Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comunicar mensaxes audiovisuais. |
A2 |
Crear productos audiovisuais. |
A7 |
Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual. |
A10 |
Coñecelo marco legal e deontolóxico. |
A12 |
Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual. |
B6 |
Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma |
B9 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C1 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C2 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C4 |
Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer los principales códigos del mensaje audiovisual
Aplicar los códigos y procedimientos de elaboración del mensaje audiovisual |
A1 A2 A7 A10 A12
|
B6 B9
|
C1 C2 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
0. Os comenzos do xornalismo audiovisual |
0.1.Aparición dos primeiros reporteiros
0.2. Os primeiros informativos
0.3. Principais referencias históricas |
1.- A noticia |
1.1 Qué é noticia
1.2 Xéneros, formatos e rutinas informativas
1.3 Fontes e documentación
1.4 Redacción, locución o posta en escena |
2. Entrevistas e tertulias: os xéneros interpersonais |
2.1 Entrevista de declaracións
2.2 Entrevista de personalidade ou profundidade
2.3 Debate e mesa redonda
2.4 A tertulia |
3. Reportaxe e documental |
3.1 Elección de temas e tratamento
3.2 O periodista na preproducción, producción e realización
3.3 Estilos informativos
3.4 O documental |
4. Dirección e edición de informativos |
4.1 Equipo e organigrama
4.2 Clases de informativos
4.3 A escaleta
4.4 Proceso de dirección e edición
|
5. Organización da Redacción |
5.1 Producción, realización e Redacción: funcións
5.2 Estructura da Redacción
5.3 Categorías profesionais
5.4 Rutina diaria na Redacción
|
6. Ética periodística |
6.1 Ética e deontoloxía
6.2 Contrato con la audiencia
6.3 Teorías e correntes
6.4 Códigos da FIP e da FAPE |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 |
30 |
30 |
60 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 |
0 |
72 |
72 |
|
Atención personalizada |
|
18 |
0 |
18 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Presenciais dependendo da evolución da situación sanitaria. Metodoloxía que permite aprender efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción da responsabilidade pola propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Titorías previa cita e sesións online |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 |
Avaliación continua nas sesións presenciais u online síncronas. |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 |
Avaliación das entregas. |
80 |
|
Observacións avaliación |
No caso de non realizar as prácticas ou no facer as entregas dos traballos tutelados, a materia avaliarase ao 100% nunha única entrega final que consta de duas oportunidades oficiais.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Videla Rodríguez, José Juan (2004). La ética como fundamento de la actividad periodística. Madrid, Fragua
Mas Manchón, Luis (2014). Discurso informativo 2.0. La estructura forma, textual y oral de la noticia. Editorial UOC
García de Castro, Mario (2014). Información Audiovisual en el entorno digital. Tecnos
Resano, Helena (2016). La trastienda de un informativo. Alienta Editorial
Poveda Criado, Miguel Ángel (2014). Periodismo televisivo. Ediciones CEF
Mayoral, Javier; Sapo, Pablo; Huerta, Armando; Díez, Francisco Javier (2008). Redacción Periodística en Televisión. Editorial Síntesis
Larrañaga, J. (2006). Redacción y locución de la información audiovisual, escribir noticias para la radio y la televisión. Universidad del País Vasco, Bilbao.
Peralta, Miquel (2012). Teleinformativos. La noticia digital en televisión. Editorial UOC
Castillo, José María (2011). Teleperiodismo en la era digital. IORTV, Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia da Radio, a Televisión e a Multimedia/616G01002 | Dereito/616G01005 | Sector audiovisual/616G01007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Publicidade audiovisual/616G01012 | Comunicación corporativa/616G01013 | Estudo da audiencia/616G01020 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|