Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Adquirir conciencia sobre a correlación entre o deseño arquitectónico e as solucións constructivas, os condicionantes impostos polas características físicas, químicas e mecánicas dos materiáis de construción e polos sistemas constructivos para a execución de obras.
Adquirir o vocabulario básico da construción que permita a identificación dos elementos integrantes dos principaies sistemas constructivos estructuráis e de cimentación, de cerramientos verticáis, de cubertas, de comunicacións verticais, de particións e de carpinterías de ventanas e portas.
Coñecer os elementos básicos da construcción de sistemas estructurais con muros de carga de fábrica e de sistemas porticados con elementos metálicos e de formigón armado en correspondencia coas solucións constructivas para a cobertura do vano: sistemas adintelados de pedra e madera, sistemas abovedados e con forxados horizontais: lousas, placas. forxados industrializados de nervios, de viguetas ou semiviguetas.
Coñecer os elementos dos sistemas constructivos de cimentacións superficiais e profundas e dos muros de contención, e comprender a lóxica dos seu funcionamiento e os procedimentos de execución.
Coñecer as condicións constructivas básicas de deseño das comunicaciones verticais, escaleiras e rampas, das vías de evacuación dos edificios e das barreiras de protección de desniveles.
Coñecer , a nivel elemental, as condicións constructivas e de diseño dos cerramentos verticais para o cumplimiento das condiciones térmicas, higrotérmicas, acústicas, de protección contra o lume e de estabilidade e de resistencia a accións mecánicas.
Coñecer a nivel elemental as condicións constructivas de deseño de elementos de iluminación e ventilación dos edificios.
Coñecer a nivel elemental as condicións constructivas e de diseño das cubertas inclinadas e planas para o cumprimento das condicións de impermeabilidade, térmicas, higrotérmicas, acústicas e de protección contra o lume.
Coñecer a nivel elemental as condicións constructivas e de diseño dos elementos de particións e tabiquerías pesadas e en seco. |
A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
01. Arquitetura tradicional e sostenibilidade |
Os materiáis |
02. Construíndo con terra
03. O ladrillo
04. O ladrillo: os aparellos
05. A pedra
06. A madeira
07. O formigón
08. O aceiro
09. O vidrio |
A estrutura |
10. O edificio e a estrutura
11. A tracción e a compresión
12. Flexión: pisos de madeira e metal
13. O formigón como material estrutural
14. Os pisos de formigón
15. O aceiro como material estrutural
16. Muros de contención e cimentacións |
A envolvente |
17. Pechamentos: sistemas construtivos
18. Aperturas e ventás
19. Cubertas inclinadas
20. Cubertas planas
21. Revestimentos |
Habitabilidade |
22. Habitabilidade: cuestións xerais
23. Comunicacións verticais
24. Acondicionamento térmico de edificios
25. Protección contra a auga nos edificios
26. Particións interiores
27. Instalacións
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1.5 |
60 |
61.5 |
Portafolios do alumno |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
25.5 |
0 |
25.5 |
Proba obxectiva |
A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63 |
4 |
30 |
34 |
Sesión maxistral |
A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
28 |
0 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Realización non presencial de exercicios prácticos individuáis.
Os exercicios serán presentados e tutelados polos profesores na aula. |
Portafolios do alumno |
Realización individual dun caderno de debuxos que recolla os sistemas construtivos estudados na materia.
O caderno realizarase na aula. |
Proba obxectiva |
Exame teórico-práctico no que o alumno deberá resolver de modo individual cuestións relativas aos temas tratados na materia. |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento e explicación dos temas da materia por parte do profesor.
Realización dun caderno de apuntes tomados polos alumnos nas clases expositivas, no que se recollan las explicacións facilitadas polos profesores. Deberá presentarse o día do examen. Se valorará o esforzo realizado para ampliar os apuntes con información adicional. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Obradoiro |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolverase durante as clases prácticas; nelas os profesores asesorarán os alumnos sobre a evolución dos seus traballos en curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A avaliación do portafolios do alumno só se realizará se se presenta encadernado, completo e ordenado. |
10 |
Proba obxectiva |
A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63 |
A proba obxectiva constará dun test de respostas múltiples e de varios exercicios teórico-prácticos relacionados co temario da materia. A puntuación de cada un dos exercicios estará indicada no seu enunciado. |
40 |
Sesión maxistral |
A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Avaliaranse os apuntes da materia tomados polo alumno nas clases expositivas. Terase en conta o esforzo realizado para completar a información mediante búsquedas realizadas polos alumnos a traverso das fontes dispoñibles: bibliografía, webgrafía, información comercial, etc. Os apuntes redactaranse de forma manuscrita e valorarase especialmente a inclusión dos debuxos e croquis realizados polos profesores nas clases expositivas. |
10 |
Obradoiro |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase especialmente a precisión no debuxo, así como a claridade e limpeza na presentación dos traballos. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para poder ter a avaliación global da materia en calquera das dúas oportunidades, será necesario: 1. Ter asistido polo menos o 80% das Sesións maxistráis e do Taller, salvo causa de forza maior xustificada documentalmente. 2. Presentar todalas prácticas realizadas no Taller. 3. Entregar o Portafolio completo. 4. Entregar os apuntes tomados nas Sesións maxistráis. 5. Realiar a proba obxectiva na data establecida no calendario de exames aprobado polo centro. No caso de que o alumno non presente algún dos ítems puntuables para a asignatura, figurará como ‘Non presentado’ nas actas da oportunidade correspondente. No caso de que o alumno non acade unha cualificación igual ou superior a 4 puntos sobre 10 en
algún dos items puntuables para a asignatura, figurará como ‘Suspenso’ nas actas da oportunidade correspondente, ainda que a sua media global sexa superior a 5 puntos sobre 10. No caso de que o alumno copiara algún exercicio a outro, figurará como ‘Suspenso’ nas actas da oportunidade máis próxima. O alumno que repita o curso non terá que refacer os exercicios nos que obtivo unha nota igual ou superior a 8 puntos sobre 10 no último curso académico.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución á Arquitectura /630G02005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Física para a Arquitectura 1/630G02008 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A docencia desta asignatura, así como as probas e exames de evaluación,
adaptaranse ás condicións pedagóxicas dos alumnos que realizan programas de
mobilidade. |
|