Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A10 |
CE10 - Conocer las etapas principales del pipeline de una producción de animación o videojuego y su importancia dentro del proceso global. |
A34 |
CE34 - Conocer y aplicar las técnicas, estructuras narrativas y herramientas de trabajo necesarias para la creación de guiones audiovisuales. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se atope a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecmentos procedentes da vanguarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
CG1 - Capacidad de organización y planificación. Especialmente en el planteamiento de trabajos conducentes a la creación de los contenidos audiovisuales digitales que componen una producción de animación o un videojuego. |
B7 |
CG2 - Capacidad de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnológico y en el campo de la creación de contenidos digitales interactivos y de animación. |
B10 |
CG5 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para su aplicación en la resolución de problemas. |
B11 |
CG6 - Capacidad crítica y autocrítica. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas. |
B12 |
CG7 - Trabajo en equipo. Capacidad de abordar proyectos en colaboración con otros estudiantes, asumiendo roles y cumpliendo compromisos de cara al grupo. |
B13 |
CG8 - Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica, integrando las diferentes partes del programa, relacionándolas y agrupándolas en el desarrollo de productos complejos. |
C1 |
CT1 - Adequate oral and written expression in the official languages. |
C3 |
CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C4 |
CT4 - Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective. |
C6 |
CT6 - Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C7 |
CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
C8 |
CT8 - Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society. |
C9 |
CT9 - Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as técnicas de escrita para a narración |
A10
|
B1 B3 B4 B10
|
C1 C4 C8
|
Coñecer as ferramentas de traballo para a escrita de guións |
A34
|
B7
|
C3 C9
|
Coñecer a estrutura narrativa, os medios cos que se constrúe e a súa orientación a un público |
|
B2 B6 B13
|
|
Manexar con eficiencia as técnicas de construción de narracións orientadas a un público |
|
B5 B11 B12
|
C6 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución ao guion. |
Como contar unha boa historia según Pixar
Escribir o guion audiovisual
Guionistas célebres e consellos
Software para escribir guion
O formato de guion |
O guion |
Fases na elaboración dun guion. Dende la idea ao guion literario.
A estrutura segundo Syd Field
Aa estructura segundo Robert Mckee
Persoaxes
Diálogos |
El guion de serie |
Formato e referentes
Características formais dunha serie
A biblia |
Xéneros de guion |
O guion de aventuras: a viaxe do heroe
O guion de comedia para animación
O guion de thriller
O guion de policiaco |
Guion de videoxogo e interactivo. Narrativa non lineal |
- Aspectos a tener en conta para realizar un guion de videoxogo
- Introdución ao deseño narrativo: Guion non lineal, multitrama e interactivo
- O guion de cinemática / cut scene
- O diálogo interactivo
- Software para facer diálogos interactivos |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A10 B1 B3 C4 C6 C8 |
24 |
17 |
41 |
Workshop |
A34 B6 B7 B11 B13 |
16 |
12 |
28 |
Supervised projects |
A34 B2 B5 B6 B11 B12 B13 C1 C3 C4 C7 C9 |
12 |
34 |
46 |
Oral presentation |
B4 B10 B13 C1 C4 C7 C9 |
2 |
4 |
6 |
Mixed objective/subjective test |
A10 B1 B3 C4 C6 C8 |
2 |
26 |
28 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada con o uso de medios audiovisuais, vídeos, podcast ou textos e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Será online ou presencial segundo as circunstancias sanitarias |
Workshop |
Desenrolo en clases presenciales de distintos traballos que se explicarán máis coidadosamente ao comezo do curso na ficha completa colgada no Campus Virtual (Moodle). Estos traballos son:
- Prácticas curtas para elaborar en clase. Preparación e aplicación de temario teórico.
- Haberá prácticas individuais e grupais.
- Estas prácticas deberán ser entregadas polo campus virtual (moodle). |
Supervised projects |
Desenrolo de tres traballos complexos coas diferentes entregas intermedias do proceso de creación que se explicará con más detenimiento ao comienzo do curso na ficha completa colgada no Campus Virtual (Moodle).
- Traballo de análisis e investigación dun guion ou fragmento dunha longametraxe actual.
- Un guion de curtametraxe
- Un guion / diálogo interactivo
Todas as prácticas son obrigatorias e están deseñadas para ser realizadas en grupo.
