Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Construción 1 Código 630G02010
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Fernandez Cobian, Esteban
Correo electrónico
esteban.fcobian@udc.es
Profesorado
Amo Perez, Maria Pilar De
Carreira Montes, José Ángel
Fernandez Cobian, Esteban
Seoane González, José Carlos
Correo electrónico
m.pilar.amo@udc.es
j.cmontes@udc.es
esteban.fcobian@udc.es
carlos.seoane@udc.es
Web http://moodle.udc.es/course/view.php?id=29486
Descrición xeral Este curso ten como obxectivo proporcionar ao alumno un marco de referencia no que poida localizar e comprender os diferentes coñecementos que se comunicarán nas materias de construción dos cursos posteriores.
Noutras palabras, ao final do curso o estudante debería ser capaz de:
-Localizar correctamente os contidos das materias da área de Construción Arquitectónica que se impartirán ao longo dos seus estudos na Universidade.
-Recoñecer os materiais, os elementos e os sistemas construtivos, así como as súas características, encravamento e requisitos xerais.
-Representar con precisión os elementos e os sistemas construtivos.
-Valorar a precisión, claridade e precisión na disciplina da construción.
-Dominar o vocabulario da construción.
De xeito transversal, a materia presta especial atención aos conceptos de ecoloxía e economía de medios, tomando como exemplo a forma en que a arquitectura tradicional responde ao clima, ás características do contorno e á dispoñibilidade de materiais locais.
Do mesmo xeito, existe a intención pedagóxica de confiar na experiencia adquirida ao longo da historia como base para a execución dun proxecto arquitectónico baseado nos principios dunha construción sostible.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos: ningunha.
2. Metodoloxías. Metodoloxías docentes que se manteñen: todas, adaptándoas ás ferramentas de docencia non presencial postas a disposición pola UDC. Metodoloxías docentes que se modifican: ningunha.
No caso de que a capacidade das aulas coas novas condicións de aforo imposibilite a todos os estudantes seguir as clases presenciais desde a aula onde se imparte a docencia, utilizaranse as aulas espello situadas no centro para que o resto de alumnos poidan seguir a clase a través de Teams.
3. Mecanismos de atención personalizada ós alumnos: Teams, Moodle e resto de ferramentas facilitadas pola UDC.
4. Modificacións na avaliación: ningunha.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: ningunha.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir conciencia sobre a correlación entre o deseño arquitectónico e as solucións constructivas, os condicionantes impostos polas características físicas, químicas e mecánicas dos materiáis de construción e polos sistemas constructivos para a execución de obras. Adquirir o vocabulario básico da construción que permita a identificación dos elementos integrantes dos principaies sistemas constructivos estructuráis e de cimentación, de cerramientos verticáis, de cubertas, de comunicacións verticais, de particións e de carpinterías de ventanas e portas. Coñecer os elementos básicos da construcción de sistemas estructurais con muros de carga de fábrica e de sistemas porticados con elementos metálicos e de formigón armado en correspondencia coas solucións constructivas para a cobertura do vano: sistemas adintelados de pedra e madera, sistemas abovedados e con forxados horizontais: lousas, placas. forxados industrializados de nervios, de viguetas ou semiviguetas. Coñecer os elementos dos sistemas constructivos de cimentacións superficiais e profundas e dos muros de contención, e comprender a lóxica dos seu funcionamiento e os procedimentos de execución. Coñecer as condicións constructivas básicas de deseño das comunicaciones verticais, escaleiras e rampas, das vías de evacuación dos edificios e das barreiras de protección de desniveles. Coñecer , a nivel elemental, as condicións constructivas e de diseño dos cerramentos verticais para o cumplimiento das condiciones térmicas, higrotérmicas, acústicas, de protección contra o lume e de estabilidade e de resistencia a accións mecánicas. Coñecer a nivel elemental as condicións constructivas de deseño de elementos de iluminación e ventilación dos edificios. Coñecer a nivel elemental as condicións constructivas e de diseño das cubertas inclinadas e planas para o cumprimento das condicións de impermeabilidade, térmicas, higrotérmicas, acústicas e de protección contra o lume. Coñecer a nivel elemental as condicións constructivas e de diseño dos elementos de particións e tabiquerías pesadas e en seco. A12
A13
A14
A15
A17
A25
A26
A27
A39
A41
A63
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Introdución 01. Arquitetura tradicional e sostenibilidade
Os materiáis 02. Construíndo con terra
03. O ladrillo
04. O ladrillo: os aparellos
05. A pedra
06. A madeira
07. O formigón
08. O aceiro
09. O vidrio
A estrutura 10. O edificio e a estrutura
11. A tracción e a compresión
12. Flexión: pisos de madeira e metal
13. O formigón como material estrutural
14. Os pisos de formigón
15. O aceiro como material estrutural
16. Muros de contención e cimentacións
A envolvente 17. Pechamentos: sistemas construtivos
18. Aperturas e ventás
19. Cubertas inclinadas
20. Cubertas planas
21. Revestimentos
Habitabilidade 22. Habitabilidade: cuestións xerais
23. Comunicacións verticais
24. Acondicionamento térmico de edificios
25. Protección contra a auga nos edificios
26. Particións interiores
27. Instalacións

