Identifying Data 2021/22
Subject (*) Social Structure and Social Change Code 615G01208
Study programme
Grao en Socioloxia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Docampo García, Manuel
E-mail
manuel.garcia.docampo@udc.es
Lecturers
Docampo García, Manuel
E-mail
manuel.garcia.docampo@udc.es
Web
General description Materia que trata de coñecer as principais variables que artellan á sociedad e as teorías interpretativas sobre as mesmas Asemade, trátase de adquirir compentencias para facer análises sobre a realidade social
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se modifican

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense todas as metodoloxías pero pasan a expoñerse on line, por Teams
*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Tutorías por correo electrónioco e por Teams (ou calquera outra que cada alumn@ propoña)
4. Modificacións na avaliación
Pediríase un traballo de afondamento dalgún dos temas do programa
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as principais variables que permiten interpretar os fenómenos sociais A2
A17
B3
B8
B9
B10
B14
C1
Analizar as principais variables que artellan ás sociedades B4
B5
B15
B17
C3

Contents
Topic Sub-topic
1. Concepto de Estrutura 1.1. Da Socioloxía á Estrutura Social.
1.2. Obxecto de estudio da Estrutura Social
1.3. Diferentes aproximacións teóricas ó estudio da Estrutura Social
2. Tipoloxía e compoñentes das estruturas 2.1. Perspectiva posicional
2.2. Perpspectiva identitaria
2.3. Perspectiva dimensional
3. Estratificación e Clases Sociais 3.1. A formación dos principais paradigmas interpretativos
3.2. Paradigma marxista
3.3. O enfoque funcionalista
3.4. As propostas weberianas e neoweberianas
3.5. A revisión neomarxista
4. Mobilidade social 4.1. Conceptos
4.2. Análise e indicadores
4.3. Principais características dos procesos de mobilidade en España

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A12 C1 C7 3 30 33
Guest lecture / keynote speech A1 A8 A9 B26 B27 C6 30 0 30
Problem solving A4 A14 A18 A23 A32 B14 B16 B20 B24 B25 C1 C3 C7 20 60 80
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Exame da materia vista en clase
Guest lecture / keynote speech Exposición oral da/o profesor/a da materia
Problem solving Corrección de tarefas que semanalme deben realizar os/as alumnos/as

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Problem solving
Description
Atención en horas de titoría

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A12 C1 C7 Exame sobre a materia 90
Problem solving A4 A14 A18 A23 A32 B14 B16 B20 B24 B25 C1 C3 C7 Tarefas e exercicios propostos ao alumnado 10
 
Assessment comments

O alumnado con dispensa académica terá que realizar un exame sobre os contidos da materia (material disponible en moodle) que computará sobre un 100%


Sources of information
Basic

CACHÓN RODRÍGUEZ, L. (1989): ¿Movilidad social o trayectorias de clase?. Madrid: CIS.

CARABAÑA MORALES, J.; GÓMEZ BUENO, C. (1996): Escalas de prestigio profesional; Madrid, CIS (Cuadernos Metodológicos, nº 19).

CARABAÑA, J. (ed.) (1995). Desigualdad y clases sociales. Un seminario en torno a E. O. Wright, Fundación Argentaria, Madrid.

CROMPTON, R. (1994): Clase y estratificación. Una introdución a los debates actuales. Tecnos, Madrid.

ECHEVERRÍA ZABALZA, J. (1999): La movilidad social en España (1940-1991); Madrid: Istmo.

ERIKSON, R., e GOLDTHORPE, J.H. (1993). The Constant Flux. A Study of Class Mobility in Industrial Societies. Oxford, Clarendon Press.

FEITO ALONSO, R. (1995). Estructura social contemporánea. Las clases sociales en los países industrializados. Madrid: siglo XXI.

GARCÍA DOCAMPO, M. (2000): El concepto y la medida de las desigualdades sociales. A Coruña: Servicio de Publicación da Universidade da Coruña.

GARCÍA FERRANDO, M. (Coord.) (1999): Pensar nuestra sociedad. Valencia, Tirant lo blanch.

GONZÁLEZ, J. J. (1992). Clases Sociales: Estudio comparativo de España y la comunidad de Madrid. Comunidad de Madrid.

HERNÁNDEZ DE FRUTOS, T. (1997): Para comprender las estructuras sociales; Pamplona: Verbo Divino.

HERNÁNDEZ, F. y MERCADÉ, F. (1986): Estructuras sociales y cuestión nacional en España, Ariel, Barcelona.

KERBO, H. R. (1998): Estratificación social y desigualdad. El conflicto de clases en perspectivas histórica y comparada. Madrid: McGraw-Hill

MARTÍNEZ, R. (1999): Estructura social y estratificación. reflexiones sobre las desigualdades sociales; Madrid: Miño y Dávila editores

MIGUEL, Jesús de M. (1998): Estructura y Cambio Social en España. Madrid, Alianza Editorial.

PRIOR, J. (Coord.) (2001), La sociedad española. Granada: Editorial Comares.

PUYOL, R. (ed.) (1999): Dinámica de la población española. Cambios demográficos en el último cuarto del siglo XX; Madrid: Síntesis.

REQUENA, M.; SALAZAR, L.; RADL, J. 2013. Estratificación Social. Madrid: McGrawHill

TEZANOS, J. F. (1988): “La estratificación social: Desigualdad y jerarquización” en S. del Campo, Tratado de Sociología, Madrid, Taurus (1992), pp. 287-318.

TEZANOS, J. F. (1988): “Principales teorías sobre estratificación social”, en S. del Campo, Tratado de Sociología, t.I., Madrid: Taurus, pp. 319-365.

WALLERSTEIN, I. 1974 e 1980. El moderno sistema mundial. Madrid, Siglo XXI (2 vol.), 1979 y 1984.

WRIGHT, E. O. (1985): Clases. Siglo XXI, Madrid, 1994.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Como cada semana vemos un tema novo e diferente, recoméndase un seguemento continuado da materia, lendo cada tema antes da clase, comentando as dúbidas en cada sesión e repasando cun maior afondamento despois de cada clase. É igualmente recomendable facer todos os exercicios non obrigartorios, xa que permiten unha mellor comprensión e apredizaxe da mateira. 



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.