Estas prácticas deberán ser entregadas polo campus virtual (moodle) nas datas sinaladas ao longo do curso. |
Oral presentation |
Presentación presencial das diferentes fases dos traballos tutelados ou do obraoiro |
Mixed objective/subjective test |
Examen presencial dos contidos teóricos dados nas sesións maxistrais, sesións de obraoiro e os textos de lectura obrigatoria. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Supervised projects |
|
Description |
Resolvaranse dúbidas do desenvolmento de traballo ou das cuestións teóricas que necesitan aclaración para a súa aplicación. Pode ser presencial ou online síncrona ou asíncrona segundo as circunstancias sanitarias e persoais do estudante e o profesor o permitan. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A10 B1 B3 C4 C6 C8 |
Exame da materia
Tipo test, preguntas cortas sobre a teoría e casos prácticos realizados nas sesións de obradoiro.
É necesario aprobar esta parte para que a súa calificación faga media coas outras probas e traballos previstos nesta evaluación.
Se non se aproba, a materia resulta automáticamente suspensa. |
50 |
Workshop |
A34 B6 B7 B11 B13 |
Evaluación das prácticas curtas individuais e colectivas realizadas na clase.
Para aprobar é necesario entregar todas as prácticas curtas de taller |
15 |
Supervised projects |
A34 B2 B5 B6 B11 B12 B13 C1 C3 C4 C7 C9 |
Traballos en grupo no que se valora tanto o resultado como o proceso.
A calificación de cada alumno integrante do grupo podría ser diferente en función da súa aportación e compromiso.
A participación neste traballo é obrigatoria para optar á evaluación da materia. |
35 |
|
Assessment comments |
O alumnado deberá consultar diariamente o Campus Virtual de la UDC (Moodle), porque a través deste espazo docente se lles comunicará toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e calificacións. Podrá ser presencial ou online según as circunstancias sanitarias e personais do estudantado e mestre o permitan. Toda exposición oral ou escrita terá que respectar os usos e normas desta demarcación xeográfica da Real Academia Galega ou da Real Academia Española para que poida ser correctamente entendida e, por conseguinte, avaliada. -A teoría supón o 50% da nota e a práctica (obradoiro e traballos tutelados) un 50%.
-Para superar a materia deben estar aprobadas as tres partes da materia. Para superar a parte práctica teñen que estar aprobadas cada unha das prácticas finais, ademáis de entregadas en data e superadas, todas e cada unha de las prácticas curtas do obradoiro.
-O alumnado que goce de dispensa académica deberá poñerse en contacto con o profesorado da materia antes do día 20 de Septiembre, a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias ás aulas. Fora desta data no serán atendidas peticions deste tipo.
|
Sources of information |
Basic
|
Rogers, Scott. (2018). Level up! : guía para ser un gran diseñador de videojuegos. Badalona : Parramon
Salmond, Michael (2017). Diseño de videojuegos : de amateur a pro. Badalona : Parramon
Daniel González (2011). Diseño de videojuegos. Da forma a tus sueños. . Madrid. Ra-Ma
Ordóñez, Juan P. (2018). Diseño de videojuegos/. Madrid : Editorial Síntesis
McKee, Robert (2018). el diálogo. Barcelona: Alba Editoria
McKee, Robert (2011). El guion. Barcelona. Alba Editorial
Ramon, Caterina y Marta Serra (). El guion multimedia. UOC Open Access
Syd Field (2002). El libro del guión. Plot
Syd Field (2002). El Manual del guionista. Plot
Sánchez Escalonilla, Antonio (2014). Estrategias de guión cinematográfico. Barcelona.Ariel
Bateman, Chris (ed.) (2007). Game writing. Narrative skills for videogames. Thompson
Blasco Vilches, Luis Felipe (2019). Guión de videojuegos : para gente que juega y para gente que no juega. Palma de Mallorca : Dolmen
Devesa, Neus (). Guionización de series de animación. UOC Open Access
Movshovitz, Dean (2018). Pixar Storytelling : rules for effective storytelling based on Pixar's greatest films. [Poland] : Independently published |
Outras fontes documentais que o profesor facilitará a través da plafaforma Moodle, Stream ou Teams. |
Complementary
|
Ed Catmull, (2014). Creatividad S.A. : cómo llevar la inspiración hasta el infinito y más allá. Madrid : Conecta, 2014
Vogler, Christopher. (2020). El viaje del escritor : las estructuras míticas para escritores, guionistas, dramaturgos y novelistas. Barcelona : Ma Non Troppo, 2020 |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Animation and Video Game Production/616G02001 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Editing/616G02007 | Character Development/616G02041 | Animation Project/616G02021 |
|
|