Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comunicar mensaxes audiovisuais. |
A2 |
Crear productos audiovisuais. |
A6 |
Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias. |
A7 |
Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual. |
A8 |
Coñecela tecnoloxía audiovisual. |
A12 |
Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual. |
B6 |
Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma |
B7 |
|
B8 |
Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B9 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C1 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C2 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C4 |
Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comunicar mensaxes audiovisuais |
A1
|
B6 B7
|
|
Coñecer o sector audiovisual: a oferta e as súas audiencias |
A6 A8
|
|
C4
|
Coñecer as técnicas de creación e produción audiovisual |
A2 A7
|
B8 B9
|
C1 C2
|
Coñecer os principais códigos da mensaxe audiovisual |
A12
|
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Estructura da Televisión |
1.1.- Organización interna das televisións
1.2.- Departamento de informativos
1.3.- Departamento de programas
1.4.- Departamento de produción allea
1.4.1.- A relación coas produtoras
|
Tema 2.- Programación |
2.1.- Filosofía empresarial da canle
2.2.- Criterios de viabilidade
2.3.- A grella como estratexia de fidelización da audiencia
2.4.- Principais técnicas de programación
2.5.- A programación nun entorno multiplataforma
|
Tema 3.- Xéneros audiovisuais |
3.1.- Informativos
3.2.- Entretemento
|
Tema 4.- Formatos televisivos |
4.1.- Características do formato televisivo
4.2.- Tendencias
4.3.- Crear un formato
4.4.- Adaptación dun formato
4.5.- Comercialización dos formatos
|
Tema 5.- Dixitalización e converxencia |
5.1.- Os contidos audiovisuais nun entorno multiplataforma
5.2.- Da planificación vertical á horizontal
5.3.- Novas vías de distribución
5.4.- A xestión integral dos contidos
|
Tema 6.- Contidos audiovisuais para os novos soportes |
6.1.- Principais contidos para os novos media
6.2.- Formatos multiplataforma
6.3.- O branded content
6.4.- Formatos e RRSS
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A12 B9 C3 |
22 |
0 |
22 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A7 |
30 |
60 |
90 |
Estudo de casos |
A6 A8 C1 C2 |
2 |
14 |
16 |
Presentación oral |
B6 B7 B8 |
2 |
6 |
8 |
Proba mixta |
B6 C4 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nestas clases explicaranse os diferentes temas do programa, para o que se contará co apoio de presentacións power-point, vídeos e diversos materiais que faciliten a explicación dos asuntos abordados e que se empregan habitualmente nas televisións e produtoras audiovisuais. Estas sesións poderán ser presenciais ou non presenciais, en función das medidas sanitarias recomendads no segundo cuatrimestre do curso 20-21. Antes de que dea comezo a asignatura, colgarase un calendario en Moodle, no que se especificarán as sesións que se impartirán de maneira presencial e telemática. |
Traballos tutelados |
Ao longo do cuadrimestre os alumnos deberán realizar diferentes traballos en grupo e indviduais (segundo o cronograma da asignatura) que computarán na nota final.
Os contidos destes traballos son os seguintes
- análise dunha grella de programación. Localización de xéneros por canles
- análise das novas técnicas de programación na contorna dixital
- ideación dun formato |
Estudo de casos |
Realizaranse os seguintes estudos de casos:
- revisión de materiais de formatos de entretemento
- análise das tendencias de formatos a nivel internacional |
Presentación oral |
É importante para a formación dos alumnos que se fagan coas técnicas de defensa de proxectos de maneira oral, polo que terán que facer unha presentación oral do formato audiovisual que teñan deseñado e dos traballos prácticos de programación |
Proba mixta |
Un exame escrito no que o alumno terá que demostrar os coñecementos adquiridos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
Presentación oral |
|
Descrición |
O profesor tutelará os traballos do alumno a través das sesións destinadas á atención personalizada, así coma no seguimento e corrección dos traballos tutelados e das prácticas realizadas na aula. Este seguimento poderá facerse de xeito presencial ou telemático, en función da situación sanitaria nese momento.