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1.5 60 61.5
Portafolios do alumno B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 25.5 0 25.5
Proba obxectiva A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63 4 30 34
Sesión maxistral A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 28 0 28
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Realización non presencial de exercicios prácticos individuáis.
Os exercicios serán presentados e tutelados polos profesores na aula.
Portafolios do alumno
Realización individual dun caderno de debuxos que recolla os sistemas construtivos estudados na materia.
O caderno realizarase na aula.
Proba obxectiva
Exame teórico-práctico no que o alumno deberá resolver de modo individual cuestións relativas aos temas tratados na materia.
Sesión maxistral Desenvolvemento e explicación dos temas da materia por parte do profesor.
Realización dun caderno de apuntes tomados polos alumnos nas clases expositivas, no que se recollan las explicacións facilitadas polos profesores. Deberá presentarse o día do examen. Se valorará o esforzo realizado para ampliar os apuntes con información adicional.

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Obradoiro
Descrición
A atención personalizada desenvolverase durante as clases prácticas; nelas os profesores asesorarán os alumnos sobre a evolución dos seus traballos en curso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 A avaliación do portafolios do alumno só se realizará se se presenta encadernado, completo e ordenado. 10
Proba obxectiva A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63 A proba obxectiva constará dun test de respostas múltiples e de varios exercicios teórico-prácticos relacionados co temario da materia. A puntuación de cada un dos exercicios estará indicada no seu enunciado. 40
Sesión maxistral A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Avaliaranse os apuntes da materia tomados polo alumno nas clases expositivas. Terase en conta o esforzo realizado para completar a información mediante búsquedas realizadas polos alumnos a traverso das fontes dispoñibles: bibliografía, webgrafía, información comercial, etc. Os apuntes redactaranse de forma manuscrita e valorarase especialmente a inclusión dos debuxos e croquis realizados polos profesores nas clases expositivas. 10
Obradoiro B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Valorarase especialmente a precisión no debuxo, así como a claridade e limpeza na presentación dos traballos. 40
 
Observacións avaliación

Para poder ter a avaliación global da materia en calquera das dúas oportunidades, será necesario:

1. Ter asistido polo menos o 80% das Sesións maxistráis e do Taller, salvo causa de forza maior xustificada documentalmente.

2. Presentar todalas prácticas realizadas no Taller.

3. Entregar o Portafolio completo.

4. Entregar os apuntes tomados nas Sesións maxistráis.

5. Realiar a proba obxectiva na data establecida no calendario de exames aprobado polo centro.

No caso de que o alumno non presente algún dos ítems puntuables para a asignatura, figurará como ‘Non presentado’ nas actas da oportunidade correspondente.

No caso de que o alumno non acade unha cualificación igual ou superior a 4 puntos sobre 10 en
algún dos items puntuables para a asignatura, figurará como ‘Suspenso’ nas actas da oportunidade correspondente, ainda que a sua media global sexa superior a 5 puntos sobre 10.

No caso de que o alumno copiara algún exercicio a outro, figurará como ‘Suspenso’ nas actas da oportunidade máis próxima.

O alumno que repita o curso non terá que refacer os exercicios nos que obtivo unha nota igual ou superior a 8 puntos sobre 10 no último curso académico.


Fontes de información
Bibliografía básica Fernández Madrid, J., Esteban Fernández-Cobián (1984/2008). Construcción 1. Apuntes (2 vol.). A Coruña: Reprografía del Noroeste

--

Bibliografía complementaria González Moreno-Navarro, J.L. et al. (1997). Claves del construir arquitectónico. Tomo 1. Principios. Barcelona: Gustavo Gili
Kahn, Ll. (1993). Cobijo. Madrid: Tursen/Hermann Blume
Allen, E. (1997). Cómo funciona un edificio. Principios elementales. Barcelona: Gustavo Gili
Ching, F.D.K. (1997). Diccionario visual de arquitectura. Barcelona: Gustavo Gili
Gordon, J.E. (1999). Estructuras o por qué las cosas no se caen. Madrid: Celeste
Paricio Ansuategui, I. (1996). La construcción de la arquitectura (Vol. 2. Los elementos). Barcelona: Bisagra
Schmitt, H. (1998). Tratado de construcción. Barcelona: Gustavo Gili


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución á Arquitectura /630G02005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Física para a Arquitectura 1/630G02008

Materias que continúan o temario
Construción 2/630G02020

Observacións

A docencia desta asignatura, así como as probas e exames de evaluación, adaptaranse ás condicións pedagóxicas dos alumnos que realizan programas de mobilidade.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías