboral e a defensa dos seus traballos (tanto académicos como profesionais).
|
Events academic / information |
O alumnado acudirá a actividades académicas vinculadas coas temáticas abordadas no mestrado, concretamente, por un valor de 20 horas de duración. Deberá presentar certificados de asistencia a ditas actividades. Esto formará parte da parte obrigatoria da materia. A selección será libre por parte do alumnado.
O profesorado do mestrado deseñará unha xornadas de formación de aproximadamente 10 horas de duración para o alumnado no seu conxunto para lograr transferencia de coñecementos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Oral presentation |
|
Description |
En caso de existir dúbidas sobre a realización opcional do ensaio o alumnado poderá pedir unha titoría presencial ou virtual (previa concertación por e-mail). |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Events academic / information |
A2 A5 A6 B1 B10 B11 B19 B21 C2 C3 C4 C5 C7 C8 C9 |
O alumnado acudirá a actividades académicas vinculadas coas temáticas abordadas no mestrado, concretamente, por un valor de 20 horas de duración, presenciais ou online. Deberá presentar certificados de asistencia a ditas actividades.
O profesorado do mestrado poderá deseñar unha xornadas de formación de aproximadamente 10 horas de duración para o alumnado no seu conxunto para lograr transferencia de coñecementos.
A realización dunha ou das duas transferencias de coñecemento terán unha nota do 20%. |
20 |
Oral presentation |
B6 B9 B15 B19 B21 C1 C3 C4 C5 |
A presentación dos traballos no formato que se defina, dará como resultado o groso da nota da materia. No inicio da materia decidirase o formato da presentación dos traballos, de manera consensuada co alumnado. |
80 |
|
Assessment comments |
Recomendacións/criterios sobre a avaliación:
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural
|
Sources of information |
Basic
|
Alguacil Gómez, J. (2011). Cómo se hace un trabajo de investigación en sociología. Madrid: Ediciones La Catarata
Baelo Álvarez, Manuel (2017). El arte de presentar trabajos académicos ante un tribunal: TFG, TFM y tesis doctoral: guía práctica para estudiantes universitarios. El Ejido: Círculo Rojo
Guinea-Martín, D. (2012). Trucos del oficio del investigador. Madrid: Gedisa
Caicedo, Claudia (2016). ¿Cómo elaborar un trabajo final de máster?. Barcelona: UOC |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Models of welfare provision/615525003 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
History and theories of migratory movements/615525013 | History of feminist theories/615525017 | Research design and proposal/615525029 | Master Thesis/615525031 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|