As ferramentas que se utilizarán serán o correo electrónico, Moodle e Teams. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B6 C4 |
Exame escrito con preguntas curtas e preguntas a desenvolver |
40 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A7 |
- análise dunha grella de programación e localización de xéneros por canles
- análise das novas técnicas de programación na contorna dixital
- ideación de un formato
|
55 |
Presentación oral |
B6 B7 B8 |
Presentación oral dos traballos prácticos |
5 |
|
Observacións avaliación |
É necesario superar tanto o exame escrito como cada unha das probas prácticas (traballos tutelados) para poder aprobar esta asignatura. Considero que dúas cuestións básicas que un futuro comunicador debe ter perfectamente asentadas son as seguintes: - debe saber explicarse con claridade -tanto nun soporte escrito como de xeito oral-, construíndo frases correctas dende un punto de vista sintáctico e semántico. - debe ser quen de redactar sen faltas de ortografía. Por estes dous motivos os alumnos deberán facer exposicións orais dos exercicios prácticos que realicen ao longo da asignatura. A presentación terase en conta na avaliación final das prácticas. Así mesmo, o exame non será tipo test, senón que será necesario redactar e razoar cada unha das respostas. As faltas de acentuación ou calquera outro tipo de erro ortográfico poderá invalidar o exame (só se aceptará un máximo de dúas tildes mal colocadas ou inexistentes. Non se tolerarán faltas ortográficas graves).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
https://www.barloventocomunicacion.es (). .
ARROJO, M.J. (2014). "La televisión social revoluciona la televisión tradicional. Hacia un nuevo modelo de televisión participativa". En Gallardo J. y Vadillo N. (ed) Las nuevas tecnologías audiovisuales frente . Tenerife: Dragó
VILLAGRASA, J.M. (2010). Atrápalos como puedas! La competencia televisiva: programación y géneros. Valencia : Tirant lo Blanch
RUANO, S. (2009). Contenidos culturales en las televisiones generalistas. Madrid: Fragua
ARROJO, M.J. y PIÑUEL, J.L. (2015). Contenidos digitales y multipantalla. Tenerife: Dragó
FRANCÉS, M. (coor) (2011). Contenidos y formatos de calidad en la nueva televisión. Madrid: Instituto RTVE
ARROJO, M.J. (2010). Distribución y financiación de formatos audiovisuales en Internet. Nuevas estrategias para rentabilizar los contenidos. Telos, n. 85, Madrid: Fundación Telefónica
CEBRIÁN, M. (1992). Géneros informativos audiovisuales Radio, Televisión, Periodismo Gráfico, Cine, Video. Madrid : Ciencia 3
ARROJO, M.J. (2017). Information and the Internet. An analysis from the perspective of the Sciences of the Artificial. Minds and Machines
LACALLE, CH. (2005). Los formatos de la televisión. Barcelona: Gedisa
ARROJO, M.J. (2015). Social television as a new relationship between conventional TV and the audience: An analysis of its aims, processes and results. International Journal of Social Sciences Studies
ARROJO, M.J. (2015). Tipos de novedad en los Juegos de Realidad Alternativa, acciones sociales y el tercer entorno. En del Valle, C. y Salgado, C. (ed), Nuevas formas de expresión en comunicación. Madrid: McGraw-Hill Interamericana de España
ARROJO, M.J. (2012). “Algo más que Juegos de Realidad Alternativa: The truth about Marika; Conspiracy for Good; y Alt Minds”. http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4247757
ARROJO, M.J. (2012). “La Televisión Social. Nuevas oportunidades y nuevos retos para el sector audiovisual”. http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4247732
ARROJO, M.J. (2014). “Los Juegos de Realidad Alternativa. Una nueva generación de contenidos multimedia interactivos”, en SIERRA, J., Y RODRIGUES, D. (coord.) Contenidos digitales en la era de la sociedad conectada. Madrid: Fragua
SALÓ, G. (2003). ¿Qué es eso del formato? Cómo nace y se desarrolla un programa de televisión. Barcelona: Gedisa |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase encarecidamente que se revisen as normas sintácticas, semánticas e ortográficas da asignatura de primeiro de grao "Comunicación oral e escrita" antes de comezar. |